Mitäköhän tänään keksisi | Sivu 2 | AvantClub - Keskustelupalsta
Kävin aikani kuluksi hankkijalla väijymässä olisko mitään ilmaantunut takapihalle hankittavaksi. No hyvin pääsi vertaan kokoeroa 640 ja 860 välillä...:cool: Vaan ei ollut maanmuokkainta eikä myyjää...
 

Liitteet

  • 20200516_135242.jpg
    20200516_135242.jpg
    1,2 Mt · Katselut: 232
Korkeudessahan ei juuri eroja ole kun se on melko rajoittava tekijä. Akselinbäli on kasvanut 700 sarjasta 15 cm ja taitaa 600-700 olla jo 30 cm eroa. Rengashan on melkoisen paljon isompi. Itsellä on 440/60-17 ja isompaa ei mahdu pyörimään. 700 sarjan puomi painaa 170 kg ja 800 puomi 240 kg. Mun renkailla kone on 153 cm leveä
 
Nyt ei kone ole liikkunut moneen päivään! Ihan outo fiilis. Kävin tekemässä 70m2 terassi runkoa mun serkulle nyt viikonloppuna niin ei ole oikein jaksanut. 2x6 tuntia merenrannalla verottaa! Huomenna voisi harkita vähän Avantointia! pitäisi vähän hakettaa pois risuja mitä ei tule syreenien alle ja multaa pitäisi siirtää. Meillä ei työt tekemällä lopu. Lista on loputon! Yhden kun saan alta pois niin on jo ilmestynyt 2 uutta tehtävää listalle....
 
  • Tykkään
Reaktiot: Haukkam
Tuli haketettua risuja omalla pihalla tänään! Eli Avantti oli käynnissä! Ja mun sähköportti alapihalle on nyt kytketty ja ohjelmoitu! Toimii! Ja omat nurmikot sekä ylä että alapihalla tuli ajettua myös!

Mitäköhän huomenna keksisi?
 
No, vaikka noustaan takaperin auton kyytiin... :cool:
01_20200518225225.jpg
Tuo takalevy laskee 70cm korkoon ja 900kg'n kantavuudesta johtuen pitää tukea - melko monella kuormalavalla. Sitten ajosillat remmeillä kiinni ja ylöspäin. "Eväät" piti jättää kuormasta sillä aika jyrkkä oli nousu. Joutuu mökki reissulle ottamaan perjantaina lavan siirtovehkeen mukaan: tusinan lavoja, ajosillat ja vähän muuta viritelmää. Mökille ei pääse nyt autolla ja joutuu rakentamaan siirtymät ison tien varteen jossa ei turhia levikkeitä ole. Oli paljon parempi se vanha vuokra kuorma-auto jossa sai laskettua peräpäätä jonkinverran - tässä Ategossa ei onnistu.
 
No, vaikka noustaan takaperin auton kyytiin... :cool:
katso liitettä 4774
Tuo takalevy laskee 70cm korkoon ja 900kg'n kantavuudesta johtuen pitää tukea - melko monella kuormalavalla. Sitten ajosillat remmeillä kiinni ja ylöspäin. "Eväät" piti jättää kuormasta sillä aika jyrkkä oli nousu. Joutuu mökki reissulle ottamaan perjantaina lavan siirtovehkeen mukaan: tusinan lavoja, ajosillat ja vähän muuta viritelmää. Mökille ei pääse nyt autolla ja joutuu rakentamaan siirtymät ison tien varteen jossa ei turhia levikkeitä ole. Oli paljon parempi se vanha vuokra kuorma-auto jossa sai laskettua peräpäätä jonkinverran - tässä Ategossa ei onnistu.

Nonni! Ja matka jatkuu, Espoosta Ylöjärveen...
 
Nonni! Ja matka jatkuu, Espoosta Ylöjärveen...
Joo, mutta takas pääsy on nyt 'siinhä kinthalla' :oops:
Kaikki seiskatonniset on autot on ajossa ja eu-ajopiirturisäännön vapautus koskee maksimi siihen asti.
Kasitonninen löytyis perjantai aamulle, mutta siinä pitää olla digikortti.
Kokemuksesta voin sanoa, että metrin korossa seinällä kiinnitetyt remmit vähän löystyy ajossa. Isommassa autossa on ainoana lattiapisteet eli olisi parempi pitkään ajoon.
Mikään ei sitten onnistu näemmä helposti... ja nyt ollaan ilman konetta toistaiseksi :eek:
Huoltokin varmaan laskuttaa säilytysmaksua ja liimaa parkkisakkolappuja tuulilasiin.

