Kaivuri 205 | AvantClub - Keskustelupalsta

mielpr

Jäsen
Keskustelun aloittaja
23.5.2019
76
19
8
Onko kenelläkään enää käytössä kyseistä konetta,löytyi vanha viestiketju mut voi sanoa omia mielipiteitä jos on kokemuksia.
 
Mulla löytyy ja on ollut hyvä vekotin, aikaisemmin oli 320s keulilla.
Niin hyvin voimaa kaivurissa, että kone meni nahkoineen perässä jos oli tiukempi paikka.
Tai usein oli koneessa perä kohti puunlatvoja vaikka oli 3 lisäpunttia perässä.
Nyt 520+ edessä käyttäytyy hieman paremmin. Hieman vaan on hätäiset sivukäännön liikkeet, mutta kaikkeen tottuu.
Olen ymmärtänyt että tuossa on enemmän voimaa kuin uudemmissa malleissa.
Kauha on hieman työläs vaihtaa kun pitää ottaa sokat pois ja löydä tapit ulos.
Pitäisi rakentaa venttiilipöytä puomin päähän niinkuin uudemmissakin malleissa, olisi helpompi kun ei tarvitsisi kuin kytkeä letkut.
Nyt pitää aina nostella puomin päälle kiinnitypisteeseen.
Hyvin ajaa muuten kyllä asiansa.
 
  • Tykkään
Reaktiot: mielpr
Mulla oli tuomoinen ja paljon tehokkaampi kuin uudempi 210 malli.
Liikkeet ei niin hyviä kuin 210 mutta tehoa selvästi enemmän!!
Toi 210 on todella voimaton ja kysyisin, että onko kukaan yrittänyt "taikoa" semmoiseen lisää voimaa. Etupuomi varsinkin on ihan liian voimaton ja kaivaminen on semmoista kikkailua! :(
 
Toi 210 on todella voimaton ja kysyisin, että onko kukaan yrittänyt "taikoa" semmoiseen lisää voimaa. Etupuomi varsinkin on ihan liian voimaton ja kaivaminen on semmoista kikkailua! :(
Lapio ja kirves oli erinomainen yhdistelmä, kun omalla 210'llä ensimmäistä kertaa yritin saada puskia ylös maasta :rolleyes:
 
Mulla löytyy ja on ollut hyvä vekotin, aikaisemmin oli 320s keulilla.
Niin hyvin voimaa kaivurissa, että kone meni nahkoineen perässä jos oli tiukempi paikka.
Tai usein oli koneessa perä kohti puunlatvoja vaikka oli 3 lisäpunttia perässä.
Nyt 520+ edessä käyttäytyy hieman paremmin. Hieman vaan on hätäiset sivukäännön liikkeet, mutta kaikkeen tottuu.
Olen ymmärtänyt että tuossa on enemmän voimaa kuin uudemmissa malleissa.
Kauha on hieman työläs vaihtaa kun pitää ottaa sokat pois ja löydä tapit ulos.
Pitäisi rakentaa venttiilipöytä puomin päähän niinkuin uudemmissakin malleissa, olisi helpompi kun ei tarvitsisi kuin kytkeä letkut.
Nyt pitää aina nostella puomin päälle kiinnitypisteeseen.
Hyvin ajaa muuten kyllä asiansa.
Pitihän se kaivuri sitten hakea,minulla vanha peltikuorinen niin ilmeisesti alunperin siihen suunniteltukin.Tuossakin oli venttiilipöydälle rakennettu tuki mut joutui muokkaamaan omaan koneeseen sopivaksi.Pitäisi varmaan talven aikana vaihtaa kauhan kiinnitys,oli jotain vanhoja juttuja muutostöistä.Saa laittaa vinkkejä mistä kannattais alkaa kyselee,kauhan puoleisia tuntuu olevan reilusti tarjolla mut koneen puoleisia vähemmän.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Jiipeehoo
Mulla löytyy ja on ollut hyvä vekotin, aikaisemmin oli 320s keulilla.
Niin hyvin voimaa kaivurissa, että kone meni nahkoineen perässä jos oli tiukempi paikka.
Tai usein oli koneessa perä kohti puunlatvoja vaikka oli 3 lisäpunttia perässä.
Nyt 520+ edessä käyttäytyy hieman paremmin. Hieman vaan on hätäiset sivukäännön liikkeet, mutta kaikkeen tottuu.
Olen ymmärtänyt että tuossa on enemmän voimaa kuin uudemmissa malleissa.
Kauha on hieman työläs vaihtaa kun pitää ottaa sokat pois ja löydä tapit ulos.
Pitäisi rakentaa venttiilipöytä puomin päähän niinkuin uudemmissakin malleissa, olisi helpompi kun ei tarvitsisi kuin kytkeä letkut.
Nyt pitää aina nostella puomin päälle kiinnitypisteeseen.
Hyvin ajaa muuten kyllä asiansa.
Katselin et olisi venttiilipöydässä yksi ylimääräinen lähtö,onko sulla se tyhjillään.Suunnitellut jos rakentelis kauhalle kallistuksen niin voisko siintä ottaa ohjauksen.
 
Jos oikein muistan, kyllä niin siinä sellainen ylimääräinen tyhjillään myös on.
Kyllähän se varmaan olisi mahdollista rakentaa, joku viisaampi osais varmaan kertoa. Itse en ole niin hyvin perillä asiasta.
 
Jos se ylimääräinen lohko ei ole jousi keskitteinen niin siihen saa Avantilta sellaisen on suht helppo vaihtaa ja ei paljo edes maksa
 
  • Tykkään
Reaktiot: mielpr
Jos se ylimääräinen lohko ei ole jousi keskitteinen niin siihen saa Avantilta sellaisen on suht helppo vaihtaa ja ei paljo edes maksa
Laitoin kauhankallistajan siihen tyhjään paikkaan,ei ole jousi keskitteinen.Voishan se joskus vaihtaa toisenlaiseksi.
 

Uusimmat keskustelut