Kokemuksia tehomaamuokkain + kylvökone yhdistelmästä? | AvantClub - Keskustelupalsta

Hartza

Jäsen
Keskustelun aloittaja
11.7.2009
30
2
8
Olis tulevana keväänä tarvis uudistaa nurmea n. 4000m2. Onkos kellään kokemuksia otsikon mukaisen laitteen toimivuudesta, erityisesti kiinnostaa tuo kylvökoneen toiminta, siitä kun en ole kuvia / kommentteja nähnyt missään?
Mainoshan lupaa kerta-ajolla valmista ;)

Tarvis myös löytää paikka (Uudeltamaalta) josta löytyisi laite vuokralle ?
 
Suosittelen tasojyrsin A21185, minulla on sellainen ja pelittää hyvin, saa vanhan nurmikon rikki ja jos mahdollista vähän uutta multaa ja matala jyrsintä ja ei muuta kun siemenet kehiin. Tosin kylvölaitetta minulla ei ole, mutta työnnettävä kylvolaite 120 cm leveä löytyy,
 
Mites toi työnnettävä kylvin toimii uuteen nurmeen? Pohja pitää vissiin olla jyräyyt hyvin? Olen yleensä möyhinyt n. 5-10cm syvyydeltä ja tasaanut ritilällä. Kylvö on tehty sitten perinteisesti haravan ja kuupan kanssa. Mun pohjiini olisi jäänyt urat jos olisi työnnellyt heti menemään. Elikkäs miten teet kerrokset tuon kylvökoneen kanssa?
 
Ensin tasoitellaan ja jyrsitään tuleva nurmikon pohja, levitetään ja tasoitellaan tarpeellinen kerros multaa, jyrsintä n. 5 cm, tasojysimellä saa tehtyä tasoitusta ei tarvitse tasoitella ritilällä ja varpajyrä painaa lopuksi suhteeliisen tiiviin pinnan. Kylvolaite tuli hankittua vasta syksyllä eikä ollut mahdollista kokeilla vielä.
 
Tulipa sitten tilattua A410303 + A410304 - nyt kun tuon paketin vielä saisi ja pääsisi kokeilemaan tuota nurmen tekoa... :cool:
 
sonne sanoi:
Onko tullu jo konetta kokeiltua, eli toimiiko ja kannattaako hankkia itsellekkin?

Jep, jonkin verran on nurmea uudistettu. Ei kyllä ihan kerta-ajoalla tullut valmista, oli sen verran kovaksi tallautunutta peltoa että tuli ensin jyrsittyä ja vasta toisella kierroksella kylvön kanssa.

Kylvömäärän säätelyä on melko hakuammuntaa, mutta kyllähän tuo nurmi tuossa nyt kasvaa.

630:sen hydrauliikasta kyllä tuppaa litrat loppumaan, eli ajo on melkosta matelua ja/tai muokkaussyvyys jää matalaksi.

Tämä kokeilu johtanee siis pahimmillaan isomman koneen hankintaan :lol:
 

Uusimmat keskustelut