Mistä polttopuille trukki"laatikoita"? | AvantClub - Keskustelupalsta

jets

Jäsen
Keskustelun aloittaja
18.5.2010
953
0
16
Mistä tämmöisiä kuvan mukaisia laatikoita voisi saada? Aion toki tuolta työmaalta kysäistä, mutta mistä noita kannattaisi muuten kysellä? Olisi todella käteviä polttopuiden käsittelyssä. Laatikko vaan piikkeihin ja menoksi. Voisi ehkä pinota jopa päällekkäin.

Vai oliko muita hyviä ehdotuksia polttopuiden Avant-logistiikkaan?
 

Liitteet

  • puubokseja.jpg
    puubokseja.jpg
    63,5 KB · Katselut: 4 929
Itse käytän vihreätä verkkoa mitä laitan lavan ympärille. Sen sisälle pinotaan puut ja kestää hyvin laittaa 2 päällekkäin!
 
Pottuvarmareilla luulis olevan ylimääräisiä,käytettyjä.Tyrnävä esim.Suomen johtavia viljelyalueita.
Pyhäjoella laatikko tehdas,ainaki ollut,tekee uusia.
 
STEFFE sanoi:
Itse käytän vihreätä verkkoa mitä laitan lavan ympärille. Sen sisälle pinotaan puut ja kestää hyvin laittaa 2 päällekkäin!

Mitäs vihreätä verkkoa käytät? Ja millä kiinnität?

Kiitti pottuvarmari-vinkistä.
 
http://www.puupakkaus.fi/pages/fi/lavat_alustat_ja_kaulukset/kaulukset.php
Lavakaulukset olis käteviä, mutta taitaa olla liikaa hintaa polttopuuvarastoksi.. Tai riippuu tietty tarpeesta. Ja tarttis tehdä ilmareikiä, että kuivuu paremmin.

Eipä nuo lautalaatikot kovin isotöisiä ole, vaikka itsekin tekis. Tietty jos löytäis firman missä noita tyhjennetään niin molemmat olis luultavasti tyytyväisiä.. Jos itte alkaisin tekemään, niin tommonen kokoonmenevä olis kyllä kätevä, niin menis tyhjänä pienempään tilaan ja tyhjennystäkin helpottais kun vois madaltaa sitä mukaa kun tyhjenee.

Edit:
Tuolla myydään käytettyjä lavakauluksia 7,5€/kpl alv0%
http://shop.rackman.fi/muut-tuotteet/lavakaulus/
 
Paikallisessa klapitehtaassa pakataan puut säkkeihin,oisko 1 kuution.Kahta päällekkäin näkyy olevan varastoituna,punertava värisiä,harvapunos,nosto raksit säkissä kiinni,trukkipiikeillä näyttää siirtelevän.
 
jets sanoi:
STEFFE sanoi:
Itse käytän vihreätä verkkoa mitä laitan lavan ympärille. Sen sisälle pinotaan puut ja kestää hyvin laittaa 2 päällekkäin!

Mitäs vihreätä verkkoa käytät? Ja millä kiinnität?

Kiitti pottuvarmari-vinkistä.

Ostan verkot Honkkarista ja hinnaksi tulee noin 10€/häkki. EUR lavassa muistakseni 100cm ja FIN lavassa 80 cm verkko. Laskin kerran että siihen mahtuu silloin n.1m3 per lava/häkki. kiinitän sellaisilla U muotoisilla nauloilla, mitä sitten lienevät nimeltään! Ja nurkka vain pyöritän samalla vihreällä langalla kiinni. Eli pitää katkaista oikeasta kohdasta että sitomisvaraa seuraavaan.
 
Minä olen muutaman vuoden käyttänyt kuution säkkejä, listasta löytyy mm. pikku salla 1 m3 mitä itse olen käyttänyt, trukkilava alle ja säkkejä voi pinota kolme päällekkäin, tuore puu klapeiksi ja suoraan säkkeihin , kuivuu hyvin ja säilyy ei muuta kuin peitto päälle talveksi Avantilla säkin siirto onnistuu hyvin on nostolenkit neljä kappaletta. Alla kyseisen firman sivut mistä olen tilannut
http://www.klapisakki.fi/index.php/klapisakit
 
lajaatena sanoi:
Alla kyseisen firman sivut mistä olen tilannut
http://www.klapisakki.fi/index.php/klapisakit

Hyvä vinkki !! Oon kansa miettinyt miten järjestäis "klapistiikan" :cool:

Kuinka kestäviä noi säkit on ?? Kestääkö käyttää useamman kerran, eli monta vuotta ??
 
