kiina kopio | AvantClub - Keskustelupalsta

iakkivir

Jäsen
Keskustelun aloittaja
3.10.2010
140
0
16
Rauma
Kiina kopio, onko ollu malli lähelläkin?
http://swttop.en.made-in-china.com/product/GbFQXVgCZeUY/China-Mini-Loader-CE-EPA-E-MARK-Approved-WHY200-.html

Terv Kaik
 
Aika hieno vekotin. Painoa ne on kerännyt vähän enemmän ja nostotehoa vähän vähemmän. Tyypillinen Kiina viritys.

Itse olen kokenut sen että kun messuilla esittelimme uutuuden, niin Kiina osastolta löytyi jo kopio! Vikkeliä veijareita!
 
Lissä tiatto Kiinailmiöstä
Nettikone: Muu merkki 200
- ID 1031013
Hintaakin on tarpeeksi.

Kyllä vaatis siviilirohkeutta isomman annoksen jos tollaiseen eksyis.

KaiK
 
No, huh huh!
Kuinkahan mahtaa kauppa käydä, kun näitä vihreitä alkuperäisiä saa samaan hintaan uutena?!? :mrgreen:
 
Minkähän hintaisia nuo työlaitteet mahtaa olla? Vissiin kävisivät melko suoraan Avantinkin nokalle.
 
jets sanoi:
Minkähän hintaisia nuo työlaitteet mahtaa olla? Vissiin kävisivät melko suoraan Avantinkin nokalle.

Ja minkä laatuisia...kärkikippaavankauhan etureunan rakenne näyttää ainakin kuvassa niin paksulta,
että ei uppoa kevyesti mihinkään... no ehkä veteen tai jms. :lol:
 
Tuntuu siltä, että tässä tulee käymään vähän kuin mönkijämarkkinoilla. Kiinakopiot yleistyvät, konekanta lisääntyy, hintakilpailu lisääntyy jne.
En muista, mitä konekanta nyt on, mutta ennen muutaman vuoden takaista lamaahan se kasvoi hurjaa vauhtia. (Maasturisti taisi julkaista joitain diagrammeja jossain vaiheessa palstalla)

Tämä kehitys on tietysti positiivista loppuasiakkaan kannalta, sillä yritysten täytyy yrittää enemmän. Ja esim. Avant-tehtaalle kanta-asiakkaat ovat suhteellisesti vielä tärkeämpiä puolestapuhujia. Tämä on mielestäni hyvä yhteistyömalli, että tehtaalla on tapahtumia jne, joilla voidaan ylläpitää kiinnostusta ja asiakastyytyväisyyttä.

Samoin tietty toimivat huoltopalvelut ovat tärkeitä, sillä on selvää, että nuo kiinakopiot tuotetaan halvalla, ja niiden hintakilpailukyky tulee jatkossa olemaan kovaa luokkaa.

Katsotaan, mihin tämä kehitys johtaa. Mutta olen itse sitä mieltä, että nykyhinnat saisivat vähän laskeakin, aika kova kilohinta on tällä hetkellä tuotteissa verrattuna "oikeisiin" traktoreihin, mehumaijoihin jne.
 
täytyy kyllä vielä todeta, että ei oo poikia hävettäny kopioida, kun nettisivujen rakennekin on täysin kopioitu Avantilta, huh huh.
Ei oo kiva katella Ylöjärvellä viikkopalaverissa tuollasta toimintaa...missäköhän kulkee mallisuojauksen yms. rajat, harvoin näkee noin täydellistä kopiointia.
 
T-bone sanoi:
... Tämä on mielestäni hyvä yhteistyömalli, että tehtaalla on tapahtumia jne, joilla voidaan ylläpitää kiinnostusta ja asiakastyytyväisyyttä...

Tähän täytyy todeta että Planeetan aktiivien vaikutus tapahtumien syntymiseen on uskomattoman merkittävä! Suuri kiitos heille! :cool:
 
Olen samaa mieltä, kiitos minunkin puolestani. Jos tämä "avantmania" pysyy ja kasvaa "liikkeenä", syntyy vahva merkkiuskollisuus, vaikka muita merkkejä markkinoille ilmestyykin.
 
