Olen katsellut 1500/1600kg luokan kärryä kanssa tässä kesällä, samoilla ajatuksilla kuin mek. Innostuin kehutusta Aku kärrystä, mutta eipä niitä ollut kellään lähimain näytillä, joten pyysin käydä ohi mennessäni Turengissa katsomassa sellaista. Siellä Aku -vaunuilla kotipesä, joka olikin ihan pelkkä kokoonpanohalli, missä 'akselit ja lavat' lyötiin yhteen virolaisten toimesta... Niin sitten se kärry. Se oli ihan kohtuullinen päällisin puolin, kunnes katsoin alle; joo navat ja lehtijouset (jopa 4 lehdellä), mutta iskareita ei. Kuulemma Aku tutkinut, että niistä on niin vähän iloa, kun ovat niin vinossa asennossakin. Kuitenkin hämmentävä juttu. Tätä nykyään uusissa Akuissa jarruttomissa on vielä iskarit, mutta jarrullisissa ei enää. Takalaita näytti niin heppoiselta, että tuskin kestää Avantilla yliajoa ilman lisätukia/järjestelyjä. Myöskään sisälaidoissa oleviin kiinnikkeisiin en luottaisi Avantin kiinnittämisessä. Varmaan pitäisi laittaa lisäkiinnikkeet U -mallisilla 'henkseleillä' lavan alla olevien poikkirautojen alta. Kaikkineen hylkäsin Akun. Respoa yritin kesällä käydä kattomassa Hämeenlinnassa, mutta siellä oleva edustaja oli todellinen pettymys, muutama jarruton kärri pihalla, ei ketään henkilöä paikalla, viereinen toisen alan yrityksen edustaja totesi, että välillä on tälleen. Sitten kärryasia jäi tauolle. En myöskään ole aiemmin nähnyt Brentexin kaltaista vahvennettua takalaitaa muilla 'tavallisten' kärryjen valmistajilla. Taitaa olla lisävaruste, mutta mielenkiintoinen kyllä. Pitää tutustua aiheeseen paremmin, josko pääsisi jossakin livenä näkemään ko kärryn, (pituus 325 tai jopa 350).