Mitäköhän tänään keksisi | Sivu 48 | AvantClub - Keskustelupalsta
Tänään kl 4 liikkeelle ja just kotiin. 2kpl vartin ruokataukoja. Piti asiakkaat kiertää 2 kertaa, ja uusiakin tuli muutama.

Tänään oli semmonen Arska-tutuksi-puuhapäivä.
Kuulostaa hyvältä. Mä lähdin 09 ja tilin 21 ja sitten aurasin uudestaan oma piha. Mullekin tuli tänään 2 uutta asiakasta ja 5:lle sanoin ei.
 
Laskin juuri että olen tänään vieraillut 86:ssä osoitteessa. Ja paloasemalla 2 kertaa. aamulla ja nyt illalla paluumatkalla.
Huomenna odottaa sama urakka taas. Tää on vähän kun se murmeli leffa kun jokainen päivä on samanlainen... No nyt ei saa valittaa kun euroja sataa taivaalta. Nautitaan ja tehdään hyvää työtä jolla on merkitystä. Yhdelle sanoin tänään että olosuhteista riippumatta niin yritän saada siistiä jälkeä. Eli ei hosuta vaikka kiireellä mennään...
 
mun 630 kone joka antoi tupla pumpulla 44 ltr tuotto oli minim vanhalla 140cm lingolle. Juuri ja juuri riitti. Sen jälkeen seuraava sukupolvi lingoista oli parempi ja nykyinen on ihan eri luokkaa. En osaa sanoa miten 520/110cm yhdistelmöä topimii. Uusi 1500 linko ja 760 oli jo hyvä niin on vielä korkeammat odotukset 860 koneen kanssa....
>630 TheKone joka antoi tupla pumpulla 44 ltr tuotto oli minim vanhalla 140cm lingolle. Juuri ja juuri riitti.<
Hyvin se jaksaa pyöriä (kun oppi käyttämään), mutta eihän se mikään urakka kone ole. (Ymmärtääkseni tuo yhdistelmä on minulla nyt?) Sopii tälläiselle minikaupunkiläntille ihan hyvin esikolatun kasan siirtoon luvattomaan paikkaan :eek: Anyway, etelän ihmiset nyt siivoamaan autot ja muut koneet ennenkuin huomenna mennään kunnon pakkaselle. Saattaa päästä helpommalla - pitäisi itsekin aktivoitua.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Leppis
Steffeltä voisin kysäistä, että onko sen uuden lumilingon asennon kanssa helppo tulla toimeen, meinaan toi vanha mallin kanssa on melkoista kikkailua?
 
Steffeltä voisin kysäistä, että onko sen uuden lumilingon asennon kanssa helppo tulla toimeen, meinaan toi vanha mallin kanssa on melkoista kikkailua?
uusi istuu kyllä paremmin maata vasten. Ei ole mitään tukisuksia edessä, pelkkä terä. Takareunassa on tukisuksi.
 
Steffeltä voisin kysäistä, että onko sen uuden lumilingon asennon kanssa helppo tulla toimeen, meinaan toi vanha mallin kanssa on melkoista kikkailua?
Pakko vastata vaikka et multa kysynytkään. Vanhaan linkoon kannattaa laittaa lisää tavaraa sivu tassuihin. Tuossa ketjussa käytiin linko melko tarkkaan läpi, ja hyvin rupesi toimimaan.
 
  • Tykkään
Reaktiot: STEFFE
Steffeltä voisin kysäistä, että onko sen uuden lumilingon asennon kanssa helppo tulla toimeen, meinaan toi vanha mallin kanssa on melkoista kikkailua?
Mun täytyy kaivata linko esiin. On ala varikolla katoksen alla... jostain syystä... ja sinne on matkalla 50 cm lunta...
 
Kävin eka kertaa ajamalla työpaikalla ja siirtymä kestää 19-20min kun ajaa 2700rmp. Aika lailla kone huutaa!
No muuten ihan ok ajaa mutta kuten sanoin niin nelostietä joutuu päästeleen ja ennen kuin pääsee kääntymään niin noin puolikilometriä on kapeeta kohtaa silta vaajavirran yli. Katsoin taakseni ja kaukana tuli rekka joka tietenkin sai kiinni nopeasti, ei menny ohi kun vastaan tuli autoja. Hävetti körötellä siinä ja kun pääsin pois niin 5-6 rekkaa perässä...
En tajua miten Steffe ajelee kehätiellä??
 
En tajua miten Steffe ajelee kehätiellä??
Puolet on tupla kaistsista ja puolet normi tie. Yleendä ei ole paljon liikennettä kun ajelen ja siellä normi osuudella on niin leveä reuna että melkein mahtuu viivan ulkopuolelle kokonaan. Ei ole juuri aiheuttanut häiriötä, ei käsimerkkejäkään. Ruuhka aikana ajan toista kautta.
 
Kävin eka kertaa ajamalla työpaikalla ja siirtymä kestää 19-20min kun ajaa 2700rmp. Aika lailla kone huutaa!
No muuten ihan ok ajaa mutta kuten sanoin niin nelostietä joutuu päästeleen ja ennen kuin pääsee kääntymään niin noin puolikilometriä on kapeeta kohtaa silta vaajavirran yli. Katsoin taakseni ja kaukana tuli rekka joka tietenkin sai kiinni nopeasti, ei menny ohi kun vastaan tuli autoja. Hävetti körötellä siinä ja kun pääsin pois niin 5-6 rekkaa perässä...
En tajua miten Steffe ajelee kehätiellä??
Aja kävelytietä pitkin jos mahdollista, vilkut päälle vaan. Tuskin kukaan kiinnittää huomiota
 
Kun tässä kelit ovat tätä mitä ovat niin pari päivää täällä etelässä ehtii tehdä suunnitelmia tulevaisuuden eteen.
Onko kokemusta tai mielipidettä (itä/länsi)maan tietäjillä, kumpi on parempi: vaaka vai pysty mallinen kelan pyöritys/purkulaite?
Siis sellainen johon saa laittaa sähköjohto tai vesiputkikelan ja vain vetää kaapelin/putken pään kohti asennuspaikkaa. Vedettävä aines max 20mm sähköputkea jne. Hyvät ideat tuommoisen laitteen kasaamisestakin kelpaavat sillä kaupassa maksavat satasia.

Lievä oletus omasta takaa: kaapeli pystytelineestä, putkitavara vaaka telineestä joka on vaikeampi toteuttaa.
 
Ihana päivä, putsasin kylän lähes kaikkien asiakkiaden pihat nyt aamulla ja hiekoitin yhden. On saanut ottaa rennosti tänään. Tuli tarpeeseen.
Aurasin tie mun alavarikon katokselle jotta saan lingon pois sieltä. Ja olijan siinä sellaiset tassut siinä lingon takan jotka kannattelee sitä! En muistanutkaan niitä eilen. On vähän aikaa siitä kun olen sen käyttänyt viimeksi...
 
Miten Steffe hoidat nuo pikkupihat? Zoomilla? ja välillä käyt vaihtamassa Alueauran?

90 kohdetta about? Ei kärsi montaa minuuttia tahkota yhtä asiakasta jