Mitäköhän tänään keksisi | Sivu 17 | AvantClub - Keskustelupalsta
Nyt vaihtuu aihe edellisiin. Tämän päivän olen lehtiä puhaltanut lehtipuhaltimella ja imuroinut 1200 leikkurilla.
Melko helposti tukkeutuu tuo imutorvi leikkurissa,! Onkos kellään kokemuksia 1500 keräävästä leikkurista??
Onko se isommilla rööreillä vai pitääkö olla vielä enemmän varpaillaan lehtikasaan ajossa?
 
  • Tykkään
Reaktiot: STEFFE
Nyt vaihtuu aihe edellisiin. Tämän päivän olen lehtiä puhaltanut lehtipuhaltimella ja imuroinut 1200 leikkurilla.
Melko helposti tukkeutuu tuo imutorvi leikkurissa,! Onkos kellään kokemuksia 1500 keräävästä leikkurista??
Onko se isommilla rööreillä vai pitääkö olla vielä enemmän varpaillaan lehtikasaan ajossa?
Ei kokemusta. Mä kerään lehdet Hussen RC 320 awd raiderilla. Toimii!
 
Uskoisin sen leveämmän olevan muuten samoilla osilla kuin kapeampi.
Älä hosu, ettei kierrokset laske ;)
Heh ei se laske kieroksia, mutta pahimmillaan jos paksulti lehtiä tukkeutuu 5m välein? Vaikka kuinka hiljaa etenee niin alamutkaan tulee tukos ennen puhallinta. Kokeilin jopa tuplapumppua mutta ei tykkää liiasta öljystä toi häkkyrä.
Jos 1500 on samanlaisilla putkilla niin en kyllä sellaista harkitse, sieltähän tulee vielä enemmän tavaraa kerralla.?

Mä kerään lehdet Hussen RC 320 awd raiderilla. Toimii!
Mullakin oli Hondan traktorimallin leikkuri keräävällä säiliöllä, johon ruoho tuli rungonläpi lyhyellä putkella.
Tuota ei saanut tukkoon kuin ääliömäisellä käytöksellä!! Tuli vaan myytyä pois se kun on myös etuleikkuri peli...
 
Tuo mun Husse on etuleikkuri ja se työntää leikkuujätteet ruuvilla putkea pitkin penkin slta säiliöön. En ole saanut tukkoon ikinä. Joskus joutuu putsaamaan ruuvin suuaukkoa alapäästä jos siihen esim tulee yliannostus vaahteranlehdistä. On tapahtunut kerran tai kaksi.
 
Luin jo vuosia sitten jostain puutarhalehdestä vinkin, jota olen noudattanut hyvällä tuloksella.

Lehtiä ei tarvitse kerätä lainkaan, jos ne silppuaa. Eli tässä oli sama idea kuin biosilppuavassa leikkurissakin. Ruohosilppu on parasta lannoitetta ruoholle. Lehtisilppu toimii samoin ja lopputuloksena tarvitsee huomattavasti vähemmän lannoitusta nurmelle. Ensimmäinen silppuamisajo tietysti kannattaa tehdä hieman ennen kuin kaikki lehdet ovat pudonneet, jottei tarvitse ajaa samasta kohdasta useampaa kertaa. Kahdella "ruohonleikkuulla" sopivaan aikaan avantin perusleikkurilla tuntuu hoitavan koko homma ilman ongelmia. Olenkin pitänyt keräävää leikkuria aina turhakkeena :).
 
Viimeksi muokattu:
Ja klo 15 olisi formula GP hetki. Pakko katsoa telkkarista kun tuo maailmalla liikkuminen on tehty vähän hankalaksi ja ajetaan tyhjille katsomoille. Mieluummin olisin paikan päällä katsomassa. Sama tunnelma ei kyllä synny kotona vaikka puitteet ovat hyvät.