T-bone sanoi:
Tuntuu siltä, että tässä tulee käymään vähän kuin mönkijämarkkinoilla. Kiinakopiot yleistyvät, konekanta lisääntyy, hintakilpailu lisääntyy jne.

Samoin tietty toimivat huoltopalvelut ovat tärkeitä,...

Katsotaan, mihin tämä kehitys johtaa. Mutta olen itse sitä mieltä, että nykyhinnat saisivat vähän laskeakin, aika kova kilohinta on tällä hetkellä tuotteissa verrattuna "oikeisiin" traktoreihin, mehumaijoihin jne.

Jäin oikein miettimään tuota "T-bonen" analyysiä aiheesta...joten muutamia näkemyksiäni lisäksi.

Mönkijämarkkinoillahan kiinalaisuus aiheutti ensin hämmennystä, osa tästä johtui siitä, että mönkijät olivat kuluttajille uusi/outo tuote.
Mönkijöiden yleistyessä syntyi selkeä kahtiajako, kiinalaisten yms. ja ns. laatumerkkien välillä. Laatumerkit säilyttivät/korottivat hintaansa ja
kiinalaisten hinta laski selkeästi halvemmalle tasolle. Vakavasti harrastavat/ammattilaiset eivät kiinalaista osata halvallakaan.

Huoltopalveluita kiinalaisiin ei juurikaan ole tarjolla, sillä niiden tuottaminen ei ole kannattavaa alhaisesta uushankintahinnasta ja olemattomasta jälleenmyyntiarvosta johtuen.

Näkemykseni mönkijäkehityksen suhteen perustuvat kiinalaiseen JC-mänkijään, sekä Hondan ja Polariksen mönkijöihin jotka ovat olleet
taludessamme (Polaris on edelleen).

Tuohon kilohinta näkemykseen vertaisin asiaa samoin kuin aikuisten- ja lastenvaatteet. Kankaan määrä ei juurikaan vaikuta esim. puseron
hintaan, vaan hihojen lukumäärä...niitä tarvitaan yhtämonta ja pienempien tekeminen on vielä vähän hankalampaa. Sekä tietysti laatu.

Teknisesti verrattuna hydraulisesti toteutettu ratkaisu on yleensä kalliimpi, kuin mekaaninen.

Lopuksi; uskon Avantin säilyttävän markkina-asemansa, jos laatu on hyvää ja palvelutaso säilyy vähintään ennallaan, jäleenmyyntiarvoa
unohtamatta.

-Tietysti yhtestyö Planeettalaisten kanssa on elinehto koko toiminnalle! :mrgreen:
 
Kilohinta om nelko ratkaiseva.
Jo nyt Eussa myydään kuluttajille EUn alueella tuotettuja autoja noin 10e/kg, - mm. maasturia. Tämä selittyy osin EUn tukiaisilla, joita suunnataan uusiin itäreunan valtioihin. Jossakin vaiheessa tukiaiset loppuu ja siihen mennessa autotehtaat ovat siirtyneet massatuotantoon ja myyntiin 10e/kg tai alle.
Nähdäkseni tätä kehitystä ei voi estää. EUn ulkopuolista maailmaa ei ainakaan voi estää tekemästä halpoja tuotteita.
Oli semmoinenkin vaihe, jossa Zetoria pidettiin kehnona traktorina. Se osoittautui kuitenkin hyvin tehdyksi.
 
