Koulussa sähläämässä | AvantClub - Keskustelupalsta

kiinteistönhoitaja

Jäsen
Keskustelun aloittaja
22.9.2016
316
51
28
Epaala,Pälkäne
Ajattelin laittaa tänne kuvia koulun Avantista,kun sellainen tuli taloon!

Tänään ensimmäistä kertaa puikoissa. :cool: Hommana hiekkakentän tasoitus. Ja eihän kottikärryjä mihinkään tarvita! :lol:
IMG10155.jpg
 
Tervetuloa koulustakin mukaan "Kiinteistönhoitoja" turisemaan pienkuormaajista :)

Kiinteistönhoito hommia olet ilmeisesti opiskelemassa!?
Voit keroa lisää koulutuksesta ja Avanttilla ajosta. Näyttää siellä olevan Kubotakin taustalla.
Pälkäneelläkö on opinahjo?
 
Leppis sanoi:
Tervetuloa koulustakin mukaan "Kiinteistönhoitoja" turisemaan pienkuormaajista :)

Kiinteistönhoito hommia olet ilmeisesti opiskelemassa!?
Voit keroa lisää koulutuksesta ja Avanttilla ajosta. Näyttää siellä olevan Kubotakin taustalla.
Pälkäneelläkö on opinahjo?
Kangasalla on koulu.
 
Kiinteistönhoitoja sanoi:
Kangasalla on koulu
Hieno paikka :)
Mitä kaikkea sulla kuuluu viikon lukujärjestyksen?

750 Avant vaatii hieman totuttelua ennen kuin homma rupeaa käymään. Tasaista taisi tulla kentällä?
 
Leppis sanoi:
Kiinteistönhoitoja sanoi:
Kangasalla on koulu
Hieno paikka :)
Mitä kaikkea sulla kuuluu viikon lukujärjestyksen?

750 Avant vaatii hieman totuttelua ennen kuin homma rupeaa käymään. Tasaista taisi tulla kentällä?
Lukujärjestykseen kuuluu tällä hetkellä yhteiskuntataitoja,äidinkieltä, matematiikka,ruotsia,kiinteistön yleishoitoa ja valvontaa sekä asiakaspalvelua ja viestintää.

Mulla alko Avantilla homma käymään ,kuin vanhalta tekjältä. Kentästä tuli tasainen. :)
 
HRK ystävällisesti ilmoitti Tampereen pisteistä meikäläiselle että vuokraa lisälaitteita vain koneen kanssa.
Tämä ei oikein meikäläiselle säteile, eikä ollut edes naamarajaa :roll: , kun s-postilla kyselin...
 
HRK ystävällisesti ilmoitti Tampereen pisteistä meikäläiselle että vuokraa lisälaitteita vain koneen kanssa.
Tämä ei oikein meikäläiselle säteile, eikä ollut edes naamarajaa :roll: , kun s-postilla kyselin...

Ramirent tekee samoin. Käytäntö ei ole naamasta kiinni tosiaankaan. Vuokraamot suojelee tällä tavoin konekantaansa. Joskus on kuulemma käynyt niinkin että vuokratun työlaitteen kautta on tullut saastuneet öljyt joko asiakkaan tai vuokraamon koneeseen. Tilanteen selvittely ei aina onnistu, joten on helpompaa että työlaitteet ja koneet kulkee yhdessä.
Hydraulijärjestelmän huuhtelu ja puhdistus kun voi olla hyvinkin kallis toimenpide.
 
Ymmärrän tämän ihan hyvin, se voi käydä myös toistepäin.
En itsekään lainaa traktorilaitteita joissa on hydrauliikkaa, juuri samaisesta syystä, ellei samoilla öljyilla varustettuna.
Lähinnä heitin kommenttina tuonne edelliseen missä työlaitteita sieltä vuokralle mainosteltiin.
 
tompula sanoi:
Ymmärrän tämän ihan hyvin, se voi käydä myös toistepäin.
En itsekään lainaa traktorilaitteita joissa on hydrauliikkaa, juuri samaisesta syystä, ellei samoilla öljyilla varustettuna.
Lähinnä heitin kommenttina tuonne edelliseen missä työlaitteita sieltä vuokralle mainosteltiin.
Joo öljyjen sekaantuminen muihin öljyihin ja vesiin/muihin epäpuhtauksiin on mahdollista muualta tulleissa työlaitteissa.
Olenkin pyrkinyt laskemaan näiden koneiden läpi öljyä jäteöljykanisteriin ennen käyttöönottoa.
Samoin olen tehnyt, jos työlaite on seisonut pidempään, vuosia, ilman käyttöä.
Koneessani ei ole vielä sarjapikaliitintä, joten on helppo toteuttaa.

HRK koneita olen lainannut omaan Avanttiin. Joskus kaivuria ja haketinta.
Onhan siitä jo aikaa, täytyykin tarkistaa heidän nykynen kanta asiasta.
 
