Kulkuväylät puhtaaksi rikkakasveista | AvantClub - Keskustelupalsta

Leppis

Ylläpito
Keskustelun aloittaja
2.10.2008
4 147
924
138
Miten olisi kuumavesipesuri? Tuleeko riittävän lämminta niistä?
Empäs tiedä tarkkaan, lähes sata-asteista täytyisi olla. Sulle hyvä homma lumiajojen jälkeen.

Tässä hyvä malli. Siinä valolla toimivat sensorit, joiden avulla suhautetaan vaan vihreän päälle. Täytyy maalata Avantti siniseksi :)


Avasin tänne viestiketjun rikkakasvien poistoon, sana on vapaa!
 
  • Haha
Reaktiot: STEFFE
Toinen ilman suojeluaineita olisi polttaminen toholla, ei suositella palovarotuksen aikana!
 
  • Tykkään
Reaktiot: STEFFE
Muutamia kertoja ovat kyselleet, olisiko mulla jotain kostia rikkakasvien torjuntaan kerrostalojen piha-alueita.
Esim talojen reunustat asfaltin rajasta kasvaa aika sitkeästi.
Tuollaisella kuumalla polttaa pois, antaa kuivua ja harjaus päälle. Sitten pikimiehet paikkaamaan halkeamat!
Lepaalla katseli tuollaista muutama vuosi sitten.
 
Eikös jossain versiossa ruiskutettu jotain sokerivaahtoo kuuman veden pintaan jotta lämpö hautuu paremmin maahan. Sokerivaahto sitten haihtui jonkin ajan kuluttua.
 
Toi kuuma vesi tehoo hyvin, höyry ei niinkään. Mä suoritin koe-eläinpuistoa viime v
kesänä, kun mulla on tuollainen itsetehty rummun sulatusvärkki...
 
Näitä on meillä kaksi käytössä. Menee näpprästi pakuun. Avanttiinkin olen harjalaitetta ajatellut, mutta kohteet ovat yleensä niin ahtaita, että tämä on toimivin. Kuumavesi vaatii useita käsittelyjä kaudessa ja laitteet kohtuuttomissa hinnoissa.
 

Liitteet

  • Screenshot_20201209-192039_Chrome.jpg
    Screenshot_20201209-192039_Chrome.jpg
    163,8 KB · Katselut: 178
Kotikäytössä se menee, muistaakseni julkisiin tuli tai on tulossa kielto myrkkyperäisten käyttöön, joku " vitamiini" niistä kiellettiin...
 
  • Tykkään
Reaktiot: STEFFE
Minähän tekisin asfalttipihan jos vain saisin luvan mutta tottelevainen mies on onnellinen mies...;)
Älä laita - raskailla koneilla kun ajelee niin alkaa halkeilemaan.
Tänne on "määrätty" betonikivistä tehty piha "tilaajan" toimesta ja näinhän se sitten tullaan tekemään, kun on sen aika.
 
Juu öltsi on kyllä tehokas, vuoti kippikärryn letku viisvuotta sitte niin ei kyllä kasva siinä kohtaa vieläkään, vaikka siivosin aluetta.
 
Älä laita - raskailla koneilla kun ajelee niin alkaa halkeilemaan.
Tänne on "määrätty" betonikivistä tehty piha "tilaajan" toimesta ja näinhän se sitten tullaan tekemään, kun on sen aika.
Kuten kirjoitin niin meille ei tule mustaa mattoa. Kivetys olisi ihan kivaa mutta kun meillä on niin monimuotoinen piha....
 
Hmmm, eikös "jäteöljy-hiekkaseos" ole nykyään kiellettyä - mutta toimivaahan tuo oli silloin joskus... kesän verran kesti.
Vai tarkoititko bitumia?
Ei kai se jäteöljy oikein hiekan kanssa kovetu tai sitten on jo todellista jäteöljyä?
 

Uusimmat keskustelut