• Tervetuloa AvantPlaneetan uudistetulle foorumille! Lue ja keskustele aiheesta lisää klikkaamalla tätä linkkiä.

Kuljetusvakuutus.

Leppis

Ylläpito
Ylläpidon jäsen
2.10.2008
2 249
37
48
Tervehdys ja kiitoksia ryhmään pääsystä.
Nyt on Avantin hankinta loppusuoralla. Ensi viikolla tulisi Avantin haku ajankohtaiseksi, niin kysäisen että mistä ja mihin hintaan saa kotia kuljetuksen ajaksi Avantille kuljetusvakuutusta? Tarkoitus olisi tuoda kone kotiin peräkärrikyydillä..
Tervetuloa @Timo59 turisemaan planeetalle :)
Vastauksia tulikin jo mistä kysellä, vaan ei mullakaan ole tietoa kertaluontoisesta vakuutuksesta.
Itsellä on on Avantissa kasko, jossa on törmäysvakuutus mukana. Elikä peräkärrystä tippuessa korvaa koneen vauriot. Näin se ei ole sidottu johonkin yhteen kuljetusmuotoon.
Tosiaankin vakuutusyhtiöillä on eroja noissa vakuutuksissa.

Timo59

Jäsen
27.11.2019
12
9
3
If yhtiön kanssa käytiin pitkä keskustelu. Liikennevakuutus avant 225 keskittämisalennuksineen 257euroa. Laitteeseen saa vain osakaskon (palo, ilkivalta,varkaus) jonka hintaa ei osannut sanoa, vaan lupasi soittaa uudestaan. Kuljetusvakuutus vain yrityspuolen kautta ja siellä kaveri nosti kädet pystyyn, koska minulla yksityishenkilönä ei ole y tunnusta. Siis kuljetuksen aikainen vakuutus vain y tunnuksen omaaville.. Aika ihmeellistä.... Liikennevakuutusta ei saa "seisontaan" vaan silloin se pitää sanoa irti... Sekään ei selvinnyt jos kolhaisen sillä avantilla omalla pihalla, vaikka omaa autoa, niin kumman vakuutuksesta korvaus menee avantin liikennevakuutuksest vai autoni kaskosta. Onkohan kenellä missä vakuutusyhtiössä vakuutettu avantti, niin voisi kysellä niistä.... Taitaa tuo if jäädä taka-alalle.

Viimeksi muokattu:

MikaV

Jäsen
29.10.2019
43
20
8
Uusikaupunki
Itsellä Op pohjolasta liikennevakuutus sekä työkonekasko laajimmalla turvalla sisältää palo, ilkivalta, kattumiset yms. ja
kuljetukset, yhteensä siinä 300€/v.
Ovat yrityspuolen vakuutuksia, mutta vakuutukset tein yksityishenkilönä.
Sellaisen käsityksen sain, että jos kolhaisen avantilla omaa autoani niin avantin liikennevakuutus korvaa auton vahingot ja
työkonekasko avantiin tullet vahingot. Hintaan varmaan vaikutta myös koneen arvo koska sitä kysyttiin vakuutusta
tehtäessä, itsellä koneena 225 eikä ole rekisteröity tieliikennekäyttöön.
Liikennevakuutus ei ole pakollinen, mutta suositteli jos vaikka vammautan itseni tai ulkopuolisen niin ilman vakuutusta olen itse vastuussa.

Viimeksi muokattu:

Leppis

Ylläpito
Ylläpidon jäsen
2.10.2008
2 249
37
48
Kyllä yrityspuolella pääsee helpomalla, joskin ei halvemmalla.

Tuossa @STEFFE on selvittänyt tarkasti asiaa.

Nämä vakuutusasiat tuntuvat olevan aika sekavat ja vakuutusyhtiökohtaiset vielä.
Kaikissa yhtiöissä ei edes tunneta mikä Avantti on. Pienkuormaaja käsite hukassa.

Onko sulla oma peräkärry millä ajattelit kuskata koneen kotiin?

Laitteeseen saa vain osakaskon (palo, ilkivalta,varkaus) jonka hintaa ei osannut sanoa, vaan lupasi soittaa uudestaan.
Juurikin if on mulla tuo vakuutus. Liikenne ja täyskasko.
Kone on merkity kaivinkone/avant 630. Yrityspuolen vakuutus.
Kaivuri merkitty , koska joskus tulee kaivettua kaapeleita poikki, jotka menee yrityksen vastuuvakuutukseen.
Täyskaskossa mukana törmäys , joka korvaa kaatumiset ja levetilta tippumiset.

STEFFE

Lumimies
12.1.2012
4 018
51
73
Bobäck
Kyllä yrityspuolella pääsee helpomalla, joskin ei halvemmalla.

Tuossa @STEFFE on selvittänyt tarkasti asiaa.

Nämä vakuutusasiat tuntuvat olevan aika sekavat ja vakuutusyhtiökohtaiset vielä.
Kaikissa yhtiöissä ei edes tunneta mikä Avantti on. Pienkuormaaja käsite hukassa.

Onko sulla oma peräkärry millä ajattelit kuskata koneen kotiin?