Toisaaltaan ei mene "myynnilläkään" hyvin: ei tullut kauppoja uudesta koneesta, vielä(kään).
 
  • Tykkään
Reaktiot: STEFFE
Täällä on menty sisätöissä tänään. Kaiken näköistä mutta Avantti ei ole liikkunut! Vielä...
 
Hyvä se on, pysytellä sisällä lämpimässä.
Tuli paluumatkalla lunta ja räntää välillä niin, että tiellä sentin-parin kerros sohjoa.
Lämpötila kävi alimmillaan tuossa +3'n tienoilla auton mittarin mukaan.
 
Joo, mutta takas pääsy on nyt 'siinhä kinthalla' :oops:
Kaikki seiskatonniset on autot on ajossa ja eu-ajopiirturisäännön vapautus koskee maksimi siihen asti.
Kasitonninen löytyis perjantai aamulle, mutta siinä pitää olla digikortti.
Kokemuksesta voin sanoa, että metrin korossa seinällä kiinnitetyt remmit vähän löystyy ajossa. Isommassa autossa on ainoana lattiapisteet eli olisi parempi pitkään ajoon.
Mikään ei sitten onnistu näemmä helposti... ja nyt ollaan ilman konetta toistaiseksi :eek:
Huoltokin varmaan laskuttaa säilytysmaksua ja liimaa parkkisakkolappuja tuulilasiin.

Toisaaltaan ei mene "myynnilläkään" hyvin: ei tullut kauppoja uudesta koneesta, vielä(kään).
Mihin vaihtaisit jos saisit itse päättää?? :D ;)
 
Hyvä se on, pysytellä sisällä lämpimässä.
Tuli paluumatkalla lunta ja räntää välillä niin, että tiellä sentin-parin kerros sohjoa.
Lämpötila kävi alimmillaan tuossa +3'n tienoilla auton mittarin mukaan.
Oioi. Mä menin sisään kun tuli tummia pilviä ja rupesi tuulemaan. Eli Avantti ei liikkumut tänään ollenkaan.
 
  • Vau
Reaktiot: Leppis
Avantilla vedetty putki punaisena tää ilta, savikasa lähti pihalta ja mursketta tuli tilalle. Huomenna tulee vielä kuorma hienompirakeista ja taas saa ajella ympäri pihaa;)
 

Liitteet

  • IMG-20200519-WA0007.jpeg
    IMG-20200519-WA0007.jpeg
    2,1 Mt · Katselut: 166
Mihin vaihtaisit jos saisit itse päättää?? :D ;)
No, neuvottelun tuloksena todettiin että kaikki painaa liikaa (5xx-8xx); tai sitten tehoja on liian vähän (2xx-5xx) tai kulkevat liian hitaasti. Painoa tulee lisää aika paljon, mutta koppi on halutuin vakiovaruste tänä päivänä. Optidri...siis optimaali olisi tietty sellainen joka kulkee vähintäin 80km/h ja nostelee parin tonnin kuormat vaikka vähän yli neljän metrin yms. Jos vauhtia olis tarpeeksi niin vois jättää nämä kuljetuspuuhat välistä. Olisko nuo jotain 990-sarjalaisen ominaisuuksia ellei peräti 2032-sarjan perusjuttuja?

Niin ja se paperipaino on ihan jotain muuta eli reilusti alakanttiin yleensä kuin tiellä levyttämällä saatu tulos.

JK. yllättävää kyllä, "minä saan ihan itte fundeerata".... milloin myyn TheKone'en pois tarpeettomana, kunhan se ajoittuu "pienen vihreän mökin" valmistumisen eli lopputarkastuksen jälkeisiin päiviin tai tunteihin :rolleyes: (Vieläkö jollekulle on epäselvää miksi projekti tuntuu vähän kestävän.)
 
Viimeksi muokattu:
Missäs ketjussa se ajolupa asia olikaan aktiivinen: huomenna aamulla vielä selvitän yhden asian ja sitten palikat on kasassa tästä. Pääsääntönä tuntuu olevan, että yli 7500kg'n nuppi => ajopiirturista tulee pakollinen jos sellainen on asennettu muutamin poikkeuksin. Katsotaan mitä aamun palaverit tuottaa lisätietoa.

HUOM! tässä edelleen tutkitaan vain "kuljettajan sosiaali ts. ajo- ja lepoaika sääntelyn" vaikutuksia yksityishenkilön vuokratulla kuorma-autolla suorittamaan "omaa yksityisomaisuuttaan sisältävän muuttoauton" siirtoon.
 
