Lämpökahvat | AvantClub - Keskustelupalsta

Pientilallinen

Jäsen
Keskustelun aloittaja
10.8.2012
87
7
8
Onko kukaan viritellyt Avanttiin lämpökahvoja? Moottoripyörä ja -kelkka puolella noita näyttää olevan, mutta ohjaustangot ovat pienempiä halkaisijaltaan kuin Avantin kahvat. Irtoelementeillä ehkä saisi jotenkin viriteltyä? Tyyliin elementti kahvaan ja sähkömiehenteippiä päälle ja "hyvä se on"? Laturin teho on ohjekirjan mukaan 150 w (Avant 320) ja netin mukaan yleisimmät kahvanlämmittimet ovat 15 tai 20 w (ilmeisesti kpl). Polttimoiden tehoa en äkkiseltään ohjekirjasta löytänyt, mutta ei ehkä kaikkien valojen kanssa virta riittäisi kahvanlämmittimille yhtä aikaa ainakaan täydellä teholla. Lämmittimien tehoa saa ainakin osassa sarjoista säädettyä ja katkaisija ja johdotkin tulisi mukana. Sulakerasian toki joutuisi erikseen hankkimaan.

Lumitöissä hyöriessä ja pyöriessä saa kahvoja sen verran puristaa ettei paksutkaan hanskat pidä sormia lämpimänä koko aikaa. Joskus kokeilin kemialliseen reaktioon perustuvaa käsienlämmitintä hanskan sisällä, mutta ei se tainnut mahtua tarpeeksi syvälle että olisi pitänyt sormetkin lämpimänä. Pitäisi kokeilla uudelleen joskus.
 
Tuollaiset lämmitettävät tumput.
Voi käyttää pilkilläkin o_O

Lämpökahvat voit rakentaa ohjaustangon pätkistä ja lämpöelementeistä. Laturin tuoton uskoisin riittävän. Katkaisija väliin, niin voi sammuttaa kun ei tarvi.
Tuossa hyvät ohjeet moottoripyörään.
 
Nuo lämpökintaat ovat mielenkiintoiset, mutta hintaa kun katsoi, niin alkoi tuntua ettei sormia palelekkaan. Ehkä riittävän tilavat kintaat ja muutama tuollainen kintaan pohjalla toimisi myös jotenkin:

Alkuperäisiä kahvoja en haluaisi alkaa pois ottamaan. Ehkä irtoelementtien suojana menisi pätkä polkupyörän sisuskumia. Täytyy miettiä ja kypsytellä asiaa.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Leppis
Nuo lämpökintaat ovat mielenkiintoiset, mutta hintaa kun katsoi, niin alkoi tuntua ettei sormia palelekkaan. Ehkä riittävän tilavat kintaat ja muutama tuollainen kintaan pohjalla toimisi myös jotenkin:

Alkuperäisiä kahvoja en haluaisi alkaa pois ottamaan. Ehkä irtoelementtien suojana menisi pätkä polkupyörän sisuskumia. Täytyy miettiä ja kypsytellä asiaa.

Neopreeni hanskat?, Ite oon moottorisaha hommissa käyttänyt, ursuit 3mm tais olla mulla, ei haittaa vaikka hanskat kastuu. Toimii myös veden alla samoja hanskoja käytän talvella sukeltaessa :D
 
  • Tykkään
Reaktiot: Leppis
Onko sinulla moottorisahassa lämpökahvat? Jos ei ja pakkasellakin tarkenee sahata, niin varmaan myös Avantinkin kahvoja puristaessa menisi, vaikka sahaaminen paljon fyysisempää onkin. Ongelma tosiaan on että puristaessa ei normi hanskoilla aina tarkene. Minulla ei ole kokemusta miten neopreenihanskat toimisivat kasaan puristettuna.

Se että hanskat olisi lämpimät märkänäkin olisi etu kun tuulilasi valuttaa veden käsille. Sateella äkkiä on hanskat litimärät. Tosin muutenkin katon ohi vettä tulee aina jostakin suuntaa niskaan ettei ihan tihkusadetta lukuun ottamatta voi muutenkaan hirveästi Avantilla puuhailla sateessa tai menisihän se sadeasussa ja tuollaisilla sateen kestävillä hanskoilla.

Toivottavasti ei tule ainakaan Avantin kanssa sukellettua. . .:eek::D
 
  • Tykkään
Reaktiot: Leppis
Onko sinulla moottorisahassa lämpökahvat? Jos ei ja pakkasellakin tarkenee sahata, niin varmaan myös Avantinkin kahvoja puristaessa menisi, vaikka sahaaminen paljon fyysisempää onkin. Ongelma tosiaan on että puristaessa ei normi hanskoilla aina tarkene. Minulla ei ole kokemusta miten neopreenihanskat toimisivat kasaan puristettuna.

Se että hanskat olisi lämpimät märkänäkin olisi etu kun tuulilasi valuttaa veden käsille. Sateella äkkiä on hanskat litimärät. Tosin muutenkin katon ohi vettä tulee aina jostakin suuntaa niskaan ettei ihan tihkusadetta lukuun ottamatta voi muutenkaan hirveästi Avantilla puuhailla sateessa tai menisihän se sadeasussa ja tuollaisilla sateen kestävillä hanskoilla.

Toivottavasti ei tule ainakaan Avantin kanssa sukellettua. . .:eek::D

Ei oo sahassa lämpökahvaa, kelkka hommissa myös käytin noita neopreenejä, suosittelen kyllä kokeilemaan noita hanskoja, takaan että tulee ykkös hanskat moneen ulkohommaan
 
Mulla on auratessa italialaiset Camel Boots -nahkakengät jalassa, verkkarit housuina ja t-paita yllä. Lämpötilaa joutuu tosin dlx-hytissä käsin säätämään, mutta ei kaikkea voi saada.

(Sorry tästä kuittailusta. Vettä sataa vaakasuoraan, ja muutama lasi punaviiniä alla)
 
Mutta mieti miten monta lasillista punaviiniä saisit DLX-hytistä! Äkkiähän sinä sen irti nyppäisit, joku varmaan jo tänä iltana sen vaihtaisi ja viini virtaisi. . .

Ei, en minä, mutta joku. . . Mä olen jo rahat. . . öh. . . investoinut.

Ps. verkkareissakin on varmaan reikiä!
 
Mutta mieti miten monta lasillista punaviiniä saisit DLX-hytistä! Äkkiähän sinä sen irti nyppäisit, joku varmaan jo tänä iltana sen vaihtaisi ja viini virtaisi. . .

Ei, en minä, mutta joku. . . Mä olen jo rahat. . . öh. . . investoinut.

Ps. verkkareissakin on varmaan reikiä!
Mulla on sekä verkkarit (on kyl vähän reikiä, mutta kauhjan mukavat, ei voi luopua) että dlx-hytti ja tarpeeks viiniä. Elämä on siis mallillaan. Lunta kun vielä tulis.
 

Uusimmat keskustelut