Ehditkö kokeilla toimiiko jyrsin sitten?Tulipa sitten ähellettyä tehtaalla väärinpäin kytketyt hydeletkut Fasterille, oikeinpäin. Aika tiukat mitoitukset oli...
Ehditkö kokeilla toimiiko jyrsin sitten?Tulipa sitten ähellettyä tehtaalla väärinpäin kytketyt hydeletkut Fasterille, oikeinpäin. Aika tiukat mitoitukset oli...
Joo, kävin jo yhden työmaan jyrsimässä tänään. Oli rennompaa, kun sai hydrauliikan vivun lukittua...Ehditkö kokeilla toimiiko jyrsin sitten?
Iän myötä noi "osto krapulat" lisääntyy ainakin itselläni, mutta menevät pian ohi ja minkäs teet, kun kaupat on jo tehty!!! Itse myin itselleni tuon 640:en moneen kertaan, vaikka oli ollut jo pitkään pihassaEnsimmäiset fiilarit uudesta kasisatasesta. Kaksi yli muiden; hiljaisuus ja voima. Kaikilla kierroslukualueilla kajuutta on hiljainen ja radiota voi kuunnella ja Bluetooth-puhelutkin onnistuvat integroidun mikin kautta.
Kone kulkee vakaasti ja vauhdilla ylämäetkin. Suht jyrkkäänkään ylämäkeen vauhti ei hyydy kuin kilsan pari. 530 jänisvaihteella hyytyy samaan mäkeen lähes puoleen vauhtiin. Pienilläkin kierroksilla 860 kulkee vääntävästi. 400/55-17 renkailla huiput on tasan 30 km/h GPS:n mukaan.
Koko ja paino tuntuu. Hyvässä ja pahassa. Pitoa ja tehoa on valtavasti, mutta kääntösäde ja yleinen kömpelyys tuntuu, viissataseen verrattuna. Ja näkyvyys kiinnityslevyyn on juuri niin huono, kuin pelkäsinkin. Helpoiten saa työlaitteen kyytiin, kun ajaa koneen lähelle, avaa sivuikkunan ja ikkunasta käyttää jatkopuomia ja joystickkiä... Kamera ehkä tulee hankittavaksi. Toisaalta työlaitteita ei tarvitse olla alvariinsa vaihtamassa.
Turvavyömuistutin piippaa koko ajan, jos vyötä ei laita kiinni. Jos työlaitelukitus on auki, sama piippaus. Liikenteessä hanurin ylikuormahälytin piippailee töyssyissä. Piippailua on mielestäni liikaa. Saattaa olla, että summerin sähkönsyöttö saa tutustua sivuleikkureihin.
Fiilikset vaihtelee laidasta laitaan; "mitähän sitä tuli tehtyä vs. jumaleissön, että on hieno laite..."
Turvavyöhälyyttimen vaimennin!joskus tuli vastaan ja ihmettelin että mitäköhän tällaisella tehdään...
Carman turvavyön jatke
Yleismallinen turvavyön jatke. Voidaan asettaa minkä tahansa auton turvavyön lukkoon esimerkiksi estämään turvavyöhälytyksen aktivoituminen kun penkillä kuljetetaan raskasta tavaraa. Jatke tuo myös hieman lisäpituutta vyökiinnitykseen sekä nostaa kiinnitywww.puuilo.fi
Avantissa näyttää olevan erilainen solki, tietenkin... muutenhan se olisi ollut liian helppoa.joskus tuli vastaan ja ihmettelin että mitäköhän tällaisella tehdään...
Carman turvavyön jatke
Yleismallinen turvavyön jatke. Voidaan asettaa minkä tahansa auton turvavyön lukkoon esimerkiksi estämään turvavyöhälytyksen aktivoituminen kun penkillä kuljetetaan raskasta tavaraa. Jatke tuo myös hieman lisäpituutta vyökiinnitykseen sekä nostaa kiinnitywww.puuilo.fi
Eikö Avantin omaa vyötä voi kierrättää penkin takaa,sivulta,yli,ali tai jotenkin muuten että sais sen lukkoon? Näin mää muissa koneissa ,autoissa.Avantissa näyttää olevan erilainen solki, tietenkin... muutenhan se olisi ollut liian helppoa.
Joo, siinä on lannevyö erikseen, joka onkin nyt lukossa. Käytän kuitenkin vyötä aina tiellä liikkuessa, joten lannevyö pitää muistaa irrottaa ennenkuin rojahtaa jakkaralle...Eikö Avantin omaa vyötä voi kierrättää penkin takaa,sivulta,yli,ali tai jotenkin muuten että sais sen lukkoon? Näin mää muissa koneissa ,autoissa.
Kyllä mielestäni Avantin pitää kestää normaalia työkäyttöä, johon kuuluu mm. kauha täynnä kuoppaan ajaminen. Otin toki lisävarusteisen hydrauliikan paineakunkin tuohon viissatkuun, mutta eipä se jousituskaan ole mitään auttanut
Oikea puoli tietenkin on ylempänä, kun se puomi on kuljettajasta katsoen oikeassa reunassa. Mun asiakkaat on omakoti-ihmisiä, jotka kanniskelee multaa ja mursketta ja tasoittelevat niitä. Itse käytän luultavasti ronskimmin koneitani.Sorry, huomasin vasta nyt, että se onkin kauhan oikea puoli, joka on ylempänä. Että onkohan tuo sitten saatu aikaan kauhaa johonkin puskemalla. Itse ottaisin kyllä yhteyttä tehtaan edustajaan kun sulla noita koneita reilusti on ja jos siitä ei ole apua, niin vaikka Koneviestiin.
niimpäniin, yleismallisuus ei aivan yleinen sitte olekkaa..Avantissa näyttää olevan erilainen solki, tietenkin... muutenhan se olisi ollut liian helppoa.
tuleepa 70-luvun lopun Volvo 244 ja naksnaksnaks tästä mieleen....Eikö Avantin omaa vyötä voi kierrättää penkin takaa,sivulta,yli,ali tai jotenkin muuten että sais sen lukkoon? Näin mää muissa koneissa ,autoissa.