Niiin, minulle selvisi viime vuoden syksyllä että olen asunut vain ~50 km päässä tuosta Nurburingistä. Sattumalta (?) seikkailin päivänä eräänä syrjäteillä (Ahr'n viinialuetta) ja osuin tienristeykseen jossa oli viitta sinne. Sitä tässä olen harmitellut, kun on jäänyt näkemättä paikan päällä... vaikka "melkein olis parvekkeelta nähnyt". Nyt sitten selvisi vielä sekin, että siellä ei ole ollut kisoja moneen vuoteen. Ehkä tästä selvitään jotenkin helpommin nyt vaikka toisaaltaan: heti, kun muutin pois niin alkavat taas ajamaan siellä :confused: Hmmmph! Toisaaltaan, niin ne jäi Kiinan kisatkin käymäti etc.
 
No johan olet lähellä ollut. Joo nyt se on uudestan kisakalenterissä pienen tauon jälkeen. Onhan rata legendaarinen niin kyllä sinnekin pitäisi päästä vielä. Tuosta kiinan kisasta Shanghaissa voin vain sanoa että kyllä oli kokemus. Meillä oli kuljettaja ja tulkki koko viikonlopun, ei siellä muuten olis pärjännyt kovin sujuvasti. Sen verran oli kyllä erilaista. Ehkä mieleenpainuvimmat muistot siitä reisusta oli magneettijuna(436km/h), vierailu korkkiruuvissa(missä ikkunanpesijät roikkuivat valjaissa ulkopuolella pesemässä ikkunoita) sekä surkea juomatarjoilu radalla(kauheat jonot, huono logistiikka sekä välillä oikeesti loppui hanoista sisältö). Onhan näitä retkiä ollut. :cool:
 
2018 olin tuolla, erittäin hyvä reissu. Ainut tietysti paha, järkkärit oli myyneet meidän parkkiksen radan vierestä sunnuntaina ja jouduttiin etsimään jostain hevon kuusesta uusi. Lähtiessä tuli kunnon ukkosmyrsky. Vettä oli kävelyreitillä sääreen asti. Kastuttiin oikein kunnolla.
Majapaikkaan ajaessa poika kysyi ootko ennen ajanut kolmepyttyisellä 1200 kuutioisella autolla 190km/h housut kintuissa!? Täyty vähän riisua märkiä vaatteita.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Aku9
2018 olin tuolla, erittäin hyvä reissu. Ainut tietysti paha, järkkärit oli myyneet meidän parkkiksen radan vierestä sunnuntaina ja jouduttiin etsimään jostain hevon kuusesta uusi. Lähtiessä tuli kunnon ukkosmyrsky. Vettä oli kävelyreitillä sääreen asti. Kastuttiin oikein kunnolla.
Majapaikkaan ajaessa poika kysyi ootko ennen ajanut kolmepyttyisellä 1200 kuutioisella autolla 190km/h housut kintuissa!? Täyty vähän riisua märkiä vaatteita.
Kuullostaa kokemuksesta. Me ollaan myös herätty aamulla Spsa:ssa ja maa oli valkoinen. No äkkiä se suli ja kisat ajettiin vähän myöhästyneenä sumun takia. Normi menininki siellä. On hauskaa "näin vanhana" muistella näitä hyviä reissuja! Täytyy oikeesti toivoa että maailma osittain palaa entiselleen että voi taas kierrellä maailmaa! Minne lähetään Leppis sitten kun on mahdollista? Meillä on tarkoitus lähteä uudestaan Singaporeen koko perhe heti kun se taas on mahdollista. Lähdetkö mukaan?
 
Ehkä KymiRing on seuraava kisa, ainakin yritän motokisaa ensivuonna katsomaan. Hieno rata kyllä!
 
Luin jo vuosia sitten jostain puutarhalehdestä vinkin, jota olen noudattanut hyvällä tuloksella.

