USSR

Jäsen
Keskustelun aloittaja
30.7.2021
10
8
3
Onko kenelläkään muulla ollut ajatuksia tilata työkonetta suoraan kiinasta omaan käyttöön? Itse otin kohtuu suuren riskin ja tilasin 2021 alkuvuodesta 1000 kg minikaivurin suoraan Kiinasta. Tarkoitus oli ainoastaan saada siitä lapion korvaaja omiin pihahommiin. Nykyisellä kokemuksella tälläinen minikaivurihan on ERITTÄIN pätevä kaveri esim. pienemmälle Avantille.

Ajattelin kuvailla näitä omia projekteja omaksi iloksi, mutta teinkin Youtubeen kanavan ja sieltä löytyy muutama video jo ja lisää tulossa. Olkaa hyvä ja pistäkäähän kanava tilaukseen! :)

<br>

Leppis

Ylläpito
2.10.2008
3 455
556
113
Tervetuloa turisemaan planeetalle @USSR :)

Kiinasta löytyy noinkin hyvän värisiä koneita :cool: onnea vaan hankinalle! Joo onhan se hieman pieni kone isolle vaahteran kannolle. Isompikin kaivinkone (vaikka 10t) joutuu vääntämää kunnolla ja nurmikko pilalla isolta alueelta. Ei ne puut muuten pysyisi noinkaan hyvin pystyssä. Avantin 220 kaivurilla olisi kyllä nuo juuret menneet poikki ilman kirvestä. Varmasti hyvä lisäkone tuon "härvelin" lisäksi pihatöihin.

Laita tuo koneen tyhjäkäynti sätkätys videon ite/tehdää taustamusiikiksi.
Tapoit sitten hienon alppiruusun talon seinustalta. Moni tuskailee noiden kanssa, kun ei kasvu onnistu.

USSR

Jäsen
Keskustelun aloittaja
30.7.2021
10
8
3
Tervetuloa turisemaan planeetalle @USSR :)

Kiinasta löytyy noinkin hyvän värisiä koneita :cool: onnea vaan hankinalle! Joo onhan se hieman pieni kone isolle vaahteran kannolle. Isompikin kaivinkone (vaikka 10t) joutuu vääntämää kunnolla ja nurmikko pilalla isolta alueelta. Ei ne puut muuten pysyisi noinkaan hyvin pystyssä. Avantin 220 kaivurilla olisi kyllä nuo juuret menneet poikki ilman kirvestä. Varmasti hyvä lisäkone tuon "härvelin" lisäksi pihatöihin.

Laita tuo koneen tyhjäkäynti sätkätys videon ite/tehdää taustamusiikiksi.
Tapoit sitten hienon alppiruusun talon seinustalta. Moni tuskailee noiden kanssa, kun ei kasvu onnistu.
Kiitoksia! Ennen kuin päätin minikaivurin ostaa, niin alkuperäinen ajatus oli nimenomaan kaivuulaita kuormaajaan kiinni. Totesin että jos kaivuulaite on kuormaajassa, kiinni, niin millä mä sitten samaan aikaan siirrän sitä maa-ainesta? Noh, en millään.. Siispä näin järkevämmäksi ainakin omiin tarpeisiin, että on minikaivuri ja pieni kuormaaja erikseen. Ja en ole katunut päätöstä :)

Ja hiukan harmitti poistaa tuo alppiruuusu, mutta se oli pakko poistaa salaojaremontin tieltä.

25.5.2015
81
46
18
Olen tässä harkinnut josko tekisi omaa videopätkää tuosta kaivurista ja sen hankintaprosessista. Olisiko sellaiselle kiinnostusta?
Kiinnostaa toki, vaikka itse haaveilen vähän tutummista kaivurimerkeistä ja toistaiseksi olen tuhonnut tonttiani ylöjärveäläisellä ihan riittävästi!
Oliko vaatimuksenmukaisuuden osoittamisessa suuri tuska? Ilmeisesti ainakin varoitustarroja koneestasi puuttuu.

mikkelstein

Jäsen
8.9.2021
1
1
1
Kiinnostaa tilausprosessi kaikkine vaiheineen. Tarve olisi minitraktorin perään 3- pistekiinnitykseen takakaivuri. Kerro ihmeessä rahti ym asioista.

• Tykkää
Reaktiot: Timotopi

Timotopi

Jäsen
30.5.2016
1 233
830
113
Jyväskylä
Kiinnostaa tilausprosessi kaikkine vaiheineen. Tarve olisi minitraktorin perään 3- pistekiinnitykseen takakaivuri. Kerro ihmeessä rahti ym asioista.
Kiva olisi tietää voiko yksityis henkilö säästää versus vaikka ihk:n taka kaivuri ??
Ja mikä on riskn otto kyky hyötyyn nähden?
Toki itseä kiinostaa noin 2000kg kaivuri jos toisi itse verrattuna maahantuojaan??

pjotry

Jäsen
26.2.2016
42
22
8
Kyllähän tuo Kiinasta tilaaminen on ensikertalaiselle aikaa ja vaivaa ottava riskiprojekti. Itsellä rojekti vei vielä useamman kuukauden sen jälkeen kun pitkän etsiskelyn ja englanninkielisten nimikkeiden keksimisen jälkeen kohde ja tehdas löytyi kiinalaisten sivuilta siihen hetkeen kunnes lopputuote oli kotopihassa...

Erityisesti rahtitermistöt pitää ymmärtää ja sopia kunnolla ennen kaupantekoa. Itselle aiheutui 500e mielestäni ylimääräinen lasku laivayhtiön taholta, jota kinkit eivät olleetkaan maksaneet siitä summasta, jonka olin heille maksanut. Pakko oli itse tuo maksaa ja sen jälkeen riidellä kinkkien kanssa, muuten eivät olisi luovuttaneet kaivuria. Lopulta en jaksanut alkaa sähköpostiriitelyä kinkkien kanssa ja hyväksyin tappioni oppirahoina...

Omalta kohdaltani en osaa sanoa tuliko halvemmaksi vai kalliimmaksi kun tuotteelle (sivuille kääntyvä minikaivuri) ei oikein ole vertailukohtaa Suomesta ostettuna. Työn ja metallin laatu ei ole länsimaista tasoa. Kompensoivat materiaalin kestoa paksummalla ja hevimmällä rakenteella, mikä aiheuttaa lisämassaa luonnollisesti... kaikki käsittääkseni voitelua tarvivat tapistot oli asennettu kuivina... pikku askartelua esim. puuttuvien rasvanippojen yms. osalta pitää tehdä... varakauhan kiinnikkeetkään eivät olleet sattuneet aivan kohilleen...

Laite kuitenkin toimii luvatulla tavalla . Tämä lyhyesti kokemuksistani...

• Tykkää
Reaktiot: Leppis

Samankaltaiset keskustelut