Lähti muuten se johto aika äkkiä irti sieltä, aikoinaan. Minulla on ”jemmassa” odottamassa 245 uutta tulemista.tuleepa 70-luvun lopun Volvo 244 ja naksnaksnaks tästä mieleen....
Eikös sullakin se ylikuormahälytin piippaillut heti uutena? Ja turvavyöstäkö sulla ei piippaa? Entä avoin työlaitelukitus? Mulla piippaa siitäkin, mut se on ihan ok.Mun 860 ei piippaa eikä valita. Oikein hiljainen ja kiva. En osaa sanoa että onko joatin kytkemättä mutta kaikki toimii niinkuin pitää(mun mielestä) enkäö mä kaipaa mitään ylimääräistä piippaamista. Turvavyöhän tuli pakolliseksi käyttää työkoneissa 1.6.2020 alkaen. Ihan vaan tiedoksi jos joltain on mennyt ohi.
Toivon että näihin tulisi sellainen liukuva versio. 860 mittaristossa on sellainen hieno palkki mikä näyttää 0-100%. Nyt se vaan toimii silleen että se on 0 tai /100%, eli ei jatkoon. Olisi kivaa jos se näyttäisi että nyt on 65% kuormaa ja alkaisi piippaa 95% kohdalla. Silloin sillä olisi joku virka! Kun koneeni sain niin tein listan ja laitoin kuvia tekstin kera parannus ideoista mitä voisi miettiä tulevaisuudessa kun koneita kehitetään. Sain kiitoksen paluupostina ja vähän tarkentavia kysymyksiä. Eli kyllä siellä kuunnellaan asioita.Ylikuorma ei piippaa enää.
Hitto kun ei tullut katsottua silloin kun puomin tapitin että oliko kierossa. Ainakin oli väljää kiinikelevyn tapeissa ja holkeissa se saa työ laitteen roikkuun kyllä varsinkin sylinterin puolelta kun siihen kohdistuu suuremmat voimat. Poikas toki voi nyt silmäillä miltä tuo mun puomi näyttää kun tulee käymään.Miksiköhän tuommoinen 760 vääntää puominsa 1000h ajettuna...
Avant 760i kuormaajat, 2017 - Nettikone
Nyt myynnissä kuormaajat Avant 760i tulossa lokakuun lopussa varastoon! - Oulu, Pohjois-Pohjanmaa. Klikkaa tästä kuvat ja lisätiedot.www.nettikone.com
En lähde väittelemään enkä puolustamaan mutta voin omasta kokemuksesta sanoa seuraavan: kun ottaa huomioon että puomi on siirretty n 30 cm toiselle sivulle keskilinjasta ja puomin koko on n 15x15 cm (ulompi osa) niin jokainen ymmärtää että 1mm kuluma liukupaloissa per sivu aiheuttaa usean sentin heitto kauhan asennossa. Se ei ole vääntymistä vaan puhdas matikka. Jos puominon vääntynyt niin se on eri asia. Mutta tuo liukupalojen kuluminen oikeesti vaikuttaa ohuessa puomissa yllättävän paljon.Miksiköhän tuommoinen 760 vääntää puominsa 1000h ajettuna...
Avant 760i kuormaajat, 2017 - Nettikone
Nyt myynnissä kuormaajat Avant 760i tulossa lokakuun lopussa varastoon! - Oulu, Pohjois-Pohjanmaa. Klikkaa tästä kuvat ja lisätiedot.www.nettikone.com
Mulla liukupalat vaihdettiin, mutta ei se vaikuttanut, kun puomi kerran on vääntynyt. Niinkuin aina ja kaikissa koneissa. Jokainen ymmärtää, että rauta taipuu noin epäkeskeisessä kiinnityksessä. Mitä te nyt selvää asiaa jankkaatte...En lähde väittelemään enkä puolustamaan mutta voin omasta kokemuksesta sanoa seuraavan: kun ottaa huomioon että puomi on siirretty n 30 cm toiselle sivulle keskilinjasta ja puomin koko on n 15x15 cm (ulompi osa) niin jokainen ymmärtää että 1mm kuluma liukupaloissa per sivu aiheuttaa usean sentin heitto kauhan asennossa. Se ei ole vääntymistä vaan puhdas matikka. Jos puominon vääntynyt niin se on eri asia. Mutta tuo liukupalojen kuluminen oikeesti vaikuttaa ohuessa puomissa yllättävän paljon.
Avant Tecno vaihtoi edelliseen 528:iin puomin, kun se oli vääntynyt. Toisen vääntymisen yhteydessä sain Tecnolta kallistusadapterin puoli-ilmaiseksi korvauksena vääntymisestä. Nykyisen 530 puomi on jo 600h kohdalla useita senttejä vinossa, ja aion viedä senkin takuukorjaukseen vielä tämän vuoden puolella kun huollon aika tulee.Ei se puomi mihinkään taivu niin, että tulisi muodonmuutoksia normaali käytössä