Maankunnostaja | Sivu 3 | AvantClub - Keskustelupalsta
Hassun näköinen setti. Eikö siihen olisi voinut hitsata jonkun jengallisen istukan, mihin voi aina kiertää uusia kovametallitappeja...?
 
Mä noudan mun maanataina iltapäivällä kun ajan ohi! Siis pysähdyn tällä kertaa! Muuten yritän välttää kun voi koitua arvokkaaksi pysähdykseksi!
 
  • Tykkään
Reaktiot: Aku9
Mää sitten unohdin ostaa yhden päätypalan auraan... :mad:
Tahdon oikealle puolelle suoran kappaleen, jotta tien puoleinen voi olla keräävässä asennossa!
Huomasin viime keväänä että ei purkanut lunta hyvin kun ojan puoli oli myös keräävä.
Mulla on aika järeä ristikko huulilevy niin ei luistanut lumi.
 
Mää sitten unohdin ostaa yhden päätypalan auraan... :mad:
Tahdon oikealle puolelle suoran kappaleen, jotta tien puoleinen voi olla keräävässä asennossa!
Huomasin viime keväänä että ei purkanut lunta hyvin kun ojan puoli oli myös keräävä.
Mulla on aika järeä ristikko huulilevy niin ei luistanut lumi.
Mulla on tommonen suora pala, mutta sen perässä vielä keräävä pala. Toi menee pitkälle ojan päälle, joten pitäis purkaa hyvin. Mutta en tiedä, kun viime ”talvena” ei saanut testattua...
1599501241210.jpeg
 
Otin maakunnostajan kyytiin tänään iltapäivällä kuin ajoin takaisin etelään päin. Näytti hyvältä. Kävin illalla koekäyttämässä sitä kartanolla missä tasoitin/möyhensin n 200-300m2 kenttä ja ajoin tien kumpaankiin suuntaan n 1 km. Materiaali oli sellaista hevosille kivaa 0-8mm mutta löysin kyllä muutaman kiven. Kivet jättää kyllä jäljet selvästi mutta muuten uuden hampaat näyttivät tasaisen nätiltä.
 
En tiedä paljonko nuo levikkeet maksaa. En ole metallimies mutta piirsin puskulevyn päädystä profiilimallin paffille, menin paikalliseen metalliliikkeeseen ja pyysin tekemään 4 kpl päätykappaleita ja 60cm puskulevyn profiiliin taivuteltua teräspeltiä... porailin reiät päätyihin, hieman rälläköin 60 cm palan puoliksi + kulmia ja naapuri hitsaili kasaan... maksoi 2 kpl 30cm paloja yht. 90e...
Pietu
 
  • Tykkään
Reaktiot: Leppis
Näyttää siltä että torstaina pääsisi maamuokkaimella hommiin asiakkaalle. Pitäisi jyrsiä/tasoittaa yksi parkkipaikka alue. kasvusto pois ja uutta pintaa päälle. Odotan innolla! Nyt on ollut pakko pysyä sisällä kun kelit ovat niin surkeat. Tuonne kun lähtee jyrsimään niin ei ole kun velliä sen jälkeen...
 
  • Tykkään
Reaktiot: Timotopi ja Leppis
Mun aamu on Sun päivä, tiedän. Mutta ajattelin olla n klo 9.30 aikoihin asiakkaan luona. Laitan privaan lisää tietoja
 
Piha hoidettu. Lopputulos oli hyvä. Kyllä se hulpottaa paljon kun ensin voi jyrsiä tasiaseksi ja samlla saa suurimmat sammaleenmötykät pois ennen kun levittää uutta pintaa. Kotiin tullessani vedin veilä meidän mäki missä on sekä betonia alla että jonkin verran isompia kiviäkin. Hyvin kesti vahvistetut tapit karkeatakin. Ei juurikaan muutosta kulumaan vaikka vedin mäkeä useita kertoja ennen kun lanasin sitä tielanalla muotoon.
 

Uusimmat keskustelut