Mun 218
Nyt tuunasin Ampeerimittarin ja lisävalot. Turvakaaren yläosaan 55W eteen ja taakse, siten että vain toinen palaa tai pelkät 218 omat valot. Taakse (hydraulijäähdyttimen kohdalle) laitoin lisäksi 10W halogeenin joka näyttää punaista taaksepäin ja kirkasta alaspäin, nyt näkee peruuttaa. Ja mut näkee.
Muuta krääsää (pikakiinnitteiset lisälaitteet poislukien) mitä on ollut mielessä ruuvata koneeseen:
- Moottorin öljynlämpömittari
- Moottorin öljynpainemittari
- volttimittari
- työkalulaatikko (koneen pepun alle, taka-akselin päälle)
- eristekäärettä pakariin
- lisätakapainot (rammerin piikistä, noin vetonupin alapinnan tasoon) +40kg
- rengaspainot (teese-itse, ehkä betonista, ? 10kg?)
- sadesuojan(turvakaaren plexi) levikkeet / höyrynsulkumuovista ajonaikainen sadehuppu
- talveksi lumiketjut vanhoista pakun ketjuista (+ eteen nastoitettu rengas? / auton nastarengas)
- +-12V ulosotto vinssille tai peräkärryn sähkökipille
- nelipyörä-ajolukko tms. luistonesto (ei raaski Avantin versiota, harrastelijalle liian tyyris)
Hylkäykseen oon pistänyt nämä viritykset:
- työvilkku (ei tarvetta ainakaan nyt)
- lisä-äänenvaimennin (tuskin laitan, korva tottuu, eipähän tule kakarat liian liki)
- kiinteä akkulaturi (laittanen liittimen johon voi laturin kytkeä, ilman muovien avaamista)
- mahdollinen öljypohjan lämmitin talveksi (koville pakkasille autotalliin, omaviritteisissä lämppäreissä vakuutusyhtiön hylkäys -vaara)
Kauhan kiinnikkeisiin ja peräkoukkuun tulevat viritelmä-ajatukset johonni toiseen ketjuun.
updeitti 15.2.2010:
- Ruuvasin 11mm nastat 218:n etupyöriin, näkyvä osa 2-2,5mm. Olipa järjenvastaista hommaa vetää ruuvia renkaaseen!! Saapas nähdä kun pääsen testaamaan jotta mihin niistä on.
updeitti 21.2.2010:
- ainakin kovalla pinnalla pito tuntui kasvavan. Ilman nastoja 218 pyörähti tiellä nätisti nelipyöräluisussa, mutta nyt se vaan pysähtyy + kääntyy.
- pehmosemmissa paikoissa ei isoa eroa ole, mutta mielestäni hieman paremmin sielläkin kone etenee. Luistonesto ois rautaa umpipöpelikössä.