Mitäköhän tänään keksisi

Leppis

Ylläpito
2.10.2008
3 300
515
113
Tänään täälläkin lumia puskettu. Nyt tulee vettä jääpuikkoina niin että seinät ropisee...

• Wow
Reaktiot: DilleWille

Juha

Jäsen
25.4.2018
1 000
449
83
Kaarina
Mulla on hiekoitin ollu pari vuotta, mut ei käyttöä. Nyt on kunnon hiekoituskelit, ja mulla on rivarien hinnat niin, et 10 minuutin hiekoituksella tulee 80 euroa. Itse hommasin syksyllä reilun 10 tonnin sepelikasan itse noutamalla, joten sepelin hinta ei ole juuri mitään...

Paremmin tulee tuottoa ku auraamalla...

• Wow
Reaktiot: Timotopi

Timotopi

Jäsen
30.5.2016
1 044
648
113
Jyväskylä
Ei muuten riittäny kolme paikaa... Lisäksi vein päivän päätteeksi koneen vuokralle. Huomen illalla kun saa pois niin menen saman tien auraamaan samalle kaverille joka launtaina vuokras. Keskiviikkonakin pitäisi mennä katolta pudotettuja siirtään.
Kaiken lisäksi täällä tulee jälleen lunta. Aamulla taitaa olla yli 10cm eikä mulla ole konetta kotona. Huoltokin pitäisi tehdä.

Juha

Jäsen
25.4.2018
1 000
449
83
Kaarina
Ei muuten riittäny kolme paikaa... Lisäksi vein päivän päätteeksi koneen vuokralle. Huomen illalla kun saa pois niin menen saman tien auraamaan samalle kaverille joka launtaina vuokras. Keskiviikkonakin pitäisi mennä katolta pudotettuja siirtään.
Kaiken lisäksi täällä tulee jälleen lunta. Aamulla taitaa olla yli 10cm eikä mulla ole konetta kotona. Huoltokin pitäisi tehdä.
Lisää vaan koneita tontille. Siitä se lähtee :)

25.5.2015
61
34
18
Silpunnut noita oksia jo vuosikausia, nyt vaan laitteet vähän suurentuneet.
Eka oli joku valovirta silppuri, sit 6hp koneella ja nyt tuo Tarmo 15hp koneella.
Olen tässä pohtinut 7 ja 15 hevosvoimaisen välillä. Sähkövehkeiden kanssa on tullut tunnit täyteen ja CH100 on köyhälle kallis -ja sitoo myös Avantin / tuhlaa tunteja(?).

Isompi on yli tuplasti kalliimpi ja vie tilaa, mutta onko 7 hevosvoiman kokoluokka samaa syöttämisen tuskaa, kuin sähkövempaimillakin? Oksia tontilla riittää nyt ja tulevaisuudessa, sekä kuivia että tuoreita, pääasiassa isojen kuusien oksia.

Kokemuksen ääniä kuuntelen?

• Tykkää
Reaktiot: MikaV

mek

Jäsen
16.11.2020
115
126
43
Kempele
youtube.com
Eilen viimeksi kolattiin, yöllä oli tullut taas 10 cm lisää, nyt Oulun virallinen lumensyvyys 71 cm ja huomenna on kai tulossa sellaiset 15 cm lisää. Alkaa olla pihalla ahdasta, vaikka olen jo kertaalleen siirrellyt kasoja kauemmas puiden väliin "ei kenenkään maalle".

pleh

Jäsen
28.3.2013
687
181
43
?? ---> ??
Tänään täälläkin lumia puskettu. Nyt tulee vettä jääpuikkoina niin että seinät ropisee...
Joopa, olihan se mielenkiintoista "etsiä" autoa eilen illalla ja sitten luistella yöpaikkaan (autohallissa parkkipaikka tämän kuukauden ajan) autojonon perässä kehä kakkosella, joka liikkui hädin tuskin kahtakymppiä :rolleyes: MUTTA aamulla piti hieraista silmiään, kun näin Ihka Oikean Vihreän tulevan vastaan hiekoittimen kanssa Olarissa :eek:;)

22.9.2016
71
2
8
20
Epaala,Pälkäne
Meillä on Polaris mönkijä rikki ja lumitöitä pitäisi tehdä! Takavetoisen 60-luvun traktorin takalanakin on lumihangen keskellä. Taas kerran pyörii pienkuormaimen hankkiminen mielessä.

