Kallistusadapteri

Maasturisti

Ylläpito
7.9.2008
3 005
23
38
Espoo
Hienoa jälkeä.

Mietin tommosta saman tyyppistä operaatiota, kun pitäis tehdä uutta liittymätietä. Fundeerasin juurikin tänään että jos tien 4m leveydestä käyttäisi 1,5 m sivu luiskiin, jotka pohjustaisi "loivaan v-muotoon" kallistusadapterilla ja kauhalla tai tasoituslevyllä ja viimeistelisi lätkällä ja maakosteaan betoniin upotetuilla kivillä.

Ja voi sitä kallistusadapteria kai muuhunkin käyttää?
 

EsaH

Jäsen
30.9.2009
96
0
6
Kävin tänään noukkiin tehtaalta kyytiin kallistimen, piti jo käydä kokeilemassa ja onhan tuo varmasti monessa kohtaa oiva apu... varmasti myös trukkipiikkien kans kätevä kun saa juuri oikeaan asentoon jos on hieman epätasaista alustaa
 

Guutio

Jäsen
21.9.2009
9
0
1
Olen ajatellut hankkia myös samanlaisen. lähinnä jos tekis sellasen luiskakauhan pihahommiin niin siinä se olis hyvä. millainen hinta laitteella on ja saiskos siitä hyviä kuvia miten se nivelöinti on tehty jolla sellainen on? että onko siinä joku oikea laakeri vai vaan liukulaakeri/pusla hommeli?
 

lajaatena

Jäsen
Keskustelun aloittaja
29.10.2009
672
24
18
Etelä-Suomi
Täältä löytyy lisää tietoa ja kuvia
http://www.avanttecno.com/www/index.php?PAGE=58&LANG=1&series=1&gid=1&pid=101
 

repa

Moderaattori
13.3.2010
311
5
18
Hommasin myös käytettynä kallistusadapterin pihan muotoilua silmälläpitäen. Kun nostin tuota ekan kerran niin siinähän joutui oikein töihin, sillä painoa tuolla on peräti 65kg; tuohan tietysti vaikuttaa koneen hyötynostokuorman maksimimäärään tuon verran. Kauha, tai mikä laite sitten tuon perässä onkaan kiinni, siirtyy 10 senttiä edemmäs. Ohessa pari lähikuvaa aiheesta:
 

Liitteet

lajaatena

Jäsen
Keskustelun aloittaja
29.10.2009
672
24
18
Etelä-Suomi
Kallistusadapteri kun on kiinni ja laittaa eri työlaitteita jatkeeksi, niin työlaitteiden letkut käyvät lyhkäisiksi, itse kävin paikallisessa Euro-Hydrossa teettämässä sopivat jatko letkun pätkät.
 

repa

Moderaattori
13.3.2010
311
5
18
Pääsinpä sitten viikonloppuna vihdoinkin käyttämään kallistusadapteria ja olihan siitä heti suuri apu talven jäljiltä routavaurioisen tien korjailussa ja vesilammikoiden ohjausurien tekemisessä. Eipä ollut todellakaan turha ostos.

Tuon adapterin levyjen välissä ei ole mitään rasvaa/vaseliinia. Rasvanipat tapeille kyllä on ja ne on rasvattuna, mutta pitäisikö noiden kahden ison rautalatan välissä olla myös jotain rasvaa vai toimiiko tuo hyvin kuivanakin?
 

Leppis

Ylläpito
2.10.2008
2 863
227
63
Kääntönivelessä on hyvä pitää vaseliinia. Koko laipan mitalla voi olla kysymys sitten erikseen.
Hiekkaa pääsee valumaan väliin, joka tulee pois paremmin ilman vassua.

Jos nivelessä on liikaa klappia voi pultit avata ja ottaa välistä pois mahdolliset sovituslevyt.
 

raksaaja

Jäsen
24.5.2009
161
0
16
Oulu/Ylikiiminki
mulla kiinnostais tehdä kallistusadapteri ilman hydrauliikkaa. Siis semmonen että käsipelillä kallistaa ja tökkää pulttia/tappia reikään (taas ilman kaksimielisyyksiä).
 

Leppis

Ylläpito
2.10.2008
2 863
227
63
Ja minä olen suunnitellut tekeväni lähes kokonaan ympäripyörähtävän. Ja se olisi suoraan työlaitekiinnikkeessä.
 

Sekatyömies

Jäsen
11.5.2010
1 126
0
36
Te jotka olitte Avant kokoontumisessa saatatte muistaa mattamustaksi
maalatun kallistusadapterin. Siihen oli ruokottomilla saumoilla hitsattu korvakkeet
kiinnitettäväksi suoraan koneen puomiin, hirvittävän näköinen kapistus. :eek:
-Lieneekö ollut joku prototyyppi/kokeilu?

Ymmärrettävistä syistä huutokauppaväkeä ei moinen hökötys kiinnostanut,
mutta minä ostin sen kohtuu hinnalla.