Mulla on saman näköisiä ja ovat kestäneet useampia täyttöjä. Auringon valosta eivät pidä, eli jos on varjoisa säilytyspaikka, niin varmaan lähemmäs 10 vuotta kestävät.
 
Terve

Mulla on tollasia häkkejä ja niihin koneella nostettavia kattoja.
Finlava korkeus n. 90 cm klapeja.
Yksi syy miksi 220 vaihtui 420'seen.
Sata häkkiä, tällähetkellä 50 täynnä.
En myy klapeja ovat omaan käyttöön.

t. KaiK
 

Liitteet

  • Klapihäkit.jpg
    Klapihäkit.jpg
    139,2 KB · Katselut: 4 561
Aargh, kiitti klapisäkkivinkistä! Niitä kyllä tilaan. Ei oikein kannata noilla hinnoilla tehdä itse.

Mikähän koko olisi 220-koneelle passeli..
 
1m3 lavalle pinottua nousee juuri ja juuri 420 koneella. Heittokuutio(klapikoneen kuljettimesta) on vähän kevyempää...
 
Jos saatte jostain 1m3 nestekontteja mukavasti, niin kannattaa laittaa klapit kuivamaan pelkkään häkkiin. Kulkee hienosti Avantilla ja voi pinota jos ei laita liian täyteen.

Kuivat puut voi sitten varastoida siihen muoviosaankin kun sen ruuvaa vaikka lavalle ja muistaa jättää hanan auki. Eli yhdestä kontista saa 2m3 varastotilaa.

Markkinahinta noille on jotain 50 euron tienoilla, mutta sopivista paikoista niitä voi saada suhteilla ilmankin.

edit: tässä esimerkiksi yksi kauppaaja alkaen 35€
http://www.nettikone.com/muu-merkki/muovikontti-1000-ltr/1088515
 
Tässäpä omia huomioitani...

Itse käytän kanssa noita teräshäkkejä (entisiä myrkkysäiliöitä). Käteviä pinota ja pinosta helppo nostaa suoraan kuistille "rulla-alustalle" jolloin häkkiä saa helposti käsi pelin siirreltyä kuistilla. Itse sain 12 häkkiä yhdeltä klapifirmalta joka lopetti toiminnan ja lisää olen ostanut metalliromikselta. Yleensä vaan pyrkivät kauppaamaan muovisäiliön kanssa, sillä se on ongelmajätettä... Odottamalla saa aina ilman säiliötäkin ja satasella olen aina saanut neljä häkkiä. Viimeisimmät ostokset ovat olleet vieläpä muovilavapohjalla, joten ovat melko pitkäikäisiäkin. Itselleni ne tiheämpi silmäiset (aitaverkkotyyppiset) ovat huonompia, sillä kun häkki on kuistilla niin viimeisten halkojen onkiminen häkin pohjalta on työläämpää, sillä käsi ei mahdu verkon aukosta läpi.
 
Taitaa Jetsillä olla sama rajoite kuin meikäläisellä, eli 220:n nostokorkeus ja -voima, jolloin iso osa annetuista vinkeistä ei valitettavasti toimi. Itse käytän 250l klapisäkkejä. Niitä tarvitaan tietysti paljon, mutta etuna on helppo käsiteltävyys käyttöpaikalla. Jos vielä latoo klapit pinoon kahteen riviin säkkiin, mahtuu heittokuutio n kolmeen säkkiin. Sormenjälkiä tietysti tulee klapeihin, mutta niinhän pinotessa aina.

Steffen vinkki verkko lavan ympärille toimii myös 220:llä, kunhan ei ahnehdi liikaa klapeja yhteen lavaan.

