Juhan koneet | Sivu 25 | AvantClub - Keskustelupalsta
Rupeaa vähän kirvelemään polttoaineen hinta.

Tilasin maanantaina 1000l löpöä, kun tankki meni 1.5 kuukaudessa tyhjäksi. Tilauspäivän hinta oli 1671 eur. Toimitus tänään, ja tänään se oliskin maksanut jo 2100 eur... Onneksi laskutus meni tilauspäivän hinnalla. Seuraava tankillinen maksaakin sitten jo varmaan halvan Avantin verran.

Odottelen, että Kremlin hovista löytyy se Brutus.
 
Maankunnostajan tappien kestävyys ja mahdollinen urakointikäyttö on arveluttanut kovasti. Muutin sitten viime metreillä mieltäni ja hommasin todellisen sesonkilaitteen kunnostajan sijaan.

On ainakin käyttöä tiedossa...

20220407_103746.jpg
 
Asennettiin Hessuun iDig 2D-koneohjaus. Nyt näkee korot ja kaadot suoraan ruudulta. Näppärää. Innostuin Maxpossa tosta, ja pitihän se sitten saada...

katso liitettä 6674
Minulla oli testissä Maxpo messuilla kavatech in laite koneessa kiinni jonkun aikaa messuilla näytti kahden suunnan kallistukset, laite tuli magneetilla kauhaan ja näyttö hyttiin, on varmaankin vastaava, on varmaankin hyvä laite pihojen ja teiden tasoituksissa ja kallistuksissa, www.kavatech.fi

Muoks. korjasin linkin kuntoon.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tuli eka kertaa kokeiltua Saris-kärryä koneenkuljetukseen.

Toivotonta touhua... Perälauta pois, tukijalat esiin ja ruuvaus alas, ramppikotelojen avaimen etsintä autosta romujen seasta, rampit paikalleen, Antti kyytiin ja kaikki päinvastaisessa järjestyksessä. 20 minuuttia ähellystä sitomisineen.

Hulcolla: ramppi alas ja kone kyytiin. Määrämittaiset liinat kiinni. 2,5 minuuttia...

1653064569106.png
 
  • Tykkään
Reaktiot: mek
Noinhan se menee, jos ramppeja säilyttää lavan alla. Sitä en ymmärrä, että otat Juha perälaudan pois, pelkkä avaushan riittää?? Tänään jouduin käyttämään kolmikaatokippi-Sarista, kun Saris Magnumini takarenkaista alkoi jo kudokset tulla läpi. No, otin rampit esiin ja tukijalat alle. Se ramppikotelon avain on minulla roikkumassa tukijalkakammessa. Tukijalkoja en ole pyörittänyt kiinni asti, koska menee vaan aikaa, riittää että voi kääntää alle ja ylös. Sitten kone kyytiin ja rampit koneen alle renkaiden väliin. Turhaan niitä sinne kaukaloon jatkuvasti asettelee. Tällöin säästyy runsaasti aikaa ja ollaan jo lähellä Magnumin lastausaikaa, eli muutamaa minuuttia. Eniten haittaa se, että koneen lastauskorkeus on niin ylhäällä Magnumiin verrattuna, mutta toisaalta kiva laittaa liinat sopivalta korkeudelta kiinni. No, varsinainen käyttö minulla kippikärrylle on materiaalin kuljetus.
 
Sitä en ymmärrä, että otat Juha perälaudan pois, pelkkä avaushan riittää??
Mulla on ylhäältä aukeava soraperälauta, mut se ei liene merkittävä yksityiskohta.

Saris on päivittäin käytössä mullan, murskeen, kuorikatteen yms. kuljetuksissa, ja siinä se on ok, mutta koneenkuljetuksiin on onneksi oma kärry.
 
Arska putsattu ulkoa ja sisältä. Mennään huomenna 5 tunniksi paikallisen K-Kaupan pihaan, jossa on MLL:n kanssa järjestetty touhutempaus. Saavat muksut kiipeillä pitkin ja poikin Arskaa...

Vaikka maanrakennussesonki onkin kuumimmillaan, tykkään tehdä myös pyyteetöntä hyvää. Muksujen ilmeistä ja hymyistä tulee itsekin hyvälle tuulelle.

20220610_214604.jpg
 
Arska putsattu ulkoa ja sisältä. Mennään huomenna 5 tunniksi paikallisen K-Kaupan pihaan, jossa on MLL:n kanssa järjestetty touhutempaus. Saavat muksut kiipeillä pitkin ja poikin Arskaa...

Vaikka maanrakennussesonki onkin kuumimmillaan, tykkään tehdä myös pyyteetöntä hyvää. Muksujen ilmeistä ja hymyistä tulee itsekin hyvälle tuulelle.

katso liitettä 6708
Lämmittää omaakin mieltä kivasti!
Olin yhdellä leikkikenttätyömaalla taannoin ja pikkumies tuli isoäitinsä kanssa katselemaan, kun peuhattiin koneilla. Nappasin miehenalun syliini ja tehtiin hommia sitten kimpassa jonkin aikaa. Isoäiti kiitteli kovasti pojan puolesta, kun ei itse innostukseltaan pystynyt. Jonkin ajan kuluttua tulivat uudestaan ja ajattelin, että haluaako uudestaan kyytiin, mutta ei, vaan ojensi minulle itsetehdyn kiitoskortin tapahtuneen johdosta.