Juurikin if on mulla tuo vakuutus. Liikenne ja täyskasko.
Kone on merkity kaivinkone/avant 630. Yrityspuolen vakuutus.
Kaivuri merkitty , koska joskus tulee kaivettua kaapeleita poikki, jotka menee yrityksen vastuuvakuutukseen.
Täyskaskossa mukana törmäys , joka korvaa kaatumiset ja levetilta tippumiset.
Tuo Finlexin lainaus mihin Leppis viittaa ei taida olla mun kirjoittama. Olen aika syvältä selvittänyt tuon asian ja siitä kirjoittanut. Mutta ei siitä sen enempää. En halua vatkata sitä asiaa uudestaan koska siinä näytti olevan niin kovasti tunteita herättäviä seikkoja. Mutta sen kirjoitan nytkin että selvittäkää ensin että onko rekisteröinti velvoite ja pohdiskelkaa vasta sitten että minkälainen vakuutus sen jälkeen tarvitsette tai haluatte.

• Tykkää
Reactions: MikaV

Leppis

Ylläpito
Ylläpidon jäsen
2.10.2008
2 249
37
48
Tuo Finlexin lainaus mihin Leppis viittaa ei taida olla mun kirjoittama.
Tuosta Mikä vakuutusyhtiö halvin kun klikkaa avautuu @STEFFE n kirjoituksen kohdalta kuten pitikin.
Esiasettelukuva, minkä XenForo tuosta linkistä näyttää, näyttäisi aukeavan edellisestä postauksesta viestiketjussa. Outoa.

Itse aihekin on aika sekava, mutta koko ketju kannattaa lukea :cool:

• Tykkää
Reactions: STEFFE

Timo59

Jäsen
27.11.2019
12
9
3
Nyt tänään vielä virkailija soitti If vakuutuksesta ja sieltä yksityispuolelta, että hän voisi laskea tarjouksen kuljetuksen osalta Helsingistä - Lappeenrantaan... Minä sanoin että ei muuta kun tarjous tulemaan... Sitten kolahti sähköpostiin tarjous ns kertakuljetukseta jonka hinta olisi 74 euroa. Iltapäivällä sitten satuin liikkumaan kaupungissa paikallisessa ostoskeskuksessa ja Black Friday päivänä paikalla oli OP.n pieni palvelutiski, jonne sitten suuntasin. Siellä arpalippua täytellessä annoin vähän muutakin palautetta, mutta samalla kysäisin liikenne / työkonevakuutusta tulevaan avanttiini... Siinä herrasmies oli heti asian tasalla ja sanoi että ne on meillä yrityspuolen vakuutuksia, mutta he tekevät niitä myös yksityishenkilöille. Lupasi soittaa heti maanantain minulle ja tehdä tarjouksen. Jään odottamaan yhteydenottoa.

Juhani

Jäsen
25.10.2011
457
11
18
Nyt tänään vielä virkailija soitti If vakuutuksesta ja sieltä yksityispuolelta, että hän voisi laskea tarjouksen kuljetuksen osalta Helsingistä - Lappeenrantaan... Minä sanoin että ei muuta kun tarjous tulemaan... Sitten kolahti sähköpostiin tarjous ns kertakuljetukseta jonka hinta olisi 74 euroa. Iltapäivällä sitten satuin liikkumaan kaupungissa paikallisessa ostoskeskuksessa ja Black Friday päivänä paikalla oli OP.n pieni palvelutiski, jonne sitten suuntasin. Siellä arpalippua täytellessä annoin vähän muutakin palautetta, mutta samalla kysäisin liikenne / työkonevakuutusta tulevaan avanttiini... Siinä herrasmies oli heti asian tasalla ja sanoi että ne on meillä yrityspuolen vakuutuksia, mutta he tekevät niitä myös yksityishenkilöille. Lupasi soittaa heti maanantain minulle ja tehdä tarjouksen. Jään odottamaan yhteydenottoa.
Minulla on vakuutettuna Pohjolassa, tosin vakuutuksenottaja on toiminimi, mutta se käsitys minkä silloin sain vakuutusta tehdessäni, niin oli erittäin positiivinen heidän ammattitaitonsa suhteen. Asiamies on niitä A-vakuutuksen aikaisia henkilöitä ja hallitsee kaikki ympyrät.

Maasturisti

Ylläpito
Ylläpidon jäsen
7.9.2008
2 909
6
38
Espoo
Toi kertahankintainen kuljetusvakuutus on aika tyyris, 70-100 eur/suunta.

Kannattaa kysyä suoraan vakuutusta koko koneelle. Monasti kuljetusvakuutus sisältyy kaskoon. Lisäksi kannattaa olla tarkkana mitä vakuutus korvaa. Mulla on joku mystinen ehto että kuljetuksen aikaisia vahinkoja ei korvata ellei kuljetusajoneuvo ole vaurioitunut tjsp. Ilmeisesti ei siis korvaa pelkkää koneen irtoamista/törmäämistä. Op-pohjolasta tällä kertaa halvin vakuutus. Mutta onnea matkaan.