Kuution säkki lenkeistä nostaessa laahaa 220:llä maata, eikä jaksa nostaa ihan täyttä säkkiä muutenkaan.
 
roadking sanoi:
Taitaa Jetsillä olla sama rajoite kuin meikäläisellä, eli 220:n nostokorkeus ja -voima, jolloin iso osa annetuista vinkeistä ei valitettavasti toimi. Itse käytän 250l klapisäkkejä. Niitä tarvitaan tietysti paljon, mutta etuna on helppo käsiteltävyys käyttöpaikalla. Jos vielä latoo klapit pinoon kahteen riviin säkkiin, mahtuu heittokuutio n kolmeen säkkiin. Sormenjälkiä tietysti tulee klapeihin, mutta niinhän pinotessa aina.

Steffen vinkki verkko lavan ympärille toimii myös 220:llä, kunhan ei ahnehdi liikaa klapeja yhteen lavaan.

Kuution säkki lenkeistä nostaessa laahaa 220:llä maata, eikä jaksa nostaa ihan täyttä säkkiä muutenkaan.


Mistä noita 250 litraa säkkejä saa, koska täälläkin on pikkukone eli 216 ????
 
Osta vaan 1 m3 säkkejä , älä laita ihan täyteen, vaihdat sinä konetta kuitenkin vähän ajan päästä :roll: . Ei vaan laitoin jo aikaisemmin tähän ketjuun linkin mistä sää eri kokoisia hyviä klapisäkkejä, on myös klapisäkki vartti 250 l
http://www.klapisakki.fi/index.php/klapisakit
 
lajaatena sanoi:
Osta vaan 1 m3 säkkejä , älä laita ihan täyteen, vaihdat sinä konetta kuitenkin vähän ajan päästä :roll: . Ei vaan laitoin jo aikaisemmin tähän ketjuun linkin mistä sää eri kokoisia hyviä klapisäkkejä, on myös klapisäkki vartti 250 l
http://www.klapisakki.fi/index.php/klapisakit

Joo, tuolta olen minäkin tilannut. Hyvin toimii toimitukset ja muu palvelu.
 
Minulta löytyisi muutamia ylimääräisiä klapihäkkejä, hinta olisi 25€/kpl.
 

Liitteet

  • sekalaisia.jpg
    sekalaisia.jpg
    127,4 KB · Katselut: 4 362
Kyllä on KaiK:n klapivarasto tyylikäs kokonaisuus kattoineen kaikkineen !! :shock:

Harmi, että Sorvarin häkit ovat vähän kaukana. KaiK:n varaston inspiroimana olisin ollut välittömästi kiinnostunut, jos olisivat lähempänä. Etelä-Pohjanmaalle on pk-seudulta vähän pitkä matka lähtee hakee. Etenkin jos ottais useamman, eli pitäis hakee useamman kerran :cool:
 
No nyt tuli kokeiltua Steffen ehdottamia/käyttämiä verkkohäkkejä ja tuntuvat toimivan ihan ok näin ekalla täytöllä. En lähtenyt ahnehtimaan vaan ostin 80cm korkeata verkkoa, joten hyötyä jäi lopulta 0,7m x 1,2m x 1,0m=0,84m3 ja nousivat vielä minunkin koneella. Etureunan jätin avattavaksi, joten täyttäminen oli helpompaa alussa, kuten myös tyhjentäminen lienee lopussa helpompaa. Testasin lavojen pinoamistakin ja tuntuivat asettuvan ihan tukevasti. Siirrossa pinot eivät pääse huojumaan verkon ansiosta, kuten edellisessä versiossa, jota käytin. Toistaisesti olen tyytyväinen tähän malliin; tosin kokemusta on vasta vajaan vuorokauden verran. ;) Luulisi noiden verkkojen nyt muutaman täyttökerran kestävän. Lavat otin pinosta ja verkosta tuli hintaa kympin verran per lava. Ohessa heikkolaatuinen kännykkäkuva aiheesta.
 

Liitteet

  • Klapit_avant.jpg
    Klapit_avant.jpg
    298,8 KB · Katselut: 3 081

Uusimmat keskustelut