Mitäköhän tänään keksisi | AvantClub - Keskustelupalsta

STEFFE

Lumimies
Keskustelun aloittaja
12.1.2012
5 401
862
138
Bobäck
Kohta pitäisi varmaan nousta sängystä ja hakea verkot pois järvestä. Täytyy vain toivoa ettei tulisi niin paljon ahvenia kun edellisinä viikoloppuina. Silloin on tullut 20+ kpl isoja ahvenia ja yksi iso siikakin.

Luulen että verkkojen selvittelyn jälkeennoli polttopuunteko hetki. Olisi vielä Japalle parin tunnin keikka niin olis kaikki klapitettu mitä klapikoneeseen mahtuu. Nyt on jo kuormalava verkkohäkkejä tehtynä 44 kpl. Ja ehkä 4 syntyy vielä.

Ja yhden sähköportin alapihalle pitäisi asentaa. Ja siihen pitäisi hakea muutamia pultteja kaupastakin jossain välissä.

Synkältä näyttää päivä, avanttia ei tarvitse tänään käynnistää ollenkaan....
 
  • Tykkään
Reaktiot: mielpr
Kohta pitäisi varmaan nousta sängystä ja hakea verkot pois järvestä. Täytyy vain toivoa ettei tulisi niin paljon ahvenia kun edellisinä viikoloppuina. Silloin on tullut 20+ kpl isoja ahvenia ja yksi iso siikakin.

Luulen että verkkojen selvittelyn jälkeennoli polttopuunteko hetki. Olisi vielä Japalle parin tunnin keikka niin olis kaikki klapitettu mitä klapikoneeseen mahtuu. Nyt on jo kuormalava verkkohäkkejä tehtynä 44 kpl. Ja ehkä 4 syntyy vielä.

Ja yhden sähköportin alapihalle pitäisi asentaa. Ja siihen pitäisi hakea muutamia pultteja kaupastakin jossain välissä.

Synkältä näyttää päivä, avanttia ei tarvitse tänään käynnistää ollenkaan....

Ihan mielenkiinnosta kysyn paljon sulla keskimäärin tulee urakointi tunteja vuoteen josta saat laskuttaa?
 
Oi, se oli vaikea kysymys. Talvi on niin ratkaiseva. Tänä talvena tuli aurattu 0 tuntia ja viime talvena 150. Ehkä vuositasolla n 200 tuntia keskimäärin. Nurmikkoja leikkaan n 80 tuntia vuodessa.
 
Täältä tulee, lähdin tänään 04.45 silakka ongelle eli litkaamaan ja pois mereltä 12.00, purkit tuli täyteen, eikä ollut huono reissu reilu 50 kg silakkaa, nyt on kierros tehty ja silakat jaettu kavereille, omat perattuna jääkaapissa, mitäs tästä samot Leppis
 
  • Tykkään
Reaktiot: Leppis
Minä olen sentään pitänyt TheKone'en muutaman tunnin käynnissä: kerännyt roskia - risuja yms kärrylle odottamaan poisvientiä. Sitä en kerro kellekään, että homma piti tehdä jo viime vuonna vaan joutaahan sitä...
 
Kalastushoitokunnan talkoissa. Nuppikuorma soraa levitetty huoltotielle ja trukkipiikeillä viety uusi betonirengas tulipaikalle. Huomenna vois koittaa silakkaa Kalkkirannasta.
 
Täältä tulee, lähdin tänään 04.45 silakka ongelle eli litkaamaan ja pois mereltä 12.00, purkit tuli täyteen, eikä ollut huono reissu reilu 50 kg silakkaa, nyt on kierros tehty ja silakat jaettu kavereille, omat perattuna jääkaapissa, mitäs tästä samot Leppis
Hais... ei vaan kyllä silakat kelpais. :p namsks. Suomuja vene täynnä.
 
Sorvattu ja jyrsitty päivä. Nyt saunaa lämmittämään.
Tuliko kalaa @STEFFE ?
Kerro ny jokin kalavale, saadaan @lajaatena kin innostumaa. :cool::p
Oli huono kalaonni tänään. Vain 1 Siika ja 10 isoa Ahventa. Ai niin tulihan sieltä yksi hauki jolle löydettiin kotiakin(siis paistinpannu). Itse emme syö haukea. Nyt on ollut verkot 3 kertaa järvessä ja saalis on ollut 2 siikaa, 50 ahventa, 4 haukea. Muuten päivä e mennyt ollenkaan niin kuin ajattelin. Tehtiin me puyita 2 tuntia eli nyt on kaikki mitä menee Japan lävitse tehty. Isommat joutuu nyt sahaamaan pätkiksi ja sitten Avantin pilkkoojalla klapeiksi. Laskin että n 30 shausta joutuu suorittamaan. Ensi viikonloppuna sitten jos sää sallii. Mutta neljästä isosta häkeistä ei ole kun puolikas tyhjä jäljellä. Eli joutuu tekemään 2vielä veikkaan.

Ja portti hommiin en ehtunyt ollenkaan. Mutta pesin paskapumppuasemamme kyllä.

Olen huomannut että nykyään(ikä painaa ja tukkaa on vähän) niin en ehdi ollenkaan tehdä kaikkea mitä olen suunnitellut. Aikaisemmin olisin ehtinyt olla hetken sohvallakin. Mutta ei enää, olen tullut niin pirun hitaaksi. Suunniteluaivot ovat jääneet siiehn 15-18v tasolle mutta kroppa lähentelee 70! Siltä ainakin tuntuu! :p
 
Pihahommia touhuttu aamusta alkaen naapureiden iloksi:p, ympäri pyörivällä kaivettu ja avantilla ajettu savea kasalle.
Vanha pensasaita kaivettu ylös ja pientä parkkipaikan laajennusta. Hirvee kasa savea mätetty:rolleyes:, ens vkolla varmaan uuden aidan istutusta ja avantilla mullan ajoa.
 

