Juhan koneet | Sivu 2 | AvantClub - Keskustelupalsta
Toisin kuin muilla, minulla ei ole mitään rakkaussuhdetta Avant Tecnoon, enkä hyväksy huonoja suunnittelumokia. En ottanut 860 vastaan ennenkuin oma jälleenmyyjäni Finnsiirto tukki kaikki typerät reiät etupäässä, joista hiekat tai muut maa-ainekset pääsevät suoraan koneen uumeniin.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Kaim ja STEFFE
Mistä kohtaa rauta on vääntynyt?
Puomi vääntyy kieroon. Mulla on jaikissa Avanteissa tapahtunut sama. Kerran puomi on vaihdettu takuuseenkin, mutta muutaman kuukauden päästä uusikin puomi on ollut kierossa. Tottakai epäkeskeinen puomi vääntyy.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Kaim
enkä hyväksy huonoja suunnittelumokia.
Heh, onko hyviä suunnittelumokia :p

Ota kuvia tukkeista. Voitaisiin katsoa miten saivat peittoon :) Aika isot aukot on puomin alla muissakin koneissa.
Välillä saa puhdistaa ajomoottoreiden välit. Yleensä suodattimen vaihdon yhteydessä.

Puomi vääntyy kieroon.
Poikki sain kerran puomin mutkan juuresta, mutta ei kieroon ole mennyt.
Tuota mutkan liitosta onkin paranneltu.
 
Hyvää että "ongelma" on sun koneessa ratkaistu.
Miksi lainausmerkeissä? Koko etupää on kuin haulikolla ammuttu täyteen reikiä, joista kaikki kissaa pienemmät jutut pääsee sisälle koneeseen. Saatko sinä Tecnolta jotain alennusta, jos et moiti mitään?
 
  • Tykkään
Reaktiot: Kaim
Miksi lainausmerkeissä? Koko etupää on kuin haulikolla ammuttu täyteen reikiä, joista kaikki kissaa pienemmät jutut pääsee sisälle koneeseen. Saatko sinä Tecnolta jotain alennusta, jos et moiti mitään?
En saa sen kummemmin mitä sinä saat sun myyjältä. En vain ole koennut että siinä on ongelma. Bumerangit voisi olla eri muotoisia ettei 16mm murske jäisi siihen kiinni. Mutta en edelleenkään koe sitä ongelmana. Ei ainakaan mun käytössä.
Ja kyllä, aina kun havaitsen jonkun parannettavissa olevan asian niin kyllä minä siitä ilmoitan eteenpäin mun myyjälle jolloin olen ainakin yrittänyt vaikuttaa tuotekehitykseen rakentavasti käyttäjän silmissä/kokemuksella.
 
En vain ole koennut että siinä on ongelma
Tuossa alle vuoden vanhan koneen puomin akseli, jota kivet ovat jauhaneet. Minä koen sen ongelmaksi, kuten Avantin jälleenmyyjäkin. Jos Avantilla ei tee töitä vaan käy sen kanssa kirkossa kerran viikossa, ongelmaa ei ole.
 

Liitteet

  • 20201002_211849.jpg
    20201002_211849.jpg
    1,3 Mt · Katselut: 313
  • Tykkään
Reaktiot: Kaim
Toivoisin että tehdas kuuntelisi palautteen ja tekisi tuotteesta paremman. itse olen kritisoinut tappien väärää mitoitusta kun ovat väljiä jo uutena.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Aku9
Puomi vääntyy kieroon. Mulla on jaikissa Avanteissa tapahtunut sama. Kerran puomi on vaihdettu takuuseenkin, mutta muutaman kuukauden päästä uusikin puomi on ollut kierossa. Tottakai epäkeskeinen puomi vääntyy.

Eikös nuo olleet vuokralla? Kauha täynnä puomi pitkällä ajettu vauhdilla kuoppaan vai mikä tuon vääntymisen aiheuttaa? Hydrauliikassahan ei niin ihmeesti voimaa ole.
 
Eikös nuo olleet vuokralla? Kauha täynnä puomi pitkällä ajettu vauhdilla kuoppaan vai mikä tuon vääntymisen aiheuttaa? Hydrauliikassahan ei niin ihmeesti voimaa ole.
Epäkeskoinen kiinnitys sen aiheuttaa. En ole yksin tuon ongelman kanssa.
 
Epäkeskoinen kiinnitys sen aiheuttaa. En ole yksin tuon ongelman kanssa.
Vaihdettiinko koko puomi tyvestä lähtien vai pelkkä liukuva osa? Ois hienoa jos jostain saisi tälläisen vääntyneen puomin tutkittavaksi. Tuossa oli yhden huoltomiehen kanssa puhetta kun hitsaus murtuu irti liukupuomin tyvestä. siihen olisi tarkoitus kehitellä hyvä korjaus / vahvistus.
 