Purin laitteen osiksi, jyrsin/leikkasin korvakkeet pois, oikaisin hitsaussaumojen
vääntämän taustalevyn prässissä ja plaanasin jyrsinkoneella.
Taustalevyyn hitsasin pikakiinnityskorvakkeet.

Letkujen vedonpoisto puuttui, sellaisen hankin ja hitsasin paikalleen.

Poistin vanhan paksun/palaneen maalikerroksen ja värjäsin uudestaan.

Lopuksi vaseliinia väliin ja kokoonpano.

Jos työtä ei lasketa on tämä kallistusadapteri oikeastaan halvennusadapteri! :lol:
 

Liitteet

Leppis

Ylläpito
2.10.2008
2 863
227
63
Adapteri taisi olla malli joka olisi käynyt suoraan kiinni vanhempaan koneeseen työlaitekiinikkeen tilalle.
Näinhän se olisi hyvä ollessan koko ajan kiinni koneessa.

Komeaksi olet saanut rumiluksen.

Sopisiko tämä lainaus sulle
W.C. Rödell "positiivisessa muodossa, perfektionismi voi antaa energiaa, joka johtaa onnistumisiin". :?
 

lajaatena

Jäsen
Keskustelun aloittaja
29.10.2009
672
24
18
Etelä-Suomi
Tänään tuli tilaamani uusi nelitoimikauha ja ei muuta kuin testaamaan, mutta ongelmia tuli heti, minulla on koneessa kallistusadapteri kiinni melkein koko ajan ja tämä tekee sen että letkut on auttamattomasti lyhyet jos kauhan tyhjentää suoraan kippaamalla, varmasti menee letkut juntturista poikki, onneksi oli tehty jo valmiiksi jatkoletkunpätkät. Laitoin tästä ongelmasta viestiä myös Avantille saa nähdä tekevätkö muutosia laitteiden letkutuksiin. Kauha muuten on tosi hyvä niin tasoituksessa kuin kovan tavaran otto suoraan penkasta, saa nypittyä pienimmät puut juurineen , karsittua puiden alaoksat, pitihän se kokeilla mitä sillä onnistuu tekemään.
 

iakkivir

Jäsen
3.10.2010
140
0
16
Rauma
Minulla tuli letkut myös lyhyeksi kun kallistus on paikalla. Löysin sen ratkaisun, että pujotin kauhan letkut adapterin sylinterin alta, jolloin ne ulottuivat ääriasennossakin. Tämä 420 ja pienin nelitoimikauha.
Nelitoimikauha on paras kauha jonka voi peruskauhaksi valkata.

Terv KaiK
 

avant quattro

Jäsen
21.2.2012
33
5
8
Tänään sain vihdoin vaihdettua kantojyrsimen pois keulalta ja vaihdettua kauhaan, mielessä kävi lunta/loskaa työntäessäni että miten saisi kauhan myötäilemään paremmin maan pinnan muotoja.

Onko jollain ratkaisua miten saisi vapaan kellunnan kallistusadapterille??

Itselle tuli mieleen että kytkisi letkut yhteen ja palloventtiili väliin mutta mahtaisiko se toimia..
 

oke

Jäsen
7.4.2011
445
12
18
Vantaa
Ongelma on siinä, että virtausmäärä on erilainen, mikä johtuu
männänvarresta. Sylinterissä sisällä oleva nestemäärä on erilainen,
kun mäntä on ulkona tai sisällä.

Oke
 

Timberman

Jäsen
6.3.2010
610
0
16
Helpoin tapa ainakin kokeilumielessä vois olla sylinterin toisen pään tapin irrotus tai sitten koko sylinterin poisto :cool:
 

EsaH

Jäsen
30.9.2009
96
0
6
Onko Leppis ajatus ympäripyörivästä kehittynyt? Itse olen tässä kevään mittaan pähkäillyt miten saisi toteutettua ympäripyörivän kallistimen joka ajaisi myös maaporan virkaa tai muuta vastaavaa kieputtimen tarvetta täyttämään. Rototiltin roto osa olisi mitoiltaan sopiva mutta hintaa on törkyinen määrä jos varaosista kokoaa vain sen. Ajattelin kokeilumielessä tehdä mahdollisimman halvalla testiversion kieputtimesta, jossa voimaa tarjoaa hyllystä löytyvä hydraulimoottori ja siihen pari ratasta että saa liikkeen hitaammaksi ja vääntöä lisää. Siitä lisää jos etenee toteutusasteelle...
 

Leppis

Ylläpito
2.10.2008
2 863
227
63
Mietinnän asteelle jäänyt ympäripyörivä. Jotenkin koneessa olemassa olevaan työlaitekiinnikkeeseen sorvaisi/arporaisi keskelle ison reiän, johon tekisi liukulaakeroinnin uutta työlaitekiinnikettä varten. Ja jotenkin siihen täytyisi saada vielä mahtumaan hammaskehä pyöritystä varten :)