Tervehdys kaikille,
Liityin joukkoon vihreään kun tilasin oman 225:n ja nyt tässä konetta odotellessani mietiskelin, että saisiko omasta työympäristöstä mielyttävämmän, jos koneeseen asentaisi nykyisen äänenvaimentimen tilalle kolmitiekatalysaattorin ja sen perään äänenvaimentimen. Onko porukka asennellut katalysaattoreita EFI bensakoneisiin vai onko tämä tarpeeton tuunaus?
Luin Kohlerin manuaalista, että käyntilämmön saavutettuaan lambda-anturilta menee tieto moottotinohjausyksikolle ja moottorinohjausyksikkö säätää seoksen siihen optimii 14,7 kg/kg suhteeseen. Tämän puolesta katalysaattorin pitäisi toimia ainakin kun kone on lämmin, mutta miten on sitten käytäntö :roll:
Liityin joukkoon vihreään kun tilasin oman 225:n ja nyt tässä konetta odotellessani mietiskelin, että saisiko omasta työympäristöstä mielyttävämmän, jos koneeseen asentaisi nykyisen äänenvaimentimen tilalle kolmitiekatalysaattorin ja sen perään äänenvaimentimen. Onko porukka asennellut katalysaattoreita EFI bensakoneisiin vai onko tämä tarpeeton tuunaus?
Luin Kohlerin manuaalista, että käyntilämmön saavutettuaan lambda-anturilta menee tieto moottotinohjausyksikolle ja moottorinohjausyksikkö säätää seoksen siihen optimii 14,7 kg/kg suhteeseen. Tämän puolesta katalysaattorin pitäisi toimia ainakin kun kone on lämmin, mutta miten on sitten käytäntö :roll: