Kuljetusvakuutus. | Sivu 2 | AvantClub - Keskustelupalsta
Nyt tänään vielä virkailija soitti If vakuutuksesta ja sieltä yksityispuolelta, että hän voisi laskea tarjouksen kuljetuksen osalta Helsingistä - Lappeenrantaan... Minä sanoin että ei muuta kun tarjous tulemaan... Sitten kolahti sähköpostiin tarjous ns kertakuljetukseta jonka hinta olisi 74 euroa. Iltapäivällä sitten satuin liikkumaan kaupungissa paikallisessa ostoskeskuksessa ja Black Friday päivänä paikalla oli OP.n pieni palvelutiski, jonne sitten suuntasin. Siellä arpalippua täytellessä annoin vähän muutakin palautetta, mutta samalla kysäisin liikenne / työkonevakuutusta tulevaan avanttiini... Siinä herrasmies oli heti asian tasalla ja sanoi että ne on meillä yrityspuolen vakuutuksia, mutta he tekevät niitä myös yksityishenkilöille. Lupasi soittaa heti maanantain minulle ja tehdä tarjouksen. Jään odottamaan yhteydenottoa.
 
Nyt tänään vielä virkailija soitti If vakuutuksesta ja sieltä yksityispuolelta, että hän voisi laskea tarjouksen kuljetuksen osalta Helsingistä - Lappeenrantaan... Minä sanoin että ei muuta kun tarjous tulemaan... Sitten kolahti sähköpostiin tarjous ns kertakuljetukseta jonka hinta olisi 74 euroa. Iltapäivällä sitten satuin liikkumaan kaupungissa paikallisessa ostoskeskuksessa ja Black Friday päivänä paikalla oli OP.n pieni palvelutiski, jonne sitten suuntasin. Siellä arpalippua täytellessä annoin vähän muutakin palautetta, mutta samalla kysäisin liikenne / työkonevakuutusta tulevaan avanttiini... Siinä herrasmies oli heti asian tasalla ja sanoi että ne on meillä yrityspuolen vakuutuksia, mutta he tekevät niitä myös yksityishenkilöille. Lupasi soittaa heti maanantain minulle ja tehdä tarjouksen. Jään odottamaan yhteydenottoa.
Minulla on vakuutettuna Pohjolassa, tosin vakuutuksenottaja on toiminimi, mutta se käsitys minkä silloin sain vakuutusta tehdessäni, niin oli erittäin positiivinen heidän ammattitaitonsa suhteen. Asiamies on niitä A-vakuutuksen aikaisia henkilöitä ja hallitsee kaikki ympyrät.
 
Toi kertahankintainen kuljetusvakuutus on aika tyyris, 70-100 eur/suunta.

Kannattaa kysyä suoraan vakuutusta koko koneelle. Monasti kuljetusvakuutus sisältyy kaskoon. Lisäksi kannattaa olla tarkkana mitä vakuutus korvaa. Mulla on joku mystinen ehto että kuljetuksen aikaisia vahinkoja ei korvata ellei kuljetusajoneuvo ole vaurioitunut tjsp. Ilmeisesti ei siis korvaa pelkkää koneen irtoamista/törmäämistä. Op-pohjolasta tällä kertaa halvin vakuutus. Mutta onnea matkaan.
 
Mikä on tän päivän tilanne 225 vakuutuksissa ja nyt sellainen pitäisi saada. Kun pitäisi viedä se huoltoon. Tarjouksia olen nyt kysellyt lähes kaikilta. Moni ei kykene ei pysty yksityiselle. Tarjoukset olleet järkyttävän ja pöyristyttävän välillä. Joku vakuutuus tarjosi 900€/vuosi ja toinen sanoi, että meillä tämä luokitellaan raskaaksi työkoneeksi vain palo, varkaus ja eläintömäysvakuutus 550€/v.

-Mikko
 
Nyt on hinnat tiedossa. Hintahaitari on laaja ja sisällöt joissakin yhtiöissä vain palo, varkas ja ilkivalta. Joissakin ei ole tarjota mitään vakuutuksia Avantille. Ääripäät ovat huikeat. Kallein IF liikennevakuutus+kasko 925 €/vuosi ja halvin OP liikennevakuutus+työkonekasko 384 €/vuosi.

Siispä valitsin OP:n.

-Mikko
 
Työkonevakuutusakuutusehdot on tehty "oikeille" isoille työkoneille, kuten mm. metsä-, maansiirto- ja latukoneille. Ehtoja saa tavata ajatuksen kanssa, mitä korvaa. Mukana varmasti on paljon turhaakin turvaa yksityiskäyttöön. Työkonekasko on 70€/vuosi kalliimpi kuin palo, varkaus ja ilkivalta, jossa kuljetusturva joka ei kata lastaamista ja purkamista.

Ottamani vakuutuksen hinnasta yli 200€ on työkonekaskoa ja siinä on mukana vaunuvahinko. Turvat on kaatumisen, tieltä suistumisen, yhteentörmäyksen, maapohjan sortumisen tai muusta vakuutuskohdetta ulkoapäin ennalta arvaamattomasti vahingoittavasta syystä taikka vajoamisesta/uppoamisesta jäihin, suohon tai veteen. Lisäksi vaunuvahinkovakuutuksesta korvataan vahinko, joka on aiheutunut ulkoapäin vakuutuksen kohdetta kuormattaessa tai kuljetuksen aikana.

Vakuutuksen pitäis olla aika kattava, näin uskon.

-Mikko
 

Uusimmat keskustelut