Juhani

Jäsen
25.10.2011
819
276
63
Kertokaapa kokeneemmat, että valitakko 5" vai 7" näyttö, onko lagattomuudesta hyötyä, kun kuitenkin tarvitsee jännitteen. Tosin eipä olisi kauheata johtonippua, jota piilottaa. Idea olisi, että korvaisin ne puuttuvat peilit kameralla/kameroilla, eli riittääkö yksi 120 asteen kuvauskulmalla oleva kamera vai pitäisikö olla kaksi eli yksi molemmin puolin? Molemminpuolin jos laittaisi, niin voisi varmaan panna pienempikokoiset kamerat?

Auttakee!!!!!!:rolleyes:

Timotopi

Jäsen
30.5.2016
1 627
1 193
113
Jyväskylä
Ota niin iso näyttö kun vaan löytyy..:D
Ite en edes nää mittaristoa kun ajelee autolla.
Mulla on autossa kahdella kameralla 7 näyttö ja yllätys huutokaupoista hankittu. Helpotti kyllä asennusta kun ei tarvinnu eteen asti vetää piuhoja kun langaton versio. Kuva pitää vaihtaa ei toimi samaan aikaan. Toinen näyttää koukkuun ja toinen kauemmas taakse.

Juhani

Jäsen
25.10.2011
819
276
63
Jos liikut meilläpäin, niin tuu koeajamaan mun kamerasetti. Peilit on toistaiseksi pysyneet, jos vaikka tulee jotain häikkää.

Laitoin langalliset, kun kuitenkin se virtajohto olisi tarvinnut vetää. Kamerat edessä ja takana.

Tilasin kiinalaisen kamerasetin langattomana, kahdella kameralla ja 7" näytöllä. Hinta pöyristyttävä 110€ :D
Meinaan eiköhän noi ole samaa paskaa kaikki ja tulevat sieltä kinkkilästä?

Juhani

Jäsen
25.10.2011
819
276
63
26422-122750-thickbox.jpg

Juha

Jäsen
25.4.2018
1 384
709
113
Kaarina
Tilasin kiinalaisen kamerasetin langattomana, kahdella kameralla ja 7" näytöllä. Hinta pöyristyttävä 110€ :D
Meinaan eiköhän noi ole samaa paskaa kaikki ja tulevat sieltä kinkkilästä?
Mulla oli edellisessä Arskassa joku halvempi setti, joka ei ollut HD. Kuva oli huono varsinkin hämärässä, ja näyttökin vaihdettiin kerran takuuseen, kun se pätki. Tuurillahan nuo joko toimii tai ei. Ja kiinalainen tuo Lumisenkin myymä setti kyllä on... :)

Onko kameroissa lämmitys? Se on talvella ehdoton.

VILLE66

Jäsen
19.11.2014
168
55
28
IMG_20220107_170943.jpg
Tuossa kuvaa taka-kamerasta yön pimeydessä ilman mitään valaistusta.
Värilliset vyöhykkeet "konenäön" ihmisen tunnistus vyöhykkeistä. Eli jos ihminen havaitaan niin sen ympärille tulee värillinen laatikko ja äänimerkki.

• Tykkää
Reaktiot: Aku9 ja Juha

Juhani

Jäsen
25.10.2011
819
276
63
Mulla oli edellisessä Arskassa joku halvempi setti, joka ei ollut HD. Kuva oli huono varsinkin hämärässä, ja näyttökin vaihdettiin kerran takuuseen, kun se pätki. Tuurillahan nuo joko toimii tai ei. Ja kiinalainen tuo Lumisenkin myymä setti kyllä on... :)

Onko kameroissa lämmitys? Se on talvella ehdoton.
Tuota lämmitystä en edes tajunnut miettiä ja väittäisin, että tuskin on lämmitystä!:mad:

Juha

Jäsen
25.4.2018
1 384
709
113
Kaarina
Eilen just ajelin pöllyävällä tiellä ja kamera meni hetkeksi sumeaksi. Lämmitys sulatti sen kuitenkin sekunneissa.

