Jyrsin | AvantClub - Keskustelupalsta

Aku9

Moderaattori
Keskustelun aloittaja
23.12.2012
468
230
43
KOUVOLA
Pitäähän se maa saada hienonnettua kyntämisen jälkeen, niin tässä tuotosta.
Malli ei ole ihan omasta päästä mutta, ikinä en ole esikuvaa livenä nähny.
Ja niinhän se menee että talvella tehdään kesä koneet.... tässä on menny tämä kesä (tosin maalasin talon myös tänä kesänä.
Pyöritetty on eikä öljyä lentänny, ja akselikin on lähes suora.
Vielä viime lisäykset varpajyrä ym.. ja maalia pintaan, jospa ensi keväänä olis hienoa aloittaa kevättyöt.
 

Liitteet

  • 2014-06-01-092.jpg
    2014-06-01-092.jpg
    54,6 KB · Katselut: 5 504
  • 2014-06-01-091.jpg
    2014-06-01-091.jpg
    57,3 KB · Katselut: 5 482
  • 2014-06-01-090.jpg
    2014-06-01-090.jpg
    56 KB · Katselut: 5 471
  • 2014-06-01-089.jpg
    2014-06-01-089.jpg
    51,8 KB · Katselut: 5 474
  • 2014-05-31-088.jpg
    2014-05-31-088.jpg
    75,3 KB · Katselut: 5 476
ja näin se jatkuu
Hei voiko jotenkin laittaa enemmänku 5 kuvaa per viesti?
 

Liitteet

  • 20141030_002.jpg
    20141030_002.jpg
    46,5 KB · Katselut: 5 470
  • 20141025_002.jpg
    20141025_002.jpg
    52,6 KB · Katselut: 5 480
  • 20141019_006.jpg
    20141019_006.jpg
    41,3 KB · Katselut: 5 477
  • 2014-06-14-095.jpg
    2014-06-14-095.jpg
    69,9 KB · Katselut: 5 474
Tukevan oloinen jyrsin onkin tulossa :) Onko 8mm levyä runko?
Mistä löysit terät?

Hieno peli :)
 
IKH myy teriä s29100405 ja s29100406 oikea ja vasen 7,95e kpl.
Levy on 6mm.
 
Kyllä hyvältä näyttää !! Todella hieno !!

Kaikkea sitä IKH:sta löytyykin. Hyvä etten tiennyt jyrsintä ostaessa, että noita teriä saa IKH:sta. Olisin varmaan itsekin alkanut haaveilemaan oman tekemistä itse. Ja kivahan se onkin aina tehdä kaikkee itse, mutta yleensä noihin menee loppujen lopuksi aikaa vähintään kolme tai neljä kertaa enemmin mitä projektia alottaessa oli kuvitellut :shock: :lol:
 
Itselle tämä tekeminen on pois pääsy päivätyön paineesta (koodia väännän), tämä metallin kääntäminen on tullut opeteltua ihan omaksi huviksi.
Ja pitäähän jokin syy olla lähteä talliin :D
Perheessa pari pientälasta jotka vievät myös huomion näiltä projekteilta, Poika 2v (nuorempi) on jo kovasti mukana talli homissa ja eiköhän me ensikesän jo aleta opettelemaan histaushommia, nyt lähinnä omalla maskilla (automaatti) seuraamista, tyttö 6v onkin jo ollut pitkään mukana.
Tuossa on yksi projekti Avanttin liityyen tullut tehtyä mutta on jäänyt tuo dokumentaation viimeistely tekemättä, yritän sen tässä pullauttaa nähtäville loppu vuoden aikana.
 
Pilke silmäkulmassa tässä on isonkoneen kiinike :D , vaikka nykyinen on pikkukone. :lol:
Tulee kaikki seuraavt tuotokset samalla kaavalla. :mrgreen:
 
Aku9 sanoi:
Itselle tämä tekeminen on pois pääsy päivätyön paineesta (koodia väännän), tämä metallin kääntäminen on tullut opeteltua ihan omaksi huviksi.
Ja pitäähän jokin syy olla lähteä talliin :D

Sama täällä. Tai siis mä en väännä koodia. Mulla niitä syitä talliin lähtemiseen on jo ennestään ihan tarpeeksi, joten ei oo enää varaa alottaa yhtään uutta projektia. Sitä siis edellä tarkoitin. Ei meinaa aika riittää tekee valmiiksi nykyisiäkään. :(

Piti jo edellä kysellä onko tuo akseli putkea vai .... umpitankoa (!?!?) ja miten rattaan kiinnitys akseliin on toteutettu ?
 
