Huolto

Jäsen
Keskustelun aloittaja
17.9.2008
237
1
16
Kaikkiin Avant malleihin (ei kuitenkaan 300 sarja ;) ) on saatavilla luistonestoventtiili joka tuo hurjasti lisää etenemiskykyä. Alla Kuva venttiilistä 200 sarjalaissa
 

Liitteet

  • 18082008184.jpg
    18082008184.jpg
    32,6 KB · Katsottu: 5 680

Maasturisti

Ylläpito
7.9.2008
3 092
89
48
Espoo
Saako venttiilin koneeseen, jossa ajonvapautusventtiili?
Minkä hintainen palikka lienee 520+ series 1 malliin?
 

Nantti

Jäsen
5.9.2008
138
0
16
Entä mitäs tuo maksaa sitten 200-sarjalaiseen? Onnistuuko asennus itse vai täytyykö käyttää huollossa tai tehtaalla?
 

Huolto

Jäsen
Keskustelun aloittaja
17.9.2008
237
1
16
Venttiilin hinta valmiina asennuspakettina on 545 alv0% riippumatta mallista.
Voidaan asentaa myös series1 (vanhempi malli), mutte malliin ei ole tehty kiinnikerautoja.
Asennus on helppo uusiin 500 ja 600 sarjalaisiin ja 200 sarjaan.
 

Maasturisti

Ylläpito
7.9.2008
3 092
89
48
Espoo
jep. Miten tuo toimii ajonvapautusventtiilin kanssa?
 

Paalari

Jäsen
27.9.2008
172
0
16
Kuinka 4-vetoinen linkku Avantti on tiukassa punnerruksessa, esim 1 pyörä ilmassa.
Luiskahtaako öljyt sen vetomoottorin läpi, mistä helpommin pääsevät?
 

Huolto

Jäsen
Keskustelun aloittaja
17.9.2008
237
1
16
Luistonestoventtiili toimii kuin aktiivinen tasauspyorästön lukko. Ajonvapautusventtiiliä tarvitaan ja on suositeltavaa käyttää luistonestoventtiilin kanssa kun ajetaan kovalla alustalla tai käännetään herkällä alustalla konetta paikallaan. Ilman ajonvapautusventtiiliä pyörät takertuu alustaan niin että konetta on vaikeampi kääntää. jos koneessa on 1 pyörä ilmassa ja 3 pitävällä alustalla ei sinänsä ole ongelmaa, ilman luistonestoa voi kone sutia puolittain eli joko vasen tai oikea puoli sutii, aina kuitenkin 2 pyörää. Luistoneston kanssa kone voi toki sutia, mutta aina 4 pyörää.
Toivottavasti oli apua.
 

Maasturisti

Ylläpito
7.9.2008
3 092
89
48
Espoo
Jep. kiitokset tiedoista. Toiminnallisesti kiintoisa värkki, mutta hinta hirvittää, kuten tavallista.
 

exjko

Moderaattori
24.2.2009
1 216
114
63
Huolto sanoi:
ilman luistonestoa voi kone sutia puolittain eli joko vasen tai oikea puoli sutii, aina kuitenkin 2 pyörää.
Toivottavasti oli apua.

Pienellä kokemuksella vanhasta 520 mallista homma toimi kutakuinkin noin. Nyt taas uudella perusvarusteisella 520 :llä (-08) ei kone sudi juuri ollenkaan talviolosuhteissa (leveät 26x12" TR kumit) . Vaikka olisi kaksi pyörää ilmassa (ristiin tai ei), tuntuu lähinnä voima loppuvan, ei pyörien pito. Yksi pyörä saattaa ohuella polkimen painalluksella hieman pyöriä ja syvempään painettaessa pyörien veto ei muutu vaan kone sitten lopulta hyytyy. Joten tähän mennessä näyttäisi siltä, ettei lisälukot muuttaisi juurikaan tilannetta. Peilijäästä ei kyllä tullut kokemusta, mutta syvässä pakkas- ja suojalumessa tuli asiaa testattua monessa asennossa. Puolittaista sutimista en havainnut.

Eli kysymys olisi että onko muilla planeettalaisilla näkemystä tästä?
 

Maasturisti

Ylläpito
7.9.2008
3 092
89
48
Espoo
Viikonloppuna kun olin napoja myöden savessa kaivurin kanssa, niin mollemmat puolet pyörivät vuorotellen ja yhtäaikaa tyhjää. Luistonestona käytin alumiinista ajosillanpätkää, joka esti konetta luistamasta kiinaan.

Vanhasta 520 koneesta on kysymys 26/12 - 12 rengastuksella. Talvella sutiminen oli pieni ongelma. Asumme montun pohjalla ja lingon kanssa ei päässyt mäkeä ylös, vaan piti ensin tampata lumi ylös kiivetessä ja lasketella lingolla mäkeä. Tasamaalla pääsi kyllä etenemään eteläsuomen talvessa työlaitteiden kanssa kaikissa olosuhteissa. Luistonestoa kaipaisi lähinnä tuollaiseen maastossa tarpomiseen. Linkkukoneella on upotessa vähän hankala kikkailla.
 

exjko

Moderaattori
24.2.2009
1 216
114
63
Eli voimaa riittää savessa sutimiseen vanhemmassa mallissa. Olisikohan tuo 300 kg painoero sitten syynä siihen, että pito kasvaa niin paljon ettei työntövoima enää karkaa -08 mallissa. Toisaalta savi on kyllä omanlaisensa ympäristö, mutta tulee sitäkin varmaan kevään mittaa harjoiteltua.
 
Samankaltaiset keskustelut

Samankaltaiset keskustelut