Kai meidän täytyy sitten porukalla laittaa kolehti, jos sakot rapsahtaa :eek:

Päätös on tehty ja kolikko heitetty kaivoon, kirveen seuraksi.
Siirsin TheKone'en kotiuttamisen ensi viikon tiistaille, kun seiskatonninen on vapaana.
Saa nuori herra nauttia kokonaisen viikon poissa kotoa kaltaistensa seurassa :cool:

MUTTA se varsinainen ongelma eli AJOPIIRTURIN käyttö yksityisessä kuljetuksessa ei kaupallisena toimintana: ALLE 7,5tn ja PISTE!!!
Tuo painoraja oli ratkaiseva, mutta jos ajaa yhdistelmää (piirturiauto+kärry) niin raja onkin 3,5tn - luulisin.
Piirturi kortin saa viideksi vuodeksti satasella ja parin viikon odotuksella hankittua, mutta päätin jättää rahan omaan lompakkoon.

Tänään pitäisi auringon paistaa: ei paista ja siellä tuulee melko reippaasti. Taidan keittää kupillisen (tai kaksi) tee'tä ja harkita tarkasti uskaltaako ulos mennä. Jotain tarttis silti tehdä projektin edistämiseksi...
 
Viimeksi muokattu:
Tänään on Avantti ollut käynnissä. Tuli vähän tehty puutarhahommia omalla pihalla ja jätteet piti kuljettaa pois ja uutta multaa tilalle. Huomenna pitää hakea hevosen P ja tehdä hyvä lannoitus sekoitus tuolle pensas aidalle... :cool:
 
Nyt ei kaipaisi enään leikkipaikka kuin jotakuinkin 40 tonnia turvahiekkaa!
Vaurioiltakaan ei voitu välttyä, kun Bobcat-vanhukselta hajosi yksi hydrauliletku ja sitä vaihdettiin yksi kokonainen päivä, kun tuntui, että koko keksintö piti purkaa. :(
Sitten hajotettiin yksi siirtolavakin, kun se oli kohtuullisen epätasaisella alustalla ja jätemaa painoi niin paljon, että painui mutkalle ja auton päälle nostettaessa koko kisko vääntyi likimain vaakatasoon ja melkein koko kuorma piti purkaa takalaidan kautta takaisin työmaalle, jotta saatiin kyytiin. Siirtolava täytettiin kuljettajan ohjeiden mukaisesti, mutta nyt taisi tulla arviointivirhe tavaran painon suhteen.
IMG_20200521_150406.jpg

Nyt saisi vastoinkäymiset olla kaikki tässä, koska urakan takaraja lähenee ja enään ei olisi varaa viivästyksiin!!
 
  • Tykkään
Reaktiot: Jyrki pokela
Luin ensin "Kohta alan hetken laulaa" :p

Tää lähtee samoista syistä poraamaan muutaman 400mm reiän marjapuskia varten.
 
No eilenhän se haketin lauloi. On se julma härveli 860 keulalla. 1200 ltr haketta ja aikaa meni ehkä 20 min. hakkeet levitetty ja 2 kantoakin on tänään jyrsitty pois kompostin vierestä että pääsee peruuttamaan raiderilla sinne tyhjentämään leikkuujätteet. Huomenna on vapaapäivä kun pitää käydä magneetissa välillä ja ne ilmoitti että herra ei sitten tee mitään sen jälkeen vuorokauteen. No ei sitten perhana. Täytyy sitten tiistaina ahkeroida huomispäivänkin edestä. Tänään tulim pesty terssiakin. Kesti melkein 5 tuntia vaikka oli uusi Kärcheri käytössä. On muuten tehokas se harjahärvelitsydeemi, terassia vaan on melkoisesti... Tiistaina olis tiedossa pöllin poiskuskaus kartanolle ja sorakuorma paluu matkalla. Kyllä tämä tästä. Kohta on 40 tuntia uudessa koneessa ja retki Ylöjärvelle odottaa!
 
  • Tykkään
Reaktiot: Jyrki pokela
20tn levitetty 0-11mm mursketta pihaan ja tasausritilällä höylätty edestakaisin pitkin pihatietä.
Vähän multakasan siirtoa ja pihan siivousta, 7 tuntia tuli mittariin päivän aikana.
Rattipylväs alkoi liruttamaan öljyä ylälaipan välistä, oliskohan joku tiiviste pettänyt mötikän sisältä. Pitää varmaan purkaa ja kattoo, toivottavasti saa osia.
 

Uusimmat keskustelut