kuvia lisälaitteista | AvantClub - Keskustelupalsta

karhunpesa

Jäsen
Keskustelun aloittaja
4.10.2009
43
0
6
218
 

Liitteet

  • P4170104.JPG
    P4170104.JPG
    102,1 KB · Katselut: 3 909
  • P4170105.JPG
    P4170105.JPG
    104,4 KB · Katselut: 3 891
  • P4170106.JPG
    P4170106.JPG
    76,4 KB · Katselut: 3 889
  • P4170107.JPG
    P4170107.JPG
    80,2 KB · Katselut: 3 903
  • P4170108.JPG
    P4170108.JPG
    82,8 KB · Katselut: 3 890
218
 

Liitteet

  • P4170109.JPG
    P4170109.JPG
    82,4 KB · Katselut: 3 869
  • P4170110.JPG
    P4170110.JPG
    77,9 KB · Katselut: 3 874
  • P4170112.JPG
    P4170112.JPG
    93,5 KB · Katselut: 3 871
  • P4170111.JPG
    P4170111.JPG
    55,9 KB · Katselut: 3 917
työkalulaatikkokuvassa alempi musta möykky on takapaino.painaa noin 50 kg.avant jaksaa nostaa noin 500 kg
 
Toi kello on hyvä oivallus. Usein ehtii soppa jäähtyä, kun työskentelee huutoetäisyyden tuolla puolen ja harvoin tulee pidettyä kelloa ranteessa remonttihommissa.
 
Maasturisti sanoi:
Toi kello on hyvä oivallus. Usein ehtii soppa jäähtyä, kun työskentelee huutoetäisyyden tuolla puolen ja harvoin tulee pidettyä kelloa ranteessa remonttihommissa.

:mrgreen: aika unohtuu usein touhutessa avantilla, huomattu on! :lol:
 
linna sanoi:
karhunpesa sanoi:
työkalulaatikkokuvassa alempi musta möykky on takapaino.painaa noin 50 kg.avant jaksaa nostaa noin 500 kg
Miten olet saanut 218:n nostamaan 500 kg vai tarkoititko kaatokuormaa?


sitä tarkoitin että kun laittaa tuon takapainon kiinni niin kuution kontti KUIVIA halkoja nousee ilmaan.halot painavat jotain 450-500 kg.äärirajoilla mennään.en tiedä kestääkö järjestelmä jos nostaa hydrauliikan painetta hieman.(lisää tehoa)takuu kyllä raukeaa.
 
Nosto ja paineet

Meillä oli vuosina 2005 - 2009 Avant 216, jossa työhydraulipaine oli nostettu noin 240 baariin. Kone nosti mukisematta vakiokauhassa n. 450 kg painoisen kuorman edellyttäen, että kaveri roikkui vastapainona koneen takana. Avantissa oli lisäksi pyöräpainot.
Noina vuosina koneeseen tuli runsaat 500 tuntia ja ainoa hajonnut osa oli Hondan toisen pytyn sytytyspuola - joka tuskin johtui paineennostosta.

Terveisin
JJ

PS. Kaivuri 150 repesi monestakin kohtaa ilmeisesti suuremmista voimista johtuen.
 
Hei Linna

Luulen että olimme varsin lähellä 216'n maksimia. Puntteina oli 50 kg sementtisäkit. 8 kpl kuormalla kauha sekä kääntyi että nousi ongelmitta ("perämies" toki tarvittiin). Kun kauhassa oli 9 säkkiä niin kauhan kääntö ei enää jaksanut vaan kiristetty varoventtiili rupesi lettaamaan. 9 säkkiä nousi kyllä vielä just ja just ylös mutta täytyy tunnustaa että kyllä Hondakin jytisi.

t. JJ
 
Kiitokset tiedosta kd8500.
Tuo voimahan on paineen ja sylinterin halkaisian tulosta, joten tuli mieleen, että jos vaihtaisi vielä hivenen halkaisijaltaan suuremmat sylinterit, niin pääsisi varmaan lähelle 420:n suorituskykyä. Toki painoa perään tarvitaan lisää.
 
Tänään lisäsin kolmannen peilin 218:seen. Siirsin myös vasemmanpuoleisen peilin suojakehikon sisäpuolelle - säilyy kauemmin ehjänä metsähommissa.
Nyt on takasektori aika hyvin näköpiirissä päätä kääntämättä.
Löysin 2 litran moottorisahaöljykanisterin, josta tuli mukava varatankki selkänojan taakse.
 