Ostin muutama vuosi sitten kolme uutta konetta, kiinalaisen (Nante), amerikkalaisen (John Deere) ja Avantin. Odotukset ei olleet korkealla kiinankoneen toiminnasta, oli tosi halpa. Ylivoimaisesti eniten vikoja ollut amerikkalaisessa, tänävuonna jo remontoitu n. 4000 eurolla (etuperä), alussa takuu ja myöhemmin konerikkovakuutus onneksi auttaneet, seisontapäiviä paljon. Avantissa ei mitään isoa mutta onhan tuota hitsailtu ja kaikenlaista pientä harmia jonkin verran, kaikki kauhat vahvistettu ja ruohonleikkurihan ei oikeisiin töihin sovellu. Kiinalaisessa ylivoimaisesti vähiten vikoja, varaosia tarvittu n. kolme kertaa, yhtään kokonaista työpäivää ei ole osia odotellessa mennyt hukkaan, myös avantin varaosat yleensä tulleet hyvin, jd: ssä huonoimmin. Koneissa nyt yli 2500 tuntia paitsi avantissa n. puolet tuosta. Kiinassa varmasti tehdään paljon huonoja koneita, tämän kaivinkoneen ovat kopioineet ilmeisen hyvin...
 
Tuo kyseinen kopio vaikuttaa numeroiden valossa paremmalta kuin 220. Nostokykyä ja korkeutta sopivasti lisää.
Laatu voi olla kyllä jotain ihan muuta. Samat speksit jos olisi 220:sessä niin tekisi siitä huokuttelevamman vaihtoehdon. Tosin kilpailisi silloin 419/420 kanssa liikaa joten sehän ei taida sopia.

Kyselin noita lisälaitteiden hintoja ja saman hintaista tuntui kiinan rauta olevan kuin avantin vastaavanlaisten laitteiden hinnat.
 
Yksi mikä tuossa kopiossa tökkäsi silmään oli trukkipiikit. Piikkien omapaino 98kg ja max. kuorma 150kg :roll: Ominaisuudet silleen niinku balanssissa ja niin edelleen...
 
STP sanoi:
Yksi mikä tuossa kopiossa tökkäsi silmään oli trukkipiikit. Piikkien omapaino 98kg ja max. kuorma 150kg :roll: Ominaisuudet silleen niinku balanssissa ja niin edelleen...

150 kg? eihän sillä saa kuljetettua kuin terveisiä?

Avantin omilla taotuilla piikeillä ei ole vielä tullu rajaa vastaan koneen kanssa.
Vaikka on välillä oikein yritetty, ovat kaikesta huolimatta suorassa pysyneet.
On vissiin siis koneita ja koneen kuvia.
Mieluiten hommaa semmoisen vehkeen jolla saa työn tehtyä ja joka on työkunnossa vielä hoidetun homman jälkeenkin.
Tai jos on oikein kovasti käteistä niin voihan sitä ostaa uuden koneen aina joka homman aluksi.
 
220 sanoi:
Ostin muutama vuosi sitten kolme uutta konetta, kiinalaisen (Nante), amerikkalaisen (John Deere) ja Avantin. Odotukset ei olleet korkealla kiinankoneen toiminnasta, oli tosi halpa. Ylivoimaisesti eniten vikoja ollut amerikkalaisessa, tänävuonna jo remontoitu n. 4000 eurolla (etuperä), alussa takuu ja myöhemmin konerikkovakuutus onneksi auttaneet, seisontapäiviä paljon. Avantissa ei mitään isoa mutta onhan tuota hitsailtu ja kaikenlaista pientä harmia jonkin verran, kaikki kauhat vahvistettu ja ruohonleikkurihan ei oikeisiin töihin sovellu. Kiinalaisessa ylivoimaisesti vähiten vikoja, varaosia tarvittu n. kolme kertaa, yhtään kokonaista työpäivää ei ole osia odotellessa mennyt hukkaan, myös avantin varaosat yleensä tulleet hyvin, jd: ssä huonoimmin. Koneissa nyt yli 2500 tuntia paitsi avantissa n. puolet tuosta. Kiinassa varmasti tehdään paljon huonoja koneita, tämän kaivinkoneen ovat kopioineet ilmeisen hyvin...