Tänään oli lisää kentän tasotusta ja yhden kauhallisen ehdin viemää risuja kasaan,kunnes huomasimme että hydraulinesteet vuotaa maahan. Ei liikkunut pakilla sen jälkeen,joten jätin koneen tuohon. Huoltomies lupas tulla huomenna.
IMG10161.jpg
 
Kiinteistönhoitoja sanoi:
Tänään oli lisää kentän tasotusta ja yhden kauhallisen ehdin viemää risuja kasaan,kunnes huomasimme että hydraulinesteet vuotaa maahan. Ei liikkunut pakilla sen jälkeen,joten jätin koneen tuohon. Huoltomies lupas tulla huomenna.

Tottahan muistitte laittaa jonkin astian koneen alle, ettei valu maahan? :geek:
 
jets sanoi:
Kiinteistönhoitoja sanoi:
Tänään oli lisää kentän tasotusta ja yhden kauhallisen ehdin viemää risuja kasaan,kunnes huomasimme että hydraulinesteet vuotaa maahan. Ei liikkunut pakilla sen jälkeen,joten jätin koneen tuohon. Huoltomies lupas tulla huomenna.

Tottahan muistitte laittaa jonkin astian koneen alle, ettei valu maahan? :geek:
No ei laitettu kun vuoto loppui niin nopeasti.
 
Ezmo sanoi:
Eikö kiinteistöpuolella opeteta korjaamaan koneita?


Opetetaan ja ensimmäisen tunnin aiheena on takuun alaisten koneiden korjaus ja säätö:

1) kun kone prakaa: ota yhteyttä valtuutettuun remontööriin
2) älä yritä itse, muuten menetät takuun
 
Maasturisti sanoi:
Ezmo sanoi:
Eikö kiinteistöpuolella opeteta korjaamaan koneita?


Opetetaan ja ensimmäisen tunnin aiheena on takuun alaisten koneiden korjaus ja säätö:

1) kun kone prakaa: ota yhteyttä valtuutettuun remontööriin
2) älä yritä itse, muuten menetät takuun
Juu. :D Ja kai se parempi on huoltomies pyytää, kun on ihan tuliterä kone kyseessä.
 
Se huoltomies ei ole aina hyvä asia. Jotkin takuuhuoltomiehet ei ole nähneetkään sellaisia koneita, joita takuuseen huoltavat. Eikä koneen korjauksesta takuu raukea, mieluummin käskevät ite korjata kun ne pääsevät siinä halvemmalla. Yleensä ite on tukittu öljyvuodot ja takuuseen haettu uudet öljyt.
 
Ezmo sanoi:
Se huoltomies ei ole aina hyvä asia. Jotkin takuuhuoltomiehet ei ole nähneetkään sellaisia koneita, joita takuuseen huoltavat. Eikä koneen korjauksesta takuu raukea, mieluummin käskevät ite korjata kun ne pääsevät siinä halvemmalla. Yleensä ite on tukittu öljyvuodot ja takuuseen haettu uudet öljyt.


Sen ainoan kerran kun olin omatoiminen uuden koneen kanssa (=auto), jouduin maksamaan öljyt itse ja menetin mahdollisuuden sijaiskyytiin, kun kuskasin tiivistevaivaisen bilikan huollon pihaan. Tosin rahat tulivat parin kuukauden väännön jälkeen, mutta ilmaista työtä joutui tekemään tuntikausia. Jos haluaa välttämättä ropata itse, niin kannattaa ostaa käytetty kone suoraan omistajalta, niin ei tarvitse maksaa palveluista joita ei koskaan käytä.
 
Autojen takuu on maailman huonoin. Autoja myydään suurimmaksi osaksi yksityisille ja valmistajat haluaa kaikissa tilanteissa korjattavan merkkihuollossa. Työkoneita taas ostaa yritykset/yhteisöt joilla ei monesti ole aikaa odotella mutterin kiristäjää, joten se pitää tehdä itse. Koskaan ei ole kukaan valittanut takuu ajan korjauksista ja kerran takuuseen on korjattu itse korjattuakin. Äkkiä saattaa tuhansia euroja mennä yrittäjältä hukkaan, jos joutuu seisottamaan konetta pienen vian takia.
 
Tänään tuli aloitettua hiekoitushiekan harjaaminen keräävällä harjalaitteella . Aluksi oli vähän ihmettelyä miksei harja pyöri, kun se on nostettuna ilmaan. No rupeshan se toimimaan kun laski alas. Tuntuu vähän oudolta kun se välillä stoppaa ja lähtee pyörimään itsestään kun liikuttaa puomia ilmassa. Tuntuu käyvän hydraulikkapumpun päälle , kun harja nykii on/off. Hidastuu myös koneen ajonopeus,kun harja nyppii. :roll:
 

Uusimmat keskustelut