Kantopora | AvantClub - Keskustelupalsta

mielpr

Jäsen
Keskustelun aloittaja
23.5.2019
76
19
8
Onko kukaan rakentanut kantoporaa,kiinnostais mistä löytyis hyvä terä.
 
Onko kukaan rakentanut kantoporaa,kiinnostais mistä löytyis hyvä terä.
Ei täällä ole kukaan tietääkseni ole kertonut rakentaneensa kantoporaa, mutta omasta kokemuksesta tiedän ainakin, että se tehtaan oma pora on ihan onneton tekele, jolla ei tee yhtään mitään.
Vuokrasin aikoinaan poran ja ikinä en enään suostu käyttämään moista, koska käytännössä ihan mahdoton käyttää.

Taitaa se jyrsin olla ainoa järkevä työkalu! :rolleyes:
 
Ei täällä ole kukaan tietääkseni ole kertonut rakentaneensa kantoporaa, mutta omasta kokemuksesta tiedän ainakin, että se tehtaan oma pora on ihan onneton tekele, jolla ei tee yhtään mitään.
Vuokrasin aikoinaan poran ja ikinä en enään suostu käyttämään moista, koska käytännössä ihan mahdoton käyttää.

Taitaa se jyrsin olla ainoa järkevä työkalu! :rolleyes:
Kyllä kantojyrsin on hyvä laite, ja sitten vielä tämä kantoleikkuri, eli leuat aukeaa 28 cm ja kaikki mitä leukojen väliin mahtuu menee poikki ja on tosi nopea laite alle 30 cm kannoille
 
Olen myös miettinyt jos tekisin oman kantoporan ja mielelläni kuulisin enemmän siitä, mika oli ongelmana siinä Avantin omassa kantoporassa? Kantojyrsin on minulle turhan massiivinen ratkaisu, kun tarve kantojen madaltamiseen on ajoittaista.
 
  • Tykkään
Reaktiot: mielpr
2015-10-09-853_pienempi_kuva-jpg.2469



Tuota ylempää yritin aikanaan saada koekäyttöön, ei saanut :-(

avant-kantopora-330mm,256b4f69.jpg

Netin syövereistä löytyi tämä kuva käytetystä kantoporanterästä.
Kyllän ne kannot on aina hankalia, kiviä ksvanut sisään tylsyttämään teriä.
 
Keräilyharvinaisuuksia :) ei löytynyt uudesta kuvastosta..
Tietysti voisin toisen ostaa, missäs sijaitsee?
Laita kuivia..
 
Kiitos kuvista, oliko sulla sitä uudempaa mallia missä noi viikset?
Yksi tuollainen mulla on jo. Kuvasta näkee hyvin terärakenteen. Jos tekisin terän itse yrittäisi tehdä siitä vähän puolikuun mallisen.
Tulisi viiltävää leikkuupintaa.
 
Kantoporassa iskin käteni sanonko mihin. Menihän sillä muutama kymmenen kantoa ennenkuin teristä tuli p..sleikkuisia. rälläkällä terät sai muutaman kerran terotettua ennenkuin aines alkoi käydä vähiin. Täytin vajaukset pikateräksellä ja hioin (huh!) uudelleen muotoonsa. Päivä ei riittänyt! Kestävyydestä en osaa vielä sanoa mitään koska kannot loppuivat tällä kertaa.
 

Uusimmat keskustelut