iltaa arvon raati!sen verran otan kyseiseen asiaan kantaa että itellä(lähes)jokapäiväisessä käytössä kiinalainen sähkötrukkki 1,5t joka on 12v talossa palvelut,varaosiin mennyt rahaa sinä aikana 15€(1kpl pääsulake)kone kuitenkin pääasiassa varasto käytössä joten tunteja vähän vajaa 5000h.
en kiinalaisiakoneita sen kummemmin jumaloi,mutta tyytyväinen olen kyseiseenkoneeseen ollut,koneen vaihto kohta edessä ja koska saksalaiseen merkki trukkiin vaihtohyvitys on kovin pieni niin luulen että uusi trukkikin on kiinalainen :cool:
unohtamatta kuitenkin faktoja mistä maapallon puoliskolta varmimmat ja eniten myydyt laitteet tulee.... :geek:
 
Aloitin tämän viestiketjun kun hämmästyin "kopion" yksityiskohdista puomi, runko pyörät jne. Ja kun sitte paripäivää sen jälkeen kun olin sen "kiinan"sivulta bongannut, oli se jo Nurmoossa myynnissä. Edelleenkin olen sitä mieltä, minulta jäisi tällainen kopio hankkimatta, sillä kokemuksella joka minulla on kotimaisesta aidosta koneesta. Kuka ties mielipide ei olisi niin selvä jos ei kokemusta kotimaisesta olisi. Silloin varmaankin käytäis kopio päristelemässä. No tähän vois sanoa, että avanttia ei päristelty. Kahtena miehenä menimme tutustumaan 220'een, meille suoritettiin näyteajo, jonka jälkeen avaimet meni myyjän taskuun, sai koneessa kuitenkin istua ns. kylmät. No kaupat tuli kuitenkin. Konetta hakiessa kävi sitten niin, että myyjä ajoi koneen "lavetille" ja antoi avaimet käteen. Matkalla poimin tuoreen puoleisen merkki jyrsimen kyytiin, jolloin sanoin "myyjälle" en ole vielä tuota ajanut ja enkä aja kuin vasta mökillä kun kukaan ei näe. Se on varmaan niin vaikeaa kun ei ole tehtaalla annettu kokeilla. Helpon näköisesti "myyjä" kuitenkin koneen kanssa pärjäs.

Tämä tarina(tosi) siksi, että kiina kopion myyjät ja muut Multivanistit pistää ostajan kokeilemaan tosissaan kun tekevät kauppaa, pitää oikein kieltäytyä kun kerran on vaan kattelemassa.

Terv KaiK
 
Oho. Kellfrillähän näytti olevan useampaakin Avant-kopiota. Mutta 180bar näyttivät tuottavan.. jo 200-sarjalainen tuottaa 185 baria, tosin litroja alle 30..
 
jets sanoi:
Oho. Kellfrillähän näytti olevan useampaakin Avant-kopiota. Mutta 180bar näyttivät tuottavan.. jo 200-sarjalainen tuottaa 185 baria, tosin litroja alle 30..

Ei noi baarit oo mitään autuaiksi tekeviä. Jos on suhteessa isommat sylinterit tekee vähemmillä paineilla saman työn. Tietty litroja ulostulossa tarvitaan silloin enemmän. Pienemmät paineet on järkevääkin kestävyyksien (tiivisteet jne.) takia.
 
raksaaja sanoi:
Kellfrillä esim hydraulisylinterit melkolailla harrastajan hinnoissa...???

Huomioitavaa, että ilmoittavat hintansa 0% Alv.

Jossain vaiheessa tutustuin noihin sylintereihin, ovat mitoitukseltaan "persoonallisia" ja laadultaan
"Kellfri laatua". :roll:

Standartit täyttäviä sylinterejä, joihin saa myös myöhemmin esim. tiivisteitä, saa kyllä n. samalla hinnalla.
 
raksaaja sanoi:
Kinkkivehkeen suomisivut:
http://www.symatek.fi/tuotteet/hy200_pienkuormaaja.html

Kiinaihmeen kotisivulla on työntövoimaksi merkattu 350kN. Tolla taitaa vetää ruåttinlaivaa suolla...

Vertailuna:
A220 620 daN = 6,2 kN
A313s 650kp = 6,5 kN
A400/320S 700 kp = 7 kN
A500 900 kp = 9 kN
 

Uusimmat keskustelut