Avataanpas tällainen juttu...
Tuli hommattua kesällä käytetty lavettiperäkärry Eduard Atlas 2700 Avantin kuskaukseen.
Jotain lukkojen ja saranoiden rasvailua tuli tehtyä heti. Niin ja vinssin huolsin, kun oli jäänyt jumiin.
Nyt sitten keskellä talvea tuli heti katsastus ajankohtaiseksi. Seuraavan katsastuksen yritän hoitaa kyllä vähän lämpöisemmissä merkeissä.
Putsasin jarrurummut ja kengät, säädin kaikki kohdalleen ja tarkistin valojen toiminnan.
Ja sitten katsastukseen, vaan eipä kelvannut. Seisontajarru ei pitänyt tarpeeksi hyvin!?
Miten se on mahdollista samaa jarrutankoa seisontajarrukahvan välityksellä vedetään, kun työntöjarrukin!? (Knott KF27)
Ja ne normaalijarrut piti aivan tasaisesti ja tarpeeksi isolla voimalla jarrudynamometrin mukaan.
Vaan ei seisontajarru jaksanut lähellekään sallittua rajaa. Miten tulikin mieleen Jopen laulu "katsastus inssi nauraa..."
Jarrukahvan mekanismissa on sellainen jousipidätin putken sisällä, olisiko siellä jäätä ja hiekkaa tai jotain muuta välissä.
Ei kun kärry sulamaan talliin ja purkamaan seuraavana päivänä. No löytyi se vika, jarrukahvan pidätinpidätin jousi oli mennyt 12 palaseen tai ainakin löytyi niin monta palaa. Ei ihme, ettei jarrukahvassa ollut voimaa vääntää jousen palojen jumittaessa välissä. Lisäksi jousen sisällä oleva kaasuvaimennin oli jumissa.
Tuli hommattua kesällä käytetty lavettiperäkärry Eduard Atlas 2700 Avantin kuskaukseen.
Jotain lukkojen ja saranoiden rasvailua tuli tehtyä heti. Niin ja vinssin huolsin, kun oli jäänyt jumiin.
Nyt sitten keskellä talvea tuli heti katsastus ajankohtaiseksi. Seuraavan katsastuksen yritän hoitaa kyllä vähän lämpöisemmissä merkeissä.
Putsasin jarrurummut ja kengät, säädin kaikki kohdalleen ja tarkistin valojen toiminnan.
Ja sitten katsastukseen, vaan eipä kelvannut. Seisontajarru ei pitänyt tarpeeksi hyvin!?
Miten se on mahdollista samaa jarrutankoa seisontajarrukahvan välityksellä vedetään, kun työntöjarrukin!? (Knott KF27)
Ja ne normaalijarrut piti aivan tasaisesti ja tarpeeksi isolla voimalla jarrudynamometrin mukaan.
Vaan ei seisontajarru jaksanut lähellekään sallittua rajaa. Miten tulikin mieleen Jopen laulu "katsastus inssi nauraa..."
Jarrukahvan mekanismissa on sellainen jousipidätin putken sisällä, olisiko siellä jäätä ja hiekkaa tai jotain muuta välissä.
Ei kun kärry sulamaan talliin ja purkamaan seuraavana päivänä. No löytyi se vika, jarrukahvan pidätinpidätin jousi oli mennyt 12 palaseen tai ainakin löytyi niin monta palaa. Ei ihme, ettei jarrukahvassa ollut voimaa vääntää jousen palojen jumittaessa välissä. Lisäksi jousen sisällä oleva kaasuvaimennin oli jumissa.