Liitteet

  • IMG-20200508-WA0002.jpg
    IMG-20200508-WA0002.jpg
    348,5 KB · Katselut: 265
  • IMG-20200509-WA0004.jpeg
    IMG-20200509-WA0004.jpeg
    2,2 Mt · Katselut: 291
Täälläkin kaivettiin tallilaajennusta eilen kuukausi sitten hankitulla kaivurilla. Vähän on hakusessa vipujen käyttö, kun ei ole ikinään tuollaista käyttänyt. Tänään kaivelu sujui hyvin levätyn yön jälkeen paremmin. Avantti oli tänään kaverina, kun piti multia kärrätä kauemmas jatkokäsittelyyn. Onneksi päädyin erilliseen koneeseen, ei tarvitse välillä irrotella kaivuria Avantista ja taitaa tuo ympäripyörivä olla aikalailla tehokkaampi siirtämään maata.
 

Liitteet

  • IMG_20200509_171509.jpg
    IMG_20200509_171509.jpg
    2 Mt · Katselut: 269
  • IMG_20200509_171519.jpg
    IMG_20200509_171519.jpg
    2,1 Mt · Katselut: 254
  • Tykkään
Reaktiot: Juha ja Jiipeehoo
Eilen heittelin nurmikolle 60kg kalkkia ja 60kg kevätlannoitetta. Saapa nähdä auttoiko mun huonolle nurmikolle...
Tänään pitäis vielä lähteä vastarannalle hommiin siirteleen muutama irtokanto ja jälleen alamäkeen keräämään ylimääräiset hiekat. Taidan ottaa tuon pikku nelitoimikauha mukaan josko sillä sais paremmin??
 
Eilen heittelin nurmikolle 60kg kalkkia ja 60kg kevätlannoitetta. Saapa nähdä auttoiko mun huonolle nurmikolle...
Tänään pitäis vielä lähteä vastarannalle hommiin siirteleen muutama irtokanto ja jälleen alamäkeen keräämään ylimääräiset hiekat. Taidan ottaa tuon pikku nelitoimikauha mukaan josko sillä sais paremmin??

Mulla myös nurmikon kalkitusta oli tänä keväänä, kattoo alkaako sammal lähtemään, kylvin salpietaria myös kaveriksi kun sitäkin moni hehkuttaa sammaleen poistajaksi. 300neliötä myös uutta nurmikkoa tuli tehtyä
 
Tänäänkään avantti ei ole ollut käynnissä. On huoltomaalattu vähän terassikaiteita jne. Ka tulihan vähän ahvenia taas tänäänkin savustettua! Portin asennustyötkin on alitettu!
 
Thekone on sitten käynyt muidenkin edestä tänään, useamman tunnin yhteen menoon. Rahtasin ne puusäkit tuolta naapurin tontilta tänne omalle puolelle koko kulmakunnan iloksi. On se vaan kivaa roikottaa noita säkkejä trukkipiikeissä silleen riittävän kaltevalla pinnalla. Hiljaa hyvää tulee ja sitten lava alle -> menoksi pyörätietä pitkin...
Maanantaina sataa ja taitaa tulla laiskottelu päivä.
 
Maanantaina sataa ja taitaa tulla laiskottelu päivä.
Aivan samaa mieltä. Toki voisi pitää tätä hankintapäivänä, esim K--rauta, woodsman, ikh. Kaikki hyviä retkeilykohtia! Ainbakin voisi ostaa noita nurmikon hoitoaineita lisää nyt kun näyttäisi olevan kosteampi viikko niin sulaisi hyvin!
 
  • Tykkään
Reaktiot: Leppis
Tässä, kun tuonne ulos katselee niin tuumailen josko pitää etsiä lumikauha vielä esille :eek:
Nimimerkki: "elämää kehäteiden välissä"
 
Pitäisiköhän sitä ryhtyä moraalinvartijaksi?
Ihan vahingossa työmaan valvontakamera joka on suunnattu kulkuportille näkee vähän kadullekin; maskaus peittää kävelijät jos pysyvät portin ulkopuolella. HUOM! laillista ja on kyltit!
Anyway, kadulla on 40km/h rajoitus ja aikalailla vakioaikoihin siinä harrastetaan look-a-like-F1 kisoja: äsken taas meni kolme autoa peräkanaa ja vauhtia riitti. 200m päässä on suojatie jolla ei toivon mukaan tähän aikaan yöstä kulje alakoululaisia, mutta päivälläkin ovat vauhdit aikamoisia. _Lähes_ tekisi mieli laittaa tuohon 4K kamerat kuvaamaan kunnolla ajoratoja. Paitsi, että ostin nuo työmaan sisävalvontaa, joten tarvis ostaa "pitkät lasit." Sitten vain keräämään ruutupaperille taulukkoa, milloin todennäköisimmin kannattaisi pyytää "mittamiehet" paikalle :rolleyes:
Minä tietysti ajan rajoitusten mukaan tässä ja (yleensä) vähän muuallakin, mutta alkaa tuntua hengenvaaralliselta tämä asuminen tämän vauhtisuoran kohdalla. Poikkeuksetta nykyään, kun olen kääntymässä vasemmalle yli kadun tähän tontille kärryn kanssa on joku jo yrittämässä vasemmalta ohi. Oikealle jos kääntyy niin sentään eivät ole tulossa päälle vaan yrittävät nokkakolaria vastaantulijoiden kanssa. Vilkut toimii kärryssä ja autossa eli...
 

Uusimmat keskustelut