Ketjukaivuri | AvantClub - Keskustelupalsta

Jyrki

Jäsen
Keskustelun aloittaja
7.9.2020
2
1
3
Hei, onko kokemusta ketjukaivurista. Olen salaojittamassa harrastepeltotilkkua, kuinka toimii. Sotkeeko paljon jos multa märkää?
seinäjoelle on muuten avattu Avantrent piste mistä saa vuokrata myös pelkkiä lisälaitteita. www.rents.fi
Tämä on kiva palsta, hyvä kun löysin.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Leppis
Tervetuloa Jyrki saitille. Täältä kyllä löytyy lähes mitä vaan kunhan osaa etsiä sivuilta. Ja jos ei löydä niin eikun uusi otsikko. Jos sitä löytyy ennestään niin kyllä nuo viisammat linkittää niitä.

Mutta ketjukaivuriin. Minulla ei ole sen kummemmin kokemusta kun että jollain demopäivällä olen päässyt kokeilemaan. Teki siistin ja kauniin uran maahan, aivan samanlainen kuin isot salaojakoneet missä on laserit ja kaikki. Jälki oli samanlainen. Maaperä tosiaan kyllä ratkaisee miten käy.
 
Isännät vaan ovat kovasti ujoja kertomaan mihin rahaan koneita siirrellään.
Pitäisi täyttää lomakkeita ja kysellä, mutta ei onnistu niin ei onnistu.
(Syy tietysti tiedossa: minä estän selaimessa _kaikki_ seurannat ja muut 'utelut' joka haittaa hieman sivustojen toimintaa esim googlen captcha ei toimi!)
 
Itsellä on tuo kaivin, Maaperä vaikuttaa miten menee ja minkälaiset terät ovat. Terien pitää kaapasta erikohdista kuoppaa, eikä samalta linjalta.
Sopivan kova savi taitaa olla paras. Ei lakoa ja kone pystyy siihen. Sortuva hiekka lakoaa kaivantoon ja isot kivet pitää kiertää tai kaivaa ylös oikealla kaivinkoneella.
Märkä multa tulee kyllä ylös, tietysti ihan vetelä menee terän mukana takaisin monttuun. Märällä kelillä ei kyllä konene kulje mihinkään muutenkaan, jos on ketjukaivin maassa!
 
  • Tykkään
Reaktiot: Aku9 ja STEFFE
Kiitti, taidan odottaa kuivempaa keliä. Ehkä pikkupakkasilla kokeilen. Laitan kuvaa sitten kun oon testannut.
olis vaan kova into kokeilla...
 

Uusimmat keskustelut