Lehtiä ei tarvitse kerätä lainkaan, jos ne silppuaa. Eli tässä oli sama idea kuin biosilppuavassa leikkurissakin. Ruohosilppu on parasta lannoitetta ruoholle. Lehtisilppu toimii samoin ja lopputuloksena tarvitsee huomattavasti vähemmän lannoitusta nurmelle. Ensimmäinen silppuamisajo tietysti kannattaa tehdä hieman ennen kuin kaikki lehdet ovat pudonneet, jottei tarvitse ajaa samasta kohdasta useampaa kertaa. Kahdella "ruohonleikkuulla" sopivaan aikaan avantin perusleikkurilla tuntuu hoitavan koko homma ilman ongelmia. Olenkin pitänyt keräävää leikkuria aina turhakkeena :).
Meillä robottileikkuri jauhaa pakkasiin asti kaikki lehdet sitämukaa kun niitä tulee. Kätevää ja nurmikolle hyväksi.
 
Meillä robottileikkuri jauhaa pakkasiin asti kaikki lehdet sitämukaa kun niitä tulee. Kätevää ja nurmikolle hyväksi.
Mulla tulee niin paljon vaahteran lehtiä että robotti tekis tunneleita kasojen läpi.
Toinen homma niin keräilen lehdet myös sepelipihalta ja tieltä, puita on niin pirusti ympärillä....
En ole ajatellut sen enempää oikeeseen leikkuuseen avanttia, mutta pitäisi selvittää tuo Noukanniemi jossa poika kävikin jo leikkaamassa nurmet. Josko sieltä saisi urakoita muutenkin? Auraukset, nurmet, lehtien keruut jota on siellä paljon!!
Täytyy tuumailla onko tarvetta sen enempää. Netti koneessa olisi halvalla 1200 keräävä leikkuri hinta 1200€.
Jotenkin näytti 1500 mallissa että voisi ehkä avata luukun sivusta jolloin heittäisi sivulle??
 
Mulla tulee niin paljon vaahteran lehtiä että robotti tekis tunneleita kasojen läpi.
Toinen homma niin keräilen lehdet myös sepelipihalta ja tieltä, puita on niin pirusti ympärillä....
En ole ajatellut sen enempää oikeeseen leikkuuseen avanttia, mutta pitäisi selvittää tuo Noukanniemi jossa poika kävikin jo leikkaamassa nurmet. Josko sieltä saisi urakoita muutenkin? Auraukset, nurmet, lehtien keruut jota on siellä paljon!!
Täytyy tuumailla onko tarvetta sen enempää. Netti koneessa olisi halvalla 1200 keräävä leikkuri hinta 1200€.
Jotenkin näytti 1500 mallissa että voisi ehkä avata luukun sivusta jolloin heittäisi sivulle??
Nomut tuosta puoli-ilmaiseksi laite, jota tarviit...

 
Monet old school -jäärät on sitä mieltä, että mihinkään Facebookkiin ei kannata aikaa tuhrata.

Eilen laitoin paikalliseen FB-ryhmään, että nyt on paikallista lumenaurausta, kantojenjyrsintää, kuljetuspalvelua ja kaikkea mitä mulla nyt on.

Tänään on koko päivä mennyt tarjouspyyntöihin vastatessa. Ainakin 4 rivaria, 8 omakotitaloa ja 1800 metriä aurattavaa tietä tuli tänään. Lisäksi pari isoa kantotyömaata. Ja kaikki alle 3 kilsan säteellä. Suosittelen siis myös some-näkyvyyttä!
 
Tääkin on ainoa paikka missä kirjoitan. Ja mun pienen tauon aikana huomasin kuinka paljon aikaa vapautui muihin hommiin. En ole mikään netti ihminen. Annan viidakkorummun soida. Mulla on asiakasrekisterissä n 100 aktiivista osoitetta. N 85 aurauskohteita ja n 20 kesäkohteita. Osa aurauskohteistakin ovat myös kesäkohteita. Kyllä niitä piisaa. Ja lisää näyttäisi tulevan...
 
Osaakos kukaan sanoa miksi 760i ilmoitetaan nykyään nopeudeksi 26km kun pari vuotta sitten oli 30km/h??
Vai onko ne tiputtaneet nopeutta 860 koneen myötä jotta olisi nopein....
 

Uusimmat keskustelut