40mm vedetty akseli, ratas on "naperlock" kiiniityksellä tai ainakin siinepäin toi nimi tais olla, siis semmone kahdesta palasta muodostuva kokonaisuus, Kentso:lta tilasin. jos tarviit niin lähetteestä löytyy kyllä tarkemmat numerotkin, voin huomenna kattoa.
Tuo akseli on hivenen esikuvaansa ohvempi ja ketju pykälää pienempi (pienempi ketju ja ratas setti oli HUOMATTAVSTI havempi).
Olen sitä mieltä että omassa käytössä ja pikku koneella kestää varmasti, mutta seuraavalla koneella tarttee sitten käyttä myös järkeä.
 
Tämmöinen siitä sitten tuli.
Koeajot tehty ja tuntuu toimivan mainiosti.
 

Liitteet

  • jyrsin3.jpg
    jyrsin3.jpg
    51,9 KB · Katselut: 3 565
  • jyrsin2.jpg
    jyrsin2.jpg
    53,4 KB · Katselut: 3 592
  • jyrsin1.jpg
    jyrsin1.jpg
    53,9 KB · Katselut: 3 575
Kiitoksia.
En vielä ole nurmikolla kokeillu mutta koskematon kasvimaa kyllä menee leikiten.
Moottori on OMR200.
 
Tuossa hivene parempi kuva.
Tämän kevään maahan niin ihan sama mitä tulee vastaan niin hienoatavaraa ulos tulee.
Vanhaa nurmikkoa jyrsin, ei mitään ongelmaa.
 

Liitteet

  • 20150527_001_small.jpg
    20150527_001_small.jpg
    85,1 KB · Katselut: 3 450
Komia peli. Tarttis varmaan itellekkin tehdä.
Mikä tuossa on jyrsinkelan halkaisija.
Välityssuhde ketjuvedolla.

Itellä olisi joutilas 315 hydr moottori, vauhti ei kyllä isosti päätä huimaa 520 virtauksilla.
 
Mullakin moinen on työnalla.. ja mietin miten paljon noita teriä pitää ns. lomittaa ?

Mikähän tämän valmistuneen koneen työleveys on ?
 
On ollut hivenen "ajatukset" muualla ja jäänyt nämä pari kyssäriä unholaan.
Terät on vain hivenen (noin 2cm) limittäin sattui sopivasti leveyteen (1050mm).
Kelan halkaisija n.400mm ja välityssuhde, katoin kaikki talissa olevat paperit läpi ei ole eneää sitä toimitus listaa, pitää ottaa koppa auki ja laskea.
 
Vanha ketju, mutta ...

"pois pääsy päivätyön paineesta (koodia väännän), tämä metallin kääntäminen on tullut opeteltua ihan omaksi huviksi"

Sama vika, paitsi että töissä on tullut oltua enemmän epämukavuusalueella kuin itse koodaamisessa.
Viime talvena olin about 30 päivää ouluopiston hitsauskurssilla ja muutaman värkin askartelin Avantille.
(ei niin hienoja, mutta ehkä kuietnkin toimivia)
Pitää kuvat laittaa kun vielä saan niihin viimeisteltyä maalit päälle.

Nyt on lomautus päällä ja kun loppua ei näy, on pitänyt alkaa uutta työtä miettiä, opiskelen data-analytiikkaa, IoT:tia yms.
Ja viimeaikoina on tullut hullunvilli ajatus että kai se Avanttikin pitäis IoT laitteeksi saada modattua. ;)
 
  • Tykkään
Reaktiot: Markus
Ja viimeaikoina on tullut hullunvilli ajatus että kai se Avanttikin pitäis IoT laitteeksi saada modattua. ;)
Mitäs se tuo IoT oikein tarkoittikaan? :D "IlmanOikeaaTarkoitusta" vai jotain muuta yhtä järkevää... Joo, tiedän puhuvaa jääkaappia ja ei tule minun mökkiini. Piste!
 

Liitteet

  • Iot-humour.png
    Iot-humour.png
    117,1 KB · Katselut: 181
Joo Avantit juttelee keskenään...mitäs jos toinen onkin niin vanha, että lähettää faxin :cool:
Faksien kanssa aina pärjää (onhan minullakin sellainen laite varastossa & tietokoneelle modeemikortti hurjalla 1200baud nopeudella), mutta reikänauhan kuljettaminen mukana avantin perässä olisi jo vähän hankalampaa... Korttejahan löytyy kaiken värisiä jo kaikilta kuskeilta yhden kärryllisen verran niin reikäkortti mahtuisi varmaan mukaan.
 
Mitäs se tuo IoT oikein tarkoittikaan? :D "IlmanOikeaaTarkoitusta" vai jotain muuta yhtä järkevää... Joo, tiedän puhuvaa jääkaappia ja ei tule minun mökkiini. Piste!

kun noi 007:t tulivat jälleen kerran uusintoina, niin niitä mukaillen verkotetut avantit voisivat sen tietyn kissaihmisen käskystä ryhtyä johonkin maailmalaajuiseen kataluuteen...

jos taas valkohattuiset hakkerit ehtisivät linjoille ensin, niin ne voisivat usuttaa avantit kaivamaan kurtturuusut ja lupiinit pois
 

Uusimmat keskustelut