Mitäköhän tänään keksisi | Sivu 29 | AvantClub - Keskustelupalsta
Jäähdyttäjän paisuntasäiliön suunnittelua 320:aan. Koneen tultua vähän funtsinu tuota asiaa mutta nyt ajattelin toteuttaa, moottoreiden kanssa tullut pelattua paljon niin jääny miettiin kun ilman paisunta säiliötä kun kylmänä laitat jäähdyttäjän täyteen niin kuumana puhaltaa ns ylimääräiset pois ja kun kone jäähtyy niin vetää ilmaa tilalle.... Tästä kun rupee miettii esim kun kesällä ajat +30 ulkona vrt -30 ulkona jos et kelien vaihtuessa lisäile nestettä ennen pakkasen tuloa niin miinus kelillähän tuonne järjestelmään jää ilmaa kun neste ei laajene samalla tapaa kun +30 säällä eikä järjestelmä saa kehitettyä painetta mikä auttaa nestettä kiertämään täydellisesti. Nyt kun tuossa olis paisuntasäiliö niin jäähdytin imee säiliöstä itsensä täyteen jäähtyessä ja puskee taas lämmetessään ylimääräiset säiliöön eikä järjestelmään jää ilmaa. No nyt joku pitää turhana tätä rakentelua mutta oman mielen(häiriön)rauhan tuotoshan tämä on
 
Ensimmäinen ilmoittautuu,onkohan järkee ;) jos tuo olis ongelma niin luulis että se olis jo kymmenien tuhansien valmistettujen Avanttien vakiovaruste.
Kun katotaan aikaa taaksepäin niin onhan autoja ja koneita ilman paisuntasäiliöö ollu aina ja on toiminu. Ainahan syylärissä on "vuorovesi" ilmio mut haitanneeko mitään?
Mut jos rakennat niin eikö oiva asennuspaikka paisuntasäiliölle ole majakantappi, tulee ilmat pois ja näkee helposti onko nestettä ;)
Itte viettäsin tuon ajan vaimon kanssa tai sen ettimiseen jos ei ole
 
  • Tykkään
Reaktiot: Timotopi
moottoritilaa pestessä ( 520 ) siellä oli joku pissapoikasäiliön näköinen muovipönttö vasemmalla puolen moottorin etupäässä pyörän kohdilla. En pimeässä 'valopäänä' enempää tutkinut sitä tai letkutuksia, mutta mietin että oliskohan paisuntasäiliö. Joko vedelle tai öljylle. Mutta hydrauliikkakomponentteja ei juuri ole moottoritilassa niin kai se kallistuisi jäähdytyksen komponentiksi. Kun en pissapoikaakaan ole koneessa nähnyt.
 
Olipas mukavaa herätä aamulla valkoisempaan maisemaan. Ja vielä mukavampaa viedä neitiä junalle aamulla ja todeta että kesärengaskäyttäjiä oli jonkin verran liikenteessä. Yksi jopa penkan puolella. Näytin peukkua sille! Ei mitään, kävin tapaamassa kaverini jolla on maalaamo. Siinähän se päivä meni. Johonki puh palaveriin mun piti osallistua mutta mulle oli annettu väärää numeroa joten anti olla! Huomenna on uusi päivä ja uusia kuvioita! Ja sää pitäisi olla hyvä! Joulukuusen pitäisi hakea metsästä ja laittaa paloaseman pihalle perinteen mukaan. Siinä on kiinteä kuusenjalka maahan upotettuna. Ja tottakai siihen lamput pitäisi laittaa samalla.
 
  • Tykkään
Reaktiot: DilleWille
moottoritilaa pestessä ( 520 ) siellä oli joku pissapoikasäiliön näköinen muovipönttö vasemmalla puolen moottorin etupäässä pyörän kohdilla. En pimeässä 'valopäänä' enempää tutkinut sitä tai letkutuksia, mutta mietin että oliskohan paisuntasäiliö. Joko vedelle tai öljylle. Mutta hydrauliikkakomponentteja ei juuri ole moottoritilassa niin kai se kallistuisi jäähdytyksen komponentiksi. Kun en pissapoikaakaan ole koneessa nähnyt.
Juu siellä moottorin vieressä paisuntasäiliö jäähdyttäjälle. Hankalassa paikkaa tarkistaa sopiva nestekorkeus.