"Anna hyvän kiertää" pitäisi pitää useammin mielessä, niin tämä maapallo voisi olla paljon mukavampi paikka!
 
Olen sen verran taikauskoinen (vai realisti), että omassakin käytössä pitää olla auto, joka pystyy tarvittaessa paikkaamaan, jos Ranger leipoo. Tähän asti yksityisautona on ollut Diesel-Cayenne, mutta nyt vihersin kunnolla ja vaihdoin sen hippiversioon, eli hybridiin (2015, aj 187tkm). Pari-kolkyt kilsaa pääsee sähköllä, ennenkuin 330hv remmiahdettu V6 hörähtää käyntiin... Vetopainot kuitenkin täydet 3500 kg, ja onpa sillä jo yks jätemaakeikkakin heitetty.
1655736915320.png
 
  • Tykkään
Reaktiot: Timotopi
Noh, tyylillähän se on hoidettava maanrakennusurakat tai muuten nauraa harakatkin puhelinlangoilla :cool:
Ja asiakaskin maksaa mieluummin isot rahat, kun näkee miten isäntä kulkee...

Noin muuten niin aika paljon ajettu?
Ite toin rouvan muuttokuorman suomeen tullessani elikkä '18 passatin jolla pääsee näin kesällä vajaat 50km (rouva 40'tä kun on ilmastointi päällä). Olishan se täyssähkö kiva, mutta jos tarvii ajella tuollaisia 450-700km suunta-ajoja niin ei riitä enää päivä matkantekoon. Ja takaskin pitäisi päästä - joskus... Mutta tuo on ihan hyvä 'autotalli' auto. Kun hain sen kaupasta niin oli 8000 mittarissa ja just kävin katsastamassa lukemalla 23000.
Se varsinainen kysymys johdannon jälkeen: missä liikkuu vuosittaiset ylläpitokulut vs. K-auton huolto 6kk'n välein on useamman satasen per kerta?
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
Reaktiot: Aku9
Noh, tyylillähän se on hoidettava maanrakennusurakat tai muuten nauraa harakatkin puhelinlangoilla :cool:
Ja asiakaskin maksaa mieluummin isot rahat, kun näkee miten isäntä kulkee...

Noin muuten niin aika paljon ajettu?
Ite toin rouvan muuttokuorman suomeen tullessani elikkä '18 passatin jolla pääsee näin kesällä vajaat 50km (rouva 40'tä kun on ilmastointi päällä). Olishan se täyssähkö kiva, mutta jos tarvii ajella tuollaisia 450-700km suunta-ajoja niin ei riitä enää päivä matkantekoon. Ja takaskin pitäisi päästä - joskus... Mutta tuo on ihan hyvä 'autotalli' auto. Kun hain sen kaupasta niin oli 8000 mittarissa ja just kävin katsastamassa lukemalla 23000.
Se varsinainen kysymys johdannon jälkeen: missä liikkuu vuosittaiset ylläpitokulut vs. K-auton huolto 6kk'n välein on useamman satasen per kerta?
En ehkä ihan tajunnut kysymystä, mutta meidän autojen huollot ei oo vuosiin maksanut mitään. En avaa sitä enempää, mutta kunhan sanon, että selkiä raaputellaan.

Kyselin kavereilta ennen ostoa, ja vielä 260 tkm jälkeenkin akut on samassa tikissä. Eikä tommosista vanhoista pommeista kannata sen enempää stressata... Hyvin tuntuu pelaavan, ja ilmastoidut istuimetkin toimii :). Saakos hybridi-Passatilla vetää minkäännäköistä kärryä?
 
OK, oman auton huollot sentään menee iltapimeän aikaan tehtävinä ja raha ojennetaan suoraan tyttären tyttären kouraan ;)
Saa sillä kiskoa ihan normisti ja koukkukin löytyy, tosin tuo isompi kärry pitää kuljettaa miltei tyhjänä jos haluaa laillista kuormaa viedä.
Oikeasti en ole tallentanut muistiin painorajoja, kun on rouvan auto niin minähän en saa istua edes sen valkoisilla nahkapenkeillä ilman erillistä lupalappua ja vaatetarkastusta...
 
  • Tykkään
Reaktiot: Jyrki pokela
Olen ehkä vähän vaihtelemassa Hissua uudempaan. Hyvitys tähän mennessä on 21.5+alv. Kiinnostaako ketään upeasti pidetty ja täysin toimiva kone? 2020-mallinen, huoltosopimuskone, eli huollettu 250h välein. Nyt mittarissa 1350h

1657125798142-png.6727
 

Liitteet

  • 1657125798142.png
    1657125798142.png
    8,9 Mt · Katselut: 730
Hemmetin järeä nosturi tuossa!! Tulis varmaan taas lisä hommia....;)
Jep. 15 metrin päästä nousee vielä 1260kg. Jos tommonen tulis hankittua, niin siihen tulis vielä ns. krapi, eli kahmari, jolla saa mullat ja murskeet nostettua suoraan kohteeseen. Ei tartte Avanttia.... eiku perhana...

P.S. suorittelen tässä varmuuden vuoksi netissä ammattipätevyyttä...
 
  • Tykkään
Reaktiot: mek

Uusimmat keskustelut