Liitteet

  • Avant peilit 1.JPG
    Avant peilit 1.JPG
    167,3 KB · Katselut: 2 226
  • Avant varatankki.JPG
    Avant varatankki.JPG
    162,5 KB · Katselut: 2 227
Ostin "älykkään" akkulaturin. No, aika älykäs se on, vaikka jännitten vaihto 6 voltista 12 volttiin vaati melkoista omakohtaista älyvoimistelua. Laite on BENTON BX-3 ja maksoi 39 €. Se lataa moottoripyörän yms akuista autojen akkuihin; 1,2-12 Ah (6 V) ja 7,2-60 Ah (12 V).
Älykäs oivallus valmistajalla on varustaa laturi kiinteällä kytkennällä akkuun ja lisäksi hauenleuoilla tilaipäiskäyttöön. Tein kiinteän virityksen Avant 218 akun napoihin ja toin liittimen turvavyön lukon kohdalta ulos. Nyt on lataus tosi helppoa. Hauenleuat ovat nyt harrasteauton akussa ja lataus menossa yön yli.
Olen kovin tyytyväinen hankintaani - siinä on hyvä suomenkielinen opas mukana!
 

Liitteet

  • Akkulaturi.jpg
    Akkulaturi.jpg
    139,3 KB · Katselut: 1 981
Tänään tuli tehtyä mullistava parannus AVANT 218:seen - istuimen jousitus. Nyt ajo on kuin Rolls Roycella. Itse asiassa en oikein ymmärrä, että Avant Tecno ei automaattisesti varusta Avanteja jousitetulla istuimella. Koko laite on jousittamaton A:sta Ö:hön - ensimmäinen jousto löytyy ajajan selkänikamien välilevyistä- ei hyvä!
Sain jouset tehtaalta ja tänään asensin ensin yhden keskelle istuinta, mutta se ei riittänyt. Toinen jousi hieman epäsymmetrisesti toi tarvittavan lisäjäykkyyden ja nyt ajaminen on yhtä juhlaa. Olisihan jouset voinyt asentaa symmetrisesti, mutta se olisi vaatinut enemmän purkutöitä ja yhden hydrauliletkun uudelleen ripustamista, joten oikaisin, ja hyvältä tuntuu.
 

Liitteet

  • Avantin istuimen jouset.jpg
    Avantin istuimen jouset.jpg
    137,9 KB · Katselut: 1 957
Minä rakensin jousituksen moottorinkannen ja tuolin kiskojen väliin.
Etuosssa on noin 25mm kumipuslat ja takaosassa venttiilin nostimen jouset.
Välilevyni huomasivat heti eron.

(mun logiigalla konepeiton ja rungon väliin jouset laittaessa huononee jäähdytys eli kone haukkaa enemmän lämmennyttä ilmaa hydrauliikkajäähyn vierestä ja moottoritilasta, laitoin raksateippipatentilla konepeiton tiiviimmäksi ja ihan kuin kone pelaisi paremmin kesäkuumalla ... mutta pitää hankkia öljynlämpömittari jotta vois moottorin todellisia lämpötiloja havainnoida)

Pitäis jonninmoinen sprinkleri virittää kattoplexiin jotta sais myös kuljettajan jäähdytettyä...
(tai rei-ittää penkki niin moottori imee jäähdytysilmansa shortseista ja ajoittainen metaanilisä lisää heppoja??
Ja kun koneen läheltäpiti-kaatuminen sattuu niin "the shit just hit the fan" saa uutta merkitystä...)


MUUTEN: Mitä tuo Oil Sentry Protection tarkoittaa? (kts viimeisin kuva)
Ja onko tuossa moottorissa ylikuumenemiselta suojaava sammutusautomatiikka?
Viimekesänä kone sammahteli rankassa raadannassa vajaalla kaasulla ajettaessa, ennen kuin tein jousituspatentin.
 
MUUTEN: Mitä tuo Oil Sentry Protection tarkoittaa? (kts viimeisin kuva)
Ja onko tuossa moottorissa ylikuumenemiselta suojaava sammutusautomatiikka?

Kohlerin moottorissa on öljynpainevahti joka sammuttaa moottorin kun öljynpaine katoaa.
 
No niin, nyt istuinjousituksen viritykset ovat kunnossa. Hydrauliputki on parilla ohjaimella viety turvaan jousien liikkuvien pulttien ulottuvilta. Mitään purkuhommia ei tarvinnut tässä virtyksessä tehdä. Jousien karan päässä on kolme mutteria, joista alin on lukkomutteri (nyloc).
En osaa sanoa moottorin jäähdytysilmakierron muutoksista mitään, mutta ihan hyvin kone on toiminut tälläkin helteellä, kun ajoimme metsästä koivupöllejä. Jos istuinjouset ongelmia aiheuttavat, niin insinöörit keksikööt ratkaisun - "ei niin pientä putkea, ettei keskellä reikää". :lol:
 

Liitteet

  • Istuinjouset 1.jpg
    Istuinjouset 1.jpg
    125,4 KB · Katselut: 1 709
  • Istuinjouset 2.jpg
    Istuinjouset 2.jpg
    129,5 KB · Katselut: 1 715
Karhunpesalla on kyllä mainioita patentteja. Tekisitkö korvausta vastaan muillekin pari väkkärää?
 
jets sanoi:
Karhunpesalla on kyllä mainioita patentteja. Tekisitkö korvausta vastaan muillekin pari väkkärää?[/quote

kyllä se onnistuu pientä korvausta vastaan.rauta taipuu ja puikko sulaa
 

Samankaltaisia keskusteluja

Uusimmat keskustelut