Tosiaankin tuota paisuntasäiliötä ei välttämättä tarvi olla noissa pienemmissä moottoreissa.
Yleisesti aikojenalussa jäähdyttäjän yläosa oli riittävän iso, johon mahtui pieni paisuntavara.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Jyrki pokela
Nyt näyttäisi olevan hyvä flow päällä huutokaupoissa.! 1 kohde jo saatu "kotiin"! Tänään selviää myös toinen!
 
  • Tykkään
Reaktiot: 640
Tietääkö täällä kukaan juotin asemista??
Mulla olisi tarkoitus myydä muutama weller ja hakko merkkiset mutta hinta politiikka hakusessa.??
Tää ei ole minun vahvinta puolta mutta käsitys on ettei ihan halvimpia vimpaimia....?
Niin ja näitä on lisää...
 

Liitteet

  • 2020112019171403.jpg
    2020112019171403.jpg
    133,1 KB · Katselut: 152
  • 2020112019171501.jpg
    2020112019171501.jpg
    80,9 KB · Katselut: 129
  • 2020112019171503.jpg
    2020112019171503.jpg
    89,3 KB · Katselut: 124
  • 2020112019171700.jpg
    2020112019171700.jpg
    91,6 KB · Katselut: 132
Tietääkö täällä kukaan juotin asemista??
Mulla olisi tarkoitus myydä muutama weller ja hakko merkkiset mutta hinta politiikka hakusessa.??
Tää ei ole minun vahvinta puolta mutta käsitys on ettei ihan halvimpia vimpaimia....?
Niin ja näitä on lisää...
Arvioisin että wellerit 30-50€ hakko 852 200€ ja 941 100€. Hakkot on laatu laitteita mutta ikää taitaa noillakin olla kun poistuneet tuotannosta. Kiinan asemia joissa hyvin samat ominaisuudeet saa alta 100€ tulleineen. Lämmitys elementit on vanhemmiten ongelma. Onko hakkon mukana mitään tarvikkeita sillä ne nostaa hintaa.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Timotopi
Ja mä sain telineeseen väriä pintaan. Kunhan kuivuu niin täytyy kokeilla miten hiekoitin istuu siihen!
 

Liitteet

  • A8DC17CA-B6E3-46CD-B7CE-0D94ACD20088.jpeg
    A8DC17CA-B6E3-46CD-B7CE-0D94ACD20088.jpeg
    1,9 Mt · Katselut: 142
  • Tykkään
Reaktiot: Jyrki pokela
Hiekoittajan kyljissä on reikiä(ainakin mun versiossa) ja aion roikottaa sitä niistä. Silloin pystyn takakipillä nappaamaan se kyytiin täynnä hiekoitus mursketta. Vanha teline on liian matala jotta sen saisi täynnä kyytiin puhumattakaan pois.
 
Mää ajelin naapurille pöllejä tien varresta. Tuli mieleen että on muuten tämmöinen kyyti kova puomille... Rasittaa kyllä todella paljon kun vielä heiluu tuossa edessä ja kääntö ei jaksa yhtään nostaa...
 

Liitteet

  • 20201121_132912.jpg
    20201121_132912.jpg
    1,3 Mt · Katselut: 156
No nyt roikkuu. Välisiksella remmillä jotta näen minkä pituinen se lenkki pitäisi olla. Tulee ilmeisesti koukku ja sakkeli. Sitten vasn peruutus kameran avulla ja kippi kokonaan ylös, tapit lukitus adentoon ja hyde letkut ja sähkökaapeli kiinni.
 

Liitteet

  • 85265191-EFE3-4029-B2DF-A8A740423146.jpeg
    85265191-EFE3-4029-B2DF-A8A740423146.jpeg
    1,9 Mt · Katselut: 137
  • 9B60EB11-A62B-4BE3-A8A0-51534B4AB26D.jpeg
    9B60EB11-A62B-4BE3-A8A0-51534B4AB26D.jpeg
    1,5 Mt · Katselut: 152

Uusimmat keskustelut