minikaivuri | AvantClub - Keskustelupalsta

karhunpesa

Jäsen
Keskustelun aloittaja
4.10.2009
43
0
6
uusi työlaite
 

Liitteet

  • P5020126.JPG
    P5020126.JPG
    77,5 KB · Katselut: 3 348
Hieno peli :)

Semmoiset pienet kynnet, n. 3-5 cm auttavat kummasti, saa juurista paremman otteen, mutta edelleen pystyy ottamaan melko siistejä "kuupallisia"

-m
 
No hieno on!

Osaispa itsekin liimata terästä toiseen; täytynee vissiin jossain vaiheessa alkaa opettelemaan, kunhan muut projektit joskus hellittää. Ja tietysti pitäisi sitten vielä osata suunnitella nuo työkalut siten, että löytyy vielä voimaa ja kestoakin.

Itselläni myös minikaivuri 25 senttisellä kauhalla ja pois en antais. Kaivoin kasteluvesiputkelle 30 - 40 senttiä syvää uraa pihan poikki 15 metriä 100 millin murskeeseen. Taisi mennä noin puoli tuntia :) Lapio ei olisi kuin kilahtanut. Nuo hampaat ovat kyllä tosiaan vaikeammassa maastossa suuri apu (tosin joissain tasailuhommissa niistä taasen ei ole kuin riesaa); itse koin ne varsin hyödylliseksi mm. tasailtuani maakellarin pohjaa isoista kivistä ja reunoille salaojauria kaivaessani. Oikeastaan ainoa ikävä puoli tuon minikaivurin kanssa vanhemmassa peltikuorisessa on puomi, joka blokkaa näkyvyyden aika tehokkaasti, että pitää kuikuilla vallan sivusta; tai sitten minä vain en osaa :roll: . Taitaa olla sama ongelma 200 sarjassa? Uuden mallin epäkeskeinen puomi lienee paljon parempi tässä suhteessa.
 
helppohan tuota rautaa on käsitellä.itse opettelin jo 10-vuotiaana hitsaamaan.nyt on 20 vuotta rautaa sulateltu.kaikenlaisia työlaitteita on jo suunnitteilla.ainoa asia mikä jarruttaa on hydraulisylinterien hinta.ei tarvitse kummoinen olla kun on jo 100 e hintaa.tietysti jos olisin ylöjärveltä mennyt minikaivurin ostamaan niin hintaa olisi tullut REILUSTI enemmän.juontokoura on vielä vaiheessa,laitan kuvia heti kun valmistuu... :mrgreen:
 

Uusimmat keskustelut