Mitäköhän tänään keksisi | Sivu 72 | AvantClub - Keskustelupalsta
Hyvinhän tuo sorsa tiputanssia siinä esittää :D

Täytyy sanoa, että nuo metsäkamerat on jääneet minulta opiskelematta joten vertailukohtana on vain joukko eri tasoisia 'tavallisia' kameroita. Minun silmille näyttäisi olevan tarkkuus aivan minimissään ja kuvattava kohde ir-valaisun äärialueella => parasta mitä saat noilla asetuksilla.

Asetuksien kautta lisätty tarkkuus parantanee mahdollisuuksia tunnistaa onko kyseessä minkä sorttinen sorsa.

IR-lampuista lähtee se mikä lähtee eli vain viemällä lähemmäksi saa enemmän valoa. Huonoa on se, että jos kohde on liian lähellä suoraan kameran suunnasta tulevaa ir-valoa niin kohde "palaa puhki". Etsiskelin vähän tietoja ja halvin malli (loppuun myyty) ainakin antaa seuraavia vaihtoehtoja:
  • Kuvien tarkkuus: 3, 5, 8 tai 12 Megapikseliä
  • Videon tarkkuus: Full HD 1080p (1920×1080), 720p, WVGA, QVGA
Eli jos sinulla on asetuksissa 3 mpx ja qvga tai 720p niin kuvanlaatu selittyy sillä - lisättynä kosteudella linssin jommalla kummalla puolella.
Näkyi löytyvän jokin nettipalvelukin josta saa tehtyä ns helposti kameroiden asetuksia ja valvontaa.

PS. ulkona sataa niin mukavampi istua 'sisällä' lämpimän teemukin kanssa...

Hyvinhän tuo sorsa tiputanssia siinä esittää :D

Täytyy sanoa, että nuo metsäkamerat on jääneet minulta opiskelematta joten vertailukohtana on vain joukko eri tasoisia 'tavallisia' kameroita. Minun silmille näyttäisi olevan tarkkuus aivan minimissään ja kuvattava kohde ir-valaisun äärialueella => parasta mitä saat noilla asetuksilla.

Asetuksien kautta lisätty tarkkuus parantanee mahdollisuuksia tunnistaa onko kyseessä minkä sorttinen sorsa.

IR-lampuista lähtee se mikä lähtee eli vain viemällä lähemmäksi saa enemmän valoa. Huonoa on se, että jos kohde on liian lähellä suoraan kameran suunnasta tulevaa ir-valoa niin kohde "palaa puhki". Etsiskelin vähän tietoja ja halvin malli (loppuun myyty) ainakin antaa seuraavia vaihtoehtoja:
  • Kuvien tarkkuus: 3, 5, 8 tai 12 Megapikseliä
  • Videon tarkkuus: Full HD 1080p (1920×1080), 720p, WVGA, QVGA
Eli jos sinulla on asetuksissa 3 mpx ja qvga tai 720p niin kuvanlaatu selittyy sillä - lisättynä kosteudella linssin jommalla kummalla puolella.
Näkyi löytyvän jokin nettipalvelukin josta saa tehtyä ns helposti kameroiden asetuksia ja valvontaa.

PS. ulkona sataa niin mukavampi istua 'sisällä' lämpimän teemukin kanssa...
Muutin 3 mpx -10 mpx ja 720p-1080p. Kameran kun aukaisee niin näytön kuva oli epäselvä,muutoksien jälkeen huomattavasti tarkempi. Josko noilla kuvanlaatu paranis. Mitään näistä riistakameroista tiijä mut moninkertaisesta testivoittajasta parannettu versio kyseessä,199€. Mainostavat erittäin tarkoista kuvista :)
 
Sain puuliiterin kehikon valmiiksi, niin keksin tänään laittaa sisälle keväällä pilkotut puut :cool: pellit pitää vielä tilata.

20221020_170619.jpg
 
Hyvä. Onko takana vielä toinen rivistö?

Minulla on vain loiva harjakatto vanhasta valokatteesta ylimmän häkin päällä. Harja kiinni pulteilla ja räystäät naruilla niin vesi valuu pois ja tuuli ei taivuta räystäitä pystyyn.

Oke
 
Minulla on vain loiva harjakatto vanhasta
Mullakin oli edellinen vaan laudoista ja kuoritusta puusta tehty pressukatto.
Sen pysty nostamaan kokonaisena häkkikeon päälle. Talvi tietysti teki omat haasteensa.
20221021_114352.jpg


Onneksi tuli tehtyä tarpeeksi korkea.
Ei edes piikkien sermi ota kiinni aukon palkkiin.
20221021_134304.jpg

Tietysti olisi pitännyt tehdä heti 12 m syvyyttä. 2 viimeitä metriä olisi kyllä ollut naapurin puolella :)
3.20 m nyt tuo syvyys ja leveys 5.20 m. Joo ainahan sitä katonalustilaa on liian vähän.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Miksu ja mek
En tajunnut kanssa sataa ostaa, 30 kpl tuli. Tai kävin kyllä kyselemässä lisää, mutta ei saanut.

Minkähän naamioverkon tuohon oviaukkoon keksisi? Ilmaa saisi mennä läpi ja vesi/lumi saisi pysyä ulkopuolella.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Timotopi
Sulla on järvi ihan rannassa!!
Joo ja omistamme järven koko rantaviivan. :cool:

Miten toi on maassa kiinni? Näyttäs ihan sorapatjalta tuo alunen
Neljän sähköpylvään varassa on. Vähän kalteva maasto, täyty roudata 20 cm murskepatja jotta sai suoraksi. Pintavedetkin ohjautuu sivulle paremmin. Kevät näyttää missä tulvii.
 
