Juhan koneet | Sivu 6 | AvantClub - Keskustelupalsta
:( Minulta ei puutu kuin toi suurin Afantti ja vermeet, mutta ei minulla ole niitä asiakkaitakaan!
Jännä homma, että kun hommaa tuon ensimmäisen Avantin, niin ruokahalu kasvaa syödessä, mutta autohulluttelut muuttuu kertalaakista enemmän kuin järkeviksi? :)
 
Kyllä kun porukan 860 kuvia kahtoo niin tuli tässä vahingossa mieleen oiskohan mun joskus pitäny koulut käydä kunnolla :D
Jos olisin oikein kunnolla ja innokkaasti viitannut koulussa tunneilla, niin varmasti väistelisin näitä vehkeitä ja kaukaa! :p
Ellein ole housut kurassa, niin sitten on kädet kyynärpäitä myöten vaseliinissa tai hydrauliöljyssä.;)
 
Kyllä kun porukan 860 kuvia kahtoo niin tuli tässä vahingossa mieleen oiskohan mun joskus pitäny koulut käydä kunnolla :D
Mulla oli vuonna 2016 vanha Husqvarnan ajettava ruohonleikkuri, jonka annoin käsirahaksi käytettyyn 420. Vuokrasin sitä ahkerasti ja vaihdoin sitten 528:iin. Sille sain enemmän vuokrahintaa / päivä, ja päivitin sen 530. Tähän vuoteen asti mentiin yhdellä koneella, mutta keväällä koronan takia kysyntä räjähti käsiin. Ostin saman tien rahoituksella 423 ja Hitachin minikaivurin, jotka molemmat ovat tuottaneet tänä vuonna hienosti. Niin hienosti, että maksoin käsirahan 860:stä ja työlaitteista ja nyt on kantojyrsintää ja talven lumitöitä hullusti tiedossa.

Pointti on, että sen ruohonleikkurin jälkeen en ole omia rahojani pistänyt tähän harrastukseen. Täytyy vaan olla ahkera ja mainostaa somessa.
 
Mites Avantin kilpailukyky tässä isommassa kokoluokassa? Muilta valmistajilta löytyy varmaan paljon tarjontaa.
 
Jos tekisin pelkkää urakointia, olisin katsellut vakavasti muitakin merkkejä. Vuokrabusineksessa Avantilla on niin kova tunnettuus ja brändi, että se on perusteltu valinta. Lähinnä yhtenäisen ilmeen ja loistavasti toimivan huolto/myyntiliikkeen takia päädyin myös urakointikoneena Arskaan. Plussaa on toki, että työlaitteet käy ristiin.
 
Ok.. kiinteistöhuollon koneissa on ilmeisen kova kilpailutilanne. Jotakin kramereita näyttää suurin osa olevan täällä etelässä. Kun tuo avantti on uusi kone, niin siinä voi yrittäjä joutua vähän betatestaajan asemaan.
 
Pystytin pihan perälle teltan Arskalle. Mahtuu olemaan sisällä, vaikka on joku työlaite kiinni. 7,5mx3,5m. Oviaukon korkeus 2,8m.
20201108_152443.jpg
20201108_152432.jpg
 
Joo, tiedossa. Jos nyt talven kestäis...
Siihen voi aina joka vuosi nakata ison pressun yli ja taas selviää yhden talven. Ongelmat tulevat vasta, kun nuo kaariputket antavat periksi...
Tietysti myöhäistä enää tässä vaiheessa, mutta noiden kaarien väliin olisi kannattanut viritellä lisänaruja jotka tukisivat sitä pressua - ihan vain siltävaralta, että tulee lunta. Oikein jos on höveli niin laittaa narujen asemesta sinne leveämpää tavaraa elikkä kiristys/kuormaliinoja.

JK. kenen halli ja kävikö kalliiksi? tarvisin itse 'lisätilaa' ensi talveksi tänne työmaalle ja edellisen motxxet mallin putket löivät maahan saakka jo toissa talvena...
 
Viimeksi muokattu:
Siihen voi aina joka vuosi nakata ison pressun yli ja taas selviää yhden talven. Ongelmat tulevat vasta, kun nuo kaariputket antavat periksi...
Tietysti myöhäistä enää tässä vaiheessa, mutta noiden kaarien väliin olisi kannattanut viritellä lisänaruja jotka tukisivat sitä pressua - ihan vain siltävaralta, että tulee lunta. Oikein jos on höveli niin laittaa narujen asemesta sinne leveämpää tavaraa elikkä kiristys/kuormaliinoja.

JK. kenen halli ja kävikö kalliiksi? tarvisin itse 'lisätilaa' ensi talveksi tänne työmaalle ja edellisen motxxet mallin putket löivät maahan saakka jo toissa talvena...
Suosittelen mallia Landtek halli, löytyy eri kokoisia ja korkeutta voi myös tilatessa muutella, minulla on 8*10 metrinen ja madallettu versio kun Avantti ei tarvitse niin korkeata tilaa. https://landtek.fi/tuotteet/pressutallit-pressuhallit-pvc-hallit/
 
Siihen voi aina joka vuosi nakata ison pressun yli ja taas selviää yhden talven. Ongelmat tulevat vasta, kun nuo kaariputket antavat periksi...
Tietysti myöhäistä enää tässä vaiheessa, mutta noiden kaarien väliin olisi kannattanut viritellä lisänaruja jotka tukisivat sitä pressua - ihan vain siltävaralta, että tulee lunta. Oikein jos on höveli niin laittaa narujen asemesta sinne leveämpää tavaraa elikkä kiristys/kuormaliinoja.

JK. kenen halli ja kävikö kalliiksi? tarvisin itse 'lisätilaa' ensi talveksi tänne työmaalle ja edellisen motxxet mallin putket löivät maahan saakka jo toissa talvena...
Joo, kyllä niitä naruja sinne vieläkin saa.

Joku Prohall. Oisko ollu karvan alle 600€, sis alv. Ei siis mitään verrattuna esim. Landtekkiin...
 
Mulla on tuollainen raivauskauha. On tosi hyvä ja siinä leuassa on ihan holtiton voima. Voin lämpimästisuositella. Olen itse käyttänyt mm puunkuormaamisessa. Nostin 4 m pitkiä ja 50 cm paksuja männyn tukkeja silleen että olivat vain toisen "klemmarin alla", eli 3.5 m ilmassa suoraan sivulle. Ei mitään ongelmia. Voin kuvitella että on myös hyvä kivien siirtämiseen.
 
  • Tykkään
Reaktiot: DilleWille ja Juha
Sama kampe. Paitsi et on vielä pyörittäjäkin. Mulla ei oo ku kallistaja.

Luulis, että kymppitonni tulis vielä hintaan. Jos ei tuu, niin sitten huudan itsekin...
 
  • Haha
Reaktiot: Timotopi
Mutta kestääkö sitten mitään Landtekin halli kestää
Jokaiseen asiaan löytyy merkittävä parannus, kun latoo 10-kertaisen hinnan tiskiin.

Miksi Landtek? 200-neliöinen, lämmin betoniharkkotalli kestää vielä kauemmin ja on mukavampikin.

Avantin vetoautoksikin haluan Bentley Bentaygan, mutta ei auta. Volkkariin on tyytyminen, kun rahat ei riitä kaikkeen...
 
  • Tykkään
Reaktiot: Ville_remppaaja

Uusimmat keskustelut