Juhani

Jäsen
25.10.2011
819
276
63
Mulla on ihan sama setti. Ei se mitään lämmitystä kaipaa. Valoa kaipaa muuten ei näy mitään... ;)
Kiva kuulla, että toimii edes jotenkuten! Luullakseni kytken niin, että kamerat toimivat, kun työvalot on päällä tai sitten laitan kokonaan oman katkaisijan, niin ei tarvitse poltella työvaloja turhanpäiten.

Juha

Jäsen
25.4.2018
1 384
709
113
Kaarina
Mulla on kamera taaksepäin koko ajan päällä. Etukameraa sitten, kun vaihtaa työkonetta. Eli virrat tulee heti päälle kun lyöpi koneen tulille.

Juhani

Jäsen
25.10.2011
819
276
63
Jos kuvakulma on 120 astetta ja kamera asennettu siihen alkuperäisen majakan paikkeille keskelle, niin näkeekö koneen nurkat suorassa ja sitten vinkkelissä?

Olisi taas kannattanut lukea hieman enemmän tuosta halvasta setistä, eli ei puhettakaan jaetusta näytöstä ja sitä helvetin näytön kaukosäädintä mä en tajua ollenkaan tai lähinnä sitä, että mihin sitä tarvitsee! :D
Tais tulla taas ostettua kaksi laitetta, eli ensiksi se halpa ja myöhemmin sitten se hyvä?:(

Viimeksi muokattu:
  • Sad
Reaktiot: Leppis

Juhani

Jäsen
25.10.2011
819
276
63
Jos kuvakulma on 120 astetta ja kamera asennettu siihen alkuperäisen majakan paikkeille keskelle, niin näkeekö koneen nurkat suorassa ja sitten vinkkelissä?

Olisi taas kannattanut lukea hieman enemmän tuosta halvasta setistä, eli ei puhettakaan jaetusta näytöstä ja sitä helvetin näytön kaukosäädintä mä en tajua ollenkaan tai lähinnä sitä, että mihin sitä tarvitsee! :D
Tais tulla taas ostettua kaksi laitetta, eli ensiksi se halpa ja myöhemmin sitten se hyvä?:(
No niin!
Ostettu sitten se hyväkin eli HD-malli ja ihan piuhoilla(mallia IKH ST0590)

Tyhmästä päästä kärsi taas lompakko! ;)

Juha

Jäsen
25.4.2018
1 384
709
113
Kaarina
No niin!
Ostettu sitten se hyväkin eli HD-malli ja ihan piuhoilla(mallia IKH ST0590)

Tyhmästä päästä kärsi taas lompakko! ;)
Sillai kai :)
En kyl itse pidä sitä jaettua näyttöä päällä. Kameranäyttö aina taaksepäin, mut työlaitetta vaihtaessa vaihdan etukameraan.

Juhani

Jäsen
25.10.2011
819
276
63
Sillai kai :)
En kyl itse pidä sitä jaettua näyttöä päällä. Kameranäyttö aina taaksepäin, mut työlaitetta vaihtaessa vaihdan etukameraan.
Mietin itse samaa ja tuossa IKH:n paketissa ei olekaan kuin yksi kamera ja 640:llä pärjää ilman etukameraa, koska kiinnitystapit näkee ikkunasta.
Järkyttävä ero kuvan laadussa, kun on HD

Miksi noissa kameroissa on mikrofoni ja näytössä pieni kaiutin?

tuomasho

Jäsen
4.9.2014
16
2
3
Tuossa IKHn paketissa näyttäisi olevan Full HD resoluution kamera, mutta näyttö ei ole kuin 1024x600. Tässähän resoluutio sitten tipahtaa melkein puoleen?!?

pjotry

Jäsen
26.2.2016
58
32
18
Köyhän miehen kamera ja näyttö: vaihdoin ulkopeilin ohjaamon sisäpuolelle. Näkee ihan hyvin eikä jää tanan peili enää mihinkään kiinni.

• Tykkää
Reaktiot: mek