Epäkeskoinen kiinnitys sen aiheuttaa. En ole yksin tuon ongelman kanssa.
Eikös nuo olleet vuokralla? Kauha täynnä puomi pitkällä ajettu vauhdilla kuoppaan vai mikä tuon vääntymisen aiheuttaa? Hydrauliikassahan ei niin ihmeesti voimaa ole.

Eikös kauhalla maksimikuormitus jakaudu tasaisesti koneen leveydelle, joten parinkymmenen (hätäinen arvio) sentin tukipisteen siirto keskipisteestä ei liene ratkaiseva. Ennemmin puomin pitäisi tällöin taipua alaspäin kaarelle jos sen mitoitus ei ole kohdallaan. Yleisimpien työlaitteiden kanssa kuorma on aika tasajakoinen sivusuunnassa, tietysti sivusiirtoadapteri muuttaa tilannetta. Sitten esim piennarmurskaimen tapaiset vääntävät yleensä toiseen suuntaan.

Jos laittaa trukkipiikikin(t) vasempaan äärilaitaan ja kääntää vaikka kantoa hydrauliikalla ja tehostaa sitä vielä oman koneen vauhdilla, niin puomiin kohdistuva vääntömomentti moninkertaistuu maksimikauhakuormaan verrattuna. Olisiko tämä mahdollinen syntymekanismi?
 
Oma pieni ajatus on vaikeissa tapauksissa olkaa yhteydessä Sauliin!!!!!!!!!!!!!!!!
Sain itse niin hyvän vinkin että usko palasi merkkiin ja tietämykseen laitteeseen.
Vaikka sitä ei välttämättä huollosta löydy.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Aku9 ja Leppis
Eikös kauhalla maksimikuormitus jakaudu tasaisesti koneen leveydelle, joten parinkymmenen (hätäinen arvio) sentin tukipisteen siirto keskipisteestä ei liene ratkaiseva. Ennemmin puomin pitäisi tällöin taipua alaspäin kaarelle jos sen mitoitus ei ole kohdallaan. Yleisimpien työlaitteiden kanssa kuorma on aika tasajakoinen sivusuunnassa, tietysti sivusiirtoadapteri muuttaa tilannetta. Sitten esim piennarmurskaimen tapaiset vääntävät yleensä toiseen suuntaan.

Jos laittaa trukkipiikikin(t) vasempaan äärilaitaan ja kääntää vaikka kantoa hydrauliikalla ja tehostaa sitä vielä oman koneen vauhdilla, niin puomiin kohdistuva vääntömomentti moninkertaistuu maksimikauhakuormaan verrattuna. Olisiko tämä mahdollinen syntymekanismi?
Mun kaikissa Avanteissa tuo ilmiö on toistunut, eikä koskaan minkään yksittäisen tapauksen johdosta, vaan pikkuhiljaa, milli milliltä.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Kaim
Voi tosiaan olla tuo kiviin ja kantoihin törmäilykin syynä. Tuossa pikkukoneessa olen vaan huomannut, että kun on kauha täynnä, niin kuopissa tuntee puomiin kohdistuvan väännön ja siinä vaistomaisesti hidastaa nopeutta. Joku voi tuumata, että mitäpä tässä hidastelemaan ja ajan myötä vaurio on valmis. Kyllähän konepajateollisuudessa tällaisia tapauksia usein on. Olen itsekin ollut vastaavan keissin selvittelyssä. Siinä lisättiin osan paksuutta ja muutettiin teräksen laatua. Oli muuten nykyisessä tampesterin tekn. yliopistossa alun perin laskettu rakenne :)
 
Kyllä mielestäni Avantin pitää kestää normaalia työkäyttöä, johon kuuluu mm. kauha täynnä kuoppaan ajaminen. Otin toki lisävarusteisen hydrauliikan paineakunkin tuohon viissatkuun, mutta eipä se jousituskaan ole mitään auttanut.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Jyrki pokela
Tulipa sitten ähellettyä tehtaalla väärinpäin kytketyt hydeletkut Fasterille, oikeinpäin. Aika tiukat mitoitukset oli...
 
  • Tykkään
Reaktiot: Härbe
Asiakas lykkäsi kannon juuret sisään kajuuttaan. Huomenna lasia metsästämään. Näitä kyl sattuu.
 

Liitteet

  • 20201004_160311.jpg
    20201004_160311.jpg
    1,5 Mt · Katselut: 311

Uusimmat keskustelut