Maamuokkain | AvantClub - Keskustelupalsta

STEFFE

Lumimies
Keskustelun aloittaja
12.1.2012
5 401
862
138
Bobäck
Nyt on kokeiltu. Ajelin ihden kenyän ja vähän tietä sillä. Tekee kyllä hienoa jälkeä. Se möyhii sitä pintaa ja kuljettaa roskat mukanaan punnalla. Kasvillisuus tien reunassa lähtee sekin mukavasti vauhtia täytyy pitää riittävän hiljaisena että kela ehtii tehdä töitä! Mutta hyvä vehje!
 
  • Tykkään
Reaktiot: Aku9
Minkänäköinen laite se on?
Tuommoinen. Erittäin kiinostava!
Josko Steffe laittais kuvaa tien reunasta ennen ja jälkeen ajon jotta voisi arvioida kuumetta konetta kohtaan.... :cool: :p :D
 

Liitteet

  • 2020022821145503.jpg
    2020022821145503.jpg
    136,7 KB · Katselut: 336
Tuommoinen. Erittäin kiinostava!
Josko Steffe laittais kuvaa tien reunasta ennen ja jälkeen ajon jotta voisi arvioida kuumetta konetta kohtaan.... :cool: :p :D
Voin yrittää ehtiä jossain vaiheessa kuvia ottamaan. Nyt on tällainen haasteellinen sähkö murhengryyni jolla prio 1. Kun en haluaisi luovuttaa....
 
  • Vau
Reaktiot: Timotopi
Kivituhkakäytävien kunnostamisia olisi tulevana kesänä tiedossa kymmeniä. Siihen tuo näyttäisi olevan pätevä laite. Millaista lienee lopputulos, kun ne ovat yleensä kovin ruohottuneet? Jättänee silpun jälkeen, joka pitää vielä harata pois hyvän lopputuloksen saamiseksi? Tähän saakka olen käyttänyt reunaleikkuria ja nelitoimikauhalla viistänyt pintakerroksen pois ja uutta tilalle. Täytyy ottaa koekäyttöön.
 
Mulle on tällä viikolla tulossa kivituhka pihan ja sen 50m sisäänajoväylän kunnostus. Sovittiin hinnaksi sellainen kokeiluhinta sillä minäkin tarvitsen oppia asian suhteen. Olen varannut tunnin siihen. Voin yrittää ottaa kuvia ennen ja jälkeen.
 
No niin. Nyt on käyty. en kehdannut ittaa valokuvia kun asiakas oli kotona. Ajelin ehkä 20 min siellä ja kyllä lopputulos on huikean hieno. Vähän joutuu etsimään että miten syvälle meinaa jyrsiä Menee helposti turhankin syvälle ja silloin koneen eteen kasaantuu sellainen 150 litr soraa/hiekkaa. Kun olin vievannut ympäri pihaa niin haravoin kaikki sammaleet ja muut roinat mitä tuli pois. Alue oli ehkä yhteensä 300-400m2 ja käytiin siihen reilu tunti aikaa harvoimisen kanssa. Haravoin sellaisella 1 m leveällä metalli harava/tasoittajalla. Asiakas oli tyytyväinen. Ainoa hyvää siinä oli että pääsi oikeesti testaamaan niissä olosuhteissa mihin sen hankin ja sen takia oli vaan 30 min veloitus sovittu. Minä otin aika riskin ja asiakas otti lopputulos riskin. Meni siis fifty-sixty niin kun Masa olisi sanonut.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Jyrki pokela
Seuraava harjoitus on peruutus versio. Kunhan tulee sopiva kohde niin pääsee harjoittelemaan.
 
Kävin vähän leikkimässä maamuokkaimella. Tulee aika hieno jälki kun peruuttaa sillä tasaisella vauhdilla ja se saa vapaasti jyrsiä ja heittää massat taakseensa. Vähän ajelin siinä ympyröitä jne ja sitten tasoitin lanalla loput. ;)
 
Eli tuota muokkainta käytettäessä ei kivituhkan lisäämiselle ole tarvetta. Hyvä tietää. Taas uusi laite ostettavaksi.
Ostin tuossa taannoin keräävän leikkurinkin, joka pitää kohtapuoliin tehtaalta käydä noutamassa. Sain halvalla. . Samallahan se tulisi matkaan, mutta taitaa olla loppuunmyyty hetkeksi?
 
Eli tuota muokkainta käytettäessä ei kivituhkan lisäämiselle ole tarvetta. Hyvä tietää. Taas uusi laite ostettavaksi.
Ostin tuossa taannoin keräävän leikkurinkin, joka pitää kohtapuoliin tehtaalta käydä noutamassa. Sain halvalla. . Samallahan se tulisi matkaan, mutta taitaa olla loppuunmyyty hetkeksi?
Sanotaan näin että pienemmälä/harvemmalla kivituhkan lisäämisellä pärjää!
 
Itteäki kiinnostas tuo mut mietityttää et oisko tuolle miten työtä sit kumminkaan.
Kävin myös kaivuu jätteet levittämässä sillä. Kuuluu ryhmään että kun sitä on niin oivaltaa mihin kaikkeen sitä voi käyttää. Itse heitin jo kehitysidean tehtaalle päin että tukipyörien tilalle voisi lisävarusteena laittaa jyrän. Tulisi upea jälki kun peruuttaisi jyrsiessän esim hiekkakäytäviä.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Jyrki pokela

Uusimmat keskustelut