Lumenraivausvälineet | AvantClub - Keskustelupalsta
Kummallakin on omat hyvät puolensa. Siipilulikauhaa puolustan silloin jos joutuu nostamaan lumet. Muuten valitsisin auran. Kauhan siipiin ei myöskään tahdo saada kunnolla painetta maata vasten.
 
Avatan tähän oma osio näille lumivälineiden pohdiskeluille. Hyvät ja huonot puolet esim.
 
Kummallakin on omat hyvät puolensa. Siipilulikauhaa puolustan silloin jos joutuu nostamaan lumet. Muuten valitsisin auran. Kauhan siipiin ei myöskään tahdo saada kunnolla painetta maata vasten.
Pirusti noilla on hintaeroa... voisin kuvitella, että monella rivaripihalla pitää siirtää lunta johonkin kasaan. Siihen tuo siipikauha on paras.
 
Pirusti noilla on hintaeroa... voisin kuvitella, että monella rivaripihalla pitää siirtää lunta johonkin kasaan. Siihen tuo siipikauha on paras.
Jos pääsee työntämään päätyy ne lumet niin valinta on helppo. Tiedän kokemuksesta että pihat missä on muureja jne ovat ihan hanurista. Vaatii melkein kauha aina että saa lumet pois. Olen yrittänyt skipata niitä. Ovat yleensä melko hitaita = huono business.
Olen tosiaan käyttänyt kummatkin ja olen tyytyväinen valintaan nyt.
 
Punnitsin molempien, eli siipilumikauhan ja zoom-auran välillä, mutta ne kohteet, jotka mulla on, vaatii jossain vaiheessa kuitenkin kauhaa, eli aidattuja pihoja, muureja, käytäviä yms. Parkkipaikalla yli 3m aurausleveys on myös plussaa.

Eli siipilumari lähti tilaukseen. Eiköhän ne muutamat sadat metrit teiden auraustakin saa sitten ähellettyä kauhalla. Verkkoterät laitoin mukaan tilaukseen, mutta mitä noi lisävarusteiset kulutusterät kauhan kärkeen on? Mimmonen se terä/huulilevy vakiona on?
 
  • Tykkään
Reaktiot: Jyrki pokela
Perus siipparissa on normi kauhan huulilevy(ainakin oli). Verkkoterä tuli pulteilla kiinni joten oletan että erillinen kovaterä samoin tulee pulteilla kiinni.

Siipparin "ongelma" on se että sitä ajetaan nokalla koko ajan jolloin huulilevy kuluu paljon jos on asfaltti pihoja. Ehkjä sen takia siihen nyt saa irrallinen huuli mikä on helppo vaihtaa uuteen kun kuluu riittäväst.

Ja joo, tämän päivän pihat kaikkine esteineen ei ole kovin auraus ystävällisiä...
 
Meni viime metreillä vielä valinta uusiksi. Tehtaan vastauksesta riippuu, minkä firman tuotteilla jatketaan... Siipilumikauhaa mulle ei tule.
 
Paljonkohan tuohon pitää latoa paalua, että saa sen toimimaan Opticontrolin kanssa? Ja faster tietty lisäksi.
 

Uusimmat keskustelut