kuljetuskalusto | AvantClub - Keskustelupalsta

iakkivir

Jäsen
Keskustelun aloittaja
3.10.2010
140
0
16
Rauma
Kuljetuskalusto

Nettikoneessa, liukulavallavarustettu "hinausauto", minulla ei ole muuta yhteyttä, kun satun vaan asumaan Raumalla.
Volkswagen LT
- ID 1091418
Kuljetuskalusto
3 500 €
terv KaiK
 
Yleiset menovinkit lyttynokkaisen folkkarin hankkijalle:

Erikoisesti raskaampien folkkari lt alustojen (LT40-55) kanssa pitää huomata että alkuperäisten osien valmistus on päättynyt ja joidenkin palikoiden kanssa joutuu hiukan sovelttamaan.

Valumajäljet lohkon ja kannen välissä sekä nopea lämmön nousu punaisen tuntumaan ja öljy veden joukossa kertovat pitkälle edenneestä kansiviasta.

Toimiessaan hyviä ja mukavia työkaluja.
 
Tässä olis kans kalustoa.

http://www.tori.fi/satakunta/Volvo_f613_4162352.htm?ca=10&w=1

Hiabillakin vois olla joskus käyttöä. Jos ei, niin näyttää ainakin komeelta. Mutta, mitä on kuorma-auton kiinteät kulut vuodessa. Noissahan verot menee kokonaispainon ja akseleiden mukaan. Joskus johonkin laskuriinkin törmännyt. Mikäli toiminta on vähän laajempaa ja saa töistä jotain korvaustakin, voi kuorma-auto olla peräkärryä parempi vaihtoehto. Kärryssä kun kulut ovat kuitenkin pienet, vetää puoleensa, jos pelkkä avantin liikuttelu ja kortti riittää.
 
Pikku kuorma-autossa ei ole isot verot ja ne vielä laski aika paljon pari vuotta sitten. Raskaimmissa vero-ale oli parituhatta euroa.

Suurimmat käyttökulut tulee renkaista ja jarruista. 16" renkaita saa n. 100 eur kpl mutta jos kantavuus ja rengaskoko kasvaa, mennään nopsasti 500 eur/kpl paremmalle puolelle.

Ilmajarrut pitää kunnostaa valtuutetulla pajalla jos leimalla on jarruongelmia. Oikeiden kuorma-autojen jarrupalat/kengät maksaa satoja euroja/pyörä.

Jos pysytään pikkupyörissä ja nestejarruissa, voi kiinteissä kuluissa pärjätä tonnilla vuodessa.

Yksi vaihtoehto harrastekäyttöön on museoauto, jolla voi viedä omia ajoja 30 päivää vuodessa. Vakuutukset taisivat olla n. 30 eur/vuosi ja veroja ei ole ja vakuutusmaksun voi käyttää kunnossapitoon. Naapurit laskee milloin 30 päivää on täynnä.
 
Kyllä on museoauto kaikkista edullisin ratkaisu, useimmiten saattaisi 30 päivääkin riittää.
Viestin alkuun vielä, tarkoitus oli kiinnittää huomiota päälirakenteeseen - helppo lastattavuus.
Myös nuo "hinuri" - rakenteet on yleensä lievästi epåkurantteja niin ollen edullisia.
Kun mennään lähellekkin metrin lavakorkeuksia alan minä ainakin vierastamaan ramppeja,
matalemmillakin korkeuksilla on niistä ylimääräistä vaivaa. Ramppien voittamaton etu on pikasillan teko mahdollisuus.

Terv KaiK
 
Täältä kanssa ääni museo kuorma-autolle. Tulee tuon raudan ja erilaisten hullujen ostoksien kanssa seikkailtua niin rupesin haaveilemaan omaa kuormuria.Nyt tallissa olisi työn alla 1952vm. Ford big job. Ja pihalla on toinenkin 1964 f600. . . On aikasta halvempaa pitää kuin uudempaa näillä kilometreillä.
 

Uusimmat keskustelut