Lumilinko | AvantClub - Keskustelupalsta

Pahkis

Jäsen
Keskustelun aloittaja
6.5.2013
33
1
8
Vinkkejä miten vanhemman mallisesta lumilingosta saisi toimivan, nyt on nuoskalumella putki kokoajan tukossa.
Näyttää uudemmassa lingossa olevan poisto putki yhdeltä sivulta auki lähes alas asti, eli rälläkkä käteen ja tekemään pitkästä umpinaisesta putkesta hiukan vapaampi?

Vai kannattaako lingon hydrauli moottoreiden säätöihin puuttua?
 
Vanha linko voi päivittää! Siihen on olemassa parempi heittopyörä ja sitten voi vaihtaa siihen murskaajaan isomman moottorin.

Kehittyneempi heittopyörä heittää paremmin eikä jäädy ja isompi hydemoottori murskaajaan tekee sen että ei pyöri niin pirusti ja samalla voimaa tulee enmmän jolloin se pyörii kevyeesti eikä hidasta öljyn virtausta= heittopyörä heittää paremmin.

Putken avaaminen on varmaan myös hyvä idea sillä se kaipaa ilmaa sekaan! Itse en ole avannut putkea.
 
Lumilinko mietinnässä. Lumilinko 140 - onko ukko yltäpäältä lumessa kun 640 hytti avoin eli ei mitään ikkunoita tai suojia ? Jonkin verran näköjään voisi heittokulmaa ja korkeutta säätää, mutta tuleeko silmille ? Jaksaako 640 työntää.
 
Kyllä pyörii ja pyörii hyvin. Pyörii ihan hyvin jo 630 koneellakin. Mutta tuo hytittömyys..... Meinaan kyllä pölisee ja jos tuulen suunta on väärä niin, no täytyy silloin ajaa erisuuntaisesti! ;)
 
Talvella tulee paljon lunta, kannattaa ostaa tehtaalta se viimeisin malli. On oikeasti tehokas.
 
Tuo uusin linko on selvästi "ideoitu" saksalaisesta Westa merkkisestä lingosta. Ne lingot on tarkoitettu alpeille missä niitä on joka lumikissan ja traktorin/kuormauton keulassa. Käykää katsomassa heidän kotisivuja. On linkoja jotka ovat 4m leveitä ja kahdella torvella!

Eli lupaavalta vaikuttaa tuo uusi malli. Hinnakas se toki on kun ottaa huomioon että siinä on 30% vähemmän metallia kuin aikaisemmassa malleissa.
 
Kiitos taas Steffe ja muut. Eikös se käsihinnastossa 2018 oleva 140 ole uusin, vai onko tullut joku uudempi, jota ei vielä Avantin sivulla ? Eikös kannata olla sähköisellä heittolipan korkeussäädöllä ja vallileikkureilla ? Onko ohjauskytkinpaketin asentaminen itse hankalaa, vai kannattaisiko pyytää ammatikseen niitä tekevä asentamaan ?
 
Uusin malli on esitelty nyt loppusyksystä. Laitoin jonkun kuvan siitä otsikolle uusia talvityövälineitä tai jotain vastaava. ”Viime vuoden” linko on idealta sama kyin ennenkin, vain kehittyneempi versio. Tämä uusin on jo oikeesti uusi versio.

Ohjauskytkin paketin asentamisesta en osaa sanoa mitään. Mutta ovat pelkkiä sähkönappeja jotennvarmaan on asennettavissa itsekin. Suht työläs varmaan kun piuha menee puomiin asti.
 
Kiitos. Soitin Ylöjärvelle, uusi malli tulee myyntiin vuodenvaihteessa. On ilmeisesti noin neljän tonnin ovh alv 0 laite. On parempi kuin vanha, leveämpi 1500 vs. 1400 ja voi ajaa vaikka penkkaan jne.
 
Tietojeni mukaan lista hinta on 4650€ alv 0%. Mutta jos(ja näyttäisi)toimii niin on ehdottomasti hintansa väärti. Odotan edelleen uuden zoomiauran hintaa ennen kuin teen mitään päätöksiä asian tiimoilta.
 
Kiitos Steffe. Minäkin sitten odotan uutta, lunta toivottavasti tullee vasta tammikuussa. Ovat tehtaalla testanneet siis jo viime talvena, eritääin hyvät kokemukset heillä, toimitukseen valitettavsti vasta vuodenvaihteessa. Hyvää kannattanee odottaa.
 
Suurin muutos edellisiin on rakenne. Uudella pystyy nostamaan ajonopeutta jonkin verran ja sen heitto kapasiteetti on ihan eri maailmasta. Sillä on testeissä mm tehty käytävä suoraan ison ja kovan lumikasan lävitse. Huom. Linkohan on suunniteltu 600-700 sarjan koneille, sen takia se on 150 cm leveä.
 

Uusimmat keskustelut