En tajunnut kanssa sataa ostaa, 30 kpl tuli. Tai kävin kyllä kyselemässä lisää, mutta ei saanut.

Minkähän naamioverkon tuohon oviaukkoon keksisi? Ilmaa saisi mennä läpi ja vesi/lumi saisi pysyä ulkopuolella.
Laita Tarmo töihin - tätä vastaavaa on minulla täällä ikuis-mökki-projektissakin talon ympärillä.
Korjaan, eipäs olekaan sitä minun verkkoani enää ja tarmo taitaa olla enempi yhtenäistä muovia. Tuolla on kuitenkin tarjolla myös aitaverkkoa?
 
Koneet on asiakkailla ja Arska saa pinnoitetta päälleen koko viikonlopun. Mä en taida keksiä ittelleni mitään tänään. Aika kivaa sekin, pitkästä aikaa.
 
Minä olen pessyt avantin ja auton lavaa myöten. Pesut jatkuu ja sen jälkeen pumpu pois laiturilta. Lupas pakkasöitä ja vuosi sitten halkes edellinen pumppu....
Jos ei sotkis konetta enää ennen vaihtoon viemistä...
 
Joo ja omistamme järven koko rantaviivan. :cool:


Neljän sähköpylvään varassa on. Vähän kalteva maasto, täyty roudata 20 cm murskepatja jotta sai suoraksi. Pintavedetkin ohjautuu sivulle paremmin. Kevät näyttää missä tulvii.
Kaivoitko kuopan vai porasitko maaporalla pylväille kolon? Itsellä viisi pylvästä odottaa pystyttämistä vastaavanlaiselle varastolle.
 
Joo maaporalla porailin 400 terällä. Syvin meni kahteen metriin ja muut 1.6m.
Syvimmässä oikeassa etukulmassa oli paha kivi ja jätinkin sen jo 20 cm taaemmaksi pois etulinjasta. Ajattelin vielä rakenteen onnistuvan niinkin. Yön nukuttuani nyppäsin vielä tolpan pois. Montusta yltyin juuri ja juuri kurkottamaan kiusaavaan kiveen. Päälläni montussa porasin kiveen ropun ja sain avantilla nostettua ylös. Sitten sain kaikki tolpat linjaan ja ulkokyljet aikalailla vatupassiin. :cool:
 
Laita Tarmo töihin - tätä vastaavaa on minulla täällä ikuis-mökki-projektissakin talon ympärillä.
Korjaan, eipäs olekaan sitä minun verkkoani enää ja tarmo taitaa olla enempi yhtenäistä muovia. Tuolla on kuitenkin tarjolla myös aitaverkkoa?
Niillä on myös tennikseen tuuliverkkoa. Täytys käydä katsomassa kuinka hempulia on.
Joku tommonen, täytyy kysellä tarjouksia.
 
Tuossa esimerkissäni on verkkoa keskusta. Optimi olisi keskellä noin 70% verkkoa ja loppu pressua. Väri meillä tumma vihreä, myös verkko.
 
Yritän huutokaupasta betonikauhaa... ois tarvis toki jos jollakin vuokrata sekin kävisi.
Ens keväällä tarvii valaa piharakennukselle laatta. Mielessä kävi betonimylly Avanttiin. Betonikauha vois olla parempi, isomman määrän sais betonia kerralla. Yks hyvä vaihtoehto on tilata valmisbetoni ja pitää Avantti KAUKANA työmaalta,ne roiskeet!
 
Yritän huutokaupasta betonikauhaa... ois tarvis toki jos jollakin vuokrata sekin kävisi.
Onko tuossa idea että saa kasasta hiekat ja betoni perään sekä isompi tilavuus kuin myllyissä?
Muistin juuri että mulla on betoni mylly valovirta sellainen tallin kulmalla...
Ei mitään hajua miksi sen isäni on aikoinaan hommannu. Ehkä saarimökkiä kun aikoinaan rakennettiin 90 luvun alussa ja tolppia valettiin.:D
 
Itse otin rikkinäisestä betonimyllystä sen astian ja tein siihen sovitteen, että saa kiinni monitoimipyörittäjään. Pikku hommissa
näppärä kun saa vietyä betonin suoraan kohteeseen, tosin en sillä lähtis mitään isompaa lattiavalua tekemään.
Mites tuolla kauhalla saa seoksen kohdilleen jos suoraan ottaa kasasta hiekat ja sementin erikseen? Taitaa toimia valmisbetonilla paremmin?
 
Tuossa esimerkissäni on verkkoa keskusta. Optimi olisi keskellä noin 70% verkkoa ja loppu pressua. Väri meillä tumma vihreä, myös verkko.
Minulla oli pienimuotoinen kissaongelma autokatoksessa, kun naapurin heitteille jätetyt katin kiipesivät kuraisilla tassuillaan autojen päälle lämmittelemään. Saivat jopa lasiin naarmuja, mistä en juuri ilahtunut.

Monenmoista siihen pohdin, mutta lopuksi hain https://www.motonet.fi/fi/tuote/5511027/JahtiJakt-naamioverkko-24-x-6-m. Yllättävän tiivis!

Nyt, kun pula tavarasta on edes vähän hellittänyt, kissaongelma ratkennee talven mittaan näillä: https://www.sissos.fi/metsastys/winchester-22-lr-subsonic-max-hp-500--ltk/p/020892103344/
 

Uusimmat keskustelut