Lumilinko | AvantClub - Keskustelupalsta

harrypoika

Jäsen
Keskustelun aloittaja
5.10.2011
4
0
1
http://www.nettikone.com/muu-merkki/monkian-lumilinko/1035153


kyllä käsistään kätevä tekee mitä vaan :D
 
Hauskan näköinen laite, runko ja akselit on ilmeisesti tehty Stigan ajoleikkurin leikkuupöydästä. Kuvista on vähän vaikea päätellä toimiiko laite. Näyttäisi, että siivet pyörivät samaan suuntaan, jolloin toinen siipi ikäänkuin syöttää toista? Heittosuunta vaihtuu, kun pyörityssuunta vaihtuu?

Olen nähnyt jossain muussakin sovelluksessa mönkijän kampiakselin päähän kiinnitetyn hydraulipumpun, mutta on toiminnan kannalta vähän ongelmallinen. Toimii ehkä sovelluksessa, jossa mönkijän vaihde on vapaalla ts mönkijä seisoo paikallaan kun hydrauliikkaa käytetään.
 
Ei ihan selviä, mutta tuo mönkijä näyttäisi olevan 'turvaohjaamolla' Ei taida kuitenkaan ihan ROPS olla...
 
Onkohan kellään täällä kokemuksia lumilingoista Stiga parkissa(tai muissa ruohonleikkureissa)? Tekeekö mitään vai onko perässäkäveltävä parempi?
Mitä eroa 1 ja 2 vaihe lingoilla käytössä?
 
Moi,
mulla oli 1 vaihelinko Stiga Parkissa. oli täysin toimiva laite. Tykkäsin itse 1 vaihe lingon yksinkertaisuudesta. Linko meni koneen mukana kun tuli Avant 220 taloon.

1 vaihe lingossa murskaajassa(ruuvissa) on lavat jotka heittävät lumet yleensä keskeltä rööriin ja ulos kun taas 2 vaihe lingossa on erillinen siipipyörä joka viskasee lumet rööriin ja taivaan tuuliin!
 

Samankaltaisia keskusteluja

Uusimmat keskustelut