mek

Jäsen
16.11.2020
115
126
43
Kempele
youtube.com
Tuollaista tänään. Noille stunteille oli vähän hengen päälle käyvää hommaa, kolme olen jo pyytänyt tuosta lintulaudan alta, vaikka leffan teosta selvisivätkin ehjänä.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reaktiot: Jiipeehoo ja Juha

bolt

Jäsen
20.5.2019
39
35
18
Tulipas kolattua taas tänään....hirveä vinkasu ja kone tumppas täydestä laukasta(12kmh):cool:Hetken luulin että laitos antautui,mutta siinä valtavassa vauhdissa valokytkintä luulin painaneeni.Juu ei käsijarru:mad:.Ainakin se toimii..

Jyrki pokela

Jäsen
18.11.2019
317
225
43
Alavieska
Tulipas kolattua taas tänään....hirveä vinkasu ja kone tumppas täydestä laukasta(12kmh):cool:Hetken luulin että laitos antautui,mutta siinä valtavassa vauhdissa valokytkintä luulin painaneeni.Juu ei käsijarru:mad:.Ainakin se toimii..
760 käytän turvavyötä heti kun jänis alueella ajelen voi muuten olla nokka tuulilasissa.

• Tykkää
Reaktiot: Aku9

bolt

Jäsen
20.5.2019
39
35
18
Kyllä tuo ketjuilla pysähtyy kyllä hyvin...hieman etukenoa tuli kokeiltua

Timotopi

Jäsen
30.5.2016
1 044
648
113
Jyväskylä
Äsken tulin kotiin auraus hommista. Käteviä ilmeitä tilaajien naapureilla kun lumet on ollu luomatta pidemmän aikaan ja sitten tilataan paikalle kone :D Siinä naapuria viduddaa kun se laiska naapuri tilaakin koneen hommiin ja itte loikoilee sohvalla...:p;)

MikaV

Jäsen
29.10.2019
109
52
28
Uusikaupunki
Olen tässä pohtinut 7 ja 15 hevosvoimaisen välillä. Sähkövehkeiden kanssa on tullut tunnit täyteen ja CH100 on köyhälle kallis -ja sitoo myös Avantin / tuhlaa tunteja(?).

Isompi on yli tuplasti kalliimpi ja vie tilaa, mutta onko 7 hevosvoiman kokoluokka samaa syöttämisen tuskaa, kuin sähkövempaimillakin? Oksia tontilla riittää nyt ja tulevaisuudessa, sekä kuivia että tuoreita, pääasiassa isojen kuusien oksia.

Kokemuksen ääniä kuuntelen?
Kyllä tuolla halpis (600€) 6hp vehkeellä menee vielä tuollaiset 60mm oksat, mutta isommat sitten alkaa jo tökkimään. Toki tuossa 6hp laikkahakkurissa inertia on melkoinen verrattuna 15hp rumpuhakkuriin jonka voima perustuu melkein kokonaan moottorin tehoon. Mutta tuossa rumpuhakkurissa on melkoisen iso kita ja sinne menee helposti myös vähän "epämääräisen näköiset oksat" ja voimaa tuntuu riittävän sinne 100mm oksiin saakka.
Sitten kun hankit hakkurin(silppurin) niin ekaksi täytyy säätää terien väljyydet pois koska turhat välykset vievät voimaa...

• Tykkää
Reaktiot: L'll GreenDigger

Timotopi

Jäsen
30.5.2016
1 044
648
113
Jyväskylä
Päivät pitenee.... Just tulin kotiin. Piru kun ei lähteny kone käyntiin oltuaan yön yli pihalla. Joutu oikein huolella antaan lisä virtaa. Ei riittäny buusterit eikä toinen akku, vaan piti antaa virtaa käynnissä olevasta pakusta. Kierros lähti tuntia myöhässä liikkeelle. Kauhea munkki kävi kun huominen lumen pudottajien lumien siirto siirtyi torstaille. Saman tien soi puhelin ja kone lähtee vuokralle huomiseksi. Ei tartte ite ajella huomenna. Oikeissa töissä jäätävä kiire, veneitä menee kaupaksi enemmän kuin messuilla.. Rupee käymään voimille tää touhu. :rolleyes:
Niin tuli mieleen että kyllä se 30km kulkeva olisi aika kiva kun tänään kokeilin siirtymät ajella koneella. Silti en halua isompaa.;)

• Tykkää
Reaktiot: DilleWille

Samankaltaiset keskustelut