200:n mittoja katsellessa näyttää siltä, että vetokoukkuun lisättätty paino on kaksi kertaa kauempana etuakselista = vivun tukipisteestä kuin kiinnityslevy, joten hirmuisia painoja ei tarvita, koska koneen nostokyky loppuu jonnekin 500kg:aan.
Purin taannoin pari päältätäytettävää pesukonetta. Ne oli painotettu valurautaelementeillä pesun aikaisen kuljeskelun estämiseksi. Elementit ovat epämääräisen muotoisia ja painavat reilun 10kg/kpl.
Niistä voi leikata suorakaiteen muotoisia paloja. Näihin paloihin porataan sitten esim 10mm reijät ja niihin kierretangot läpi pulteiksi, joilla pakka kootaan. Palojen väliin jätetään 50mm väljyinen reikä, johon vetokuula solahtaa. Rakennelmaan viritetään edelleen kierretangosta tms tappeja ja pultteja, jolla paino kiinnitetään vetokoukkuun.
Esteettisyyden nimissä tekele on syytä muotoilla sopivalla betonikuorrutuksella, kantokahvojakaan ei tule unohtaa.
(Tuo on kuvitelma, miten homma hoituu ilman hitsaamista. Ilman hitsaustaitoa räin itse tämmöistä kasaan, vaan projekti on vielä kesken. Työvälineenäni on Tarjoustalon Gern-invertteri, ks Tekniikan Maailma 6/2002, ja silmäsuojana Motonetin jonkun kympin automaattimaski. Tummuva maski auttaa tumpeloa näkemään kohteen ennen puikon paloa eli aloittamaan hitsauksen osapuilleen oikeasta kohdasta. )