Kiitokset huoltopäällikkölle | AvantClub - Keskustelupalsta

lajaatena

Jäsen
Keskustelun aloittaja
29.10.2009
859
199
43
Etelä-Suomi
Tuli elokuussa vaihdettua 520 + Avant 630:een kone on toiminut hyvin lukuunottamatta pientä öljyvuotoa heti toisella viikolla , hydrauliletku oli löysällä , josta vuoto aiheutui. Tänään taas tuli tehtyä lumihommia jonkun verran ja kuinka ollakkaan sähköt hävisivät, kone kävi ja liikkui, ajovalot toimivat kaikki muu sähkö kadoksissa, ei muuta kuin kone talliin ja tutkimaan, soitto huoltopäällikkö Sauli Viitaselle joka antoi erittäin hyviä ohjeita, jonka mukaan toimittiin , löytyi yksi maajohto mikä oli löysällä, tämä ei vielä poistanut sähköongelmaa, mutta sitten Sauli luki vähän kytkentäkaavaa ja totesi että yksi rele on epäkunnossa, vaihdettiin viereinen rele ja kokeiltiin ja sähköt löytyivät. Puhelinsoitolla saatiin tarvittava tieto , joka teki vian hausta nopean ja helpon. Kiitoksia vaan ja Hyvää Joulua Sauli Viitaselle , sekä Hyviä Jouluja myös avantplanetin lukijoille
 
Homma pelaa ja huutoon vastataan. Näin toimii vastuullinen valmistaja joka aikoo myydä sen seuraavankin koneen.

Keltaisia ja sinisiä koneita ei olisi välttämättä saanut kuntoon jouluna tai puhelimella. Kalliin vehkeen ostajaa ei lämmitä jos kone jää pihan perälle pikkuvian takia, kun vehkeeseen ei saa osia ja tukea.

Valmistajan intresseissä on selkeästi kaiken ikäisen kaluston liikkeellä pitäminen. Muistan kun onnistuin joskus hajottamaan pyörännavan ja tatujussi selvitti sekavasta selostuksestani huoimatta mitä osia uupuu ja hoiti ne postissa seuraavaksi päiväksi perille. Ennen tuota soittoa olin melkein varma että tuhon täydellisyys huomioiden joudun laittamaan puolen koneen hinnan, mutta asiantuntijalta löytyi lääkkeet ja hinta oli semmoinen ettei riviostaja olisi saanut sillä edes laakereita. Asiallisesti hoidettava Jälkimarkkinointi ja asiantunteva henkilöstö on voimavara, joka antaa ison lisäarvon mille tahansa tavaralle.

Hyvää joulua Ylöjärvelle ja muulle planeetalle!
 
Kyllä täytyy omastakin puolesta kiittaa varaosapäällikköä, kun niin asiantuntevasti osaa diagnosoida vian puhelimessa ja lähettää oikeat osat postilla.

Itselläni oman vanhan Proficatin pumpusta alkoi kuulumaan kummaa sivuääntä, ihan kun olisi metalli hieronut metallia. ei kovasti, mutta heikko sivuääni..... Diagnoosi oli, että joustokytkimen kumi on kulunut puhki ja kytkinsormet hieroo toisiaan vasten. Osa maksoi vain 9€. :)

Puhelun jälkeen kävin nykimässä kytkintä, ja olihan siellä väljää, joten lienee oikeasti syy..... kun osat tulee, niin avaan vasta sitten.

Itse olin varma että pumppu on menossä tai jotain vastaavaa..... :?
 
jees, huolto on toiminut.

Nuita hydrauliliittimiä saa kyllä kiriä tämän tästä.
Talvella näkee jäljet heti lumessa kun isompi vuoto alkaa, kesällä joskus vasta tallissa. (ja sit onkin jo nurtsi tärviöllä muutaman viikon)
Minulla tän hetken päänvaiva saada 218:n ajonvapautusventtiilin liitokset pitäviksi. Ne on kosteat koko ajan ja valuvat hieman.
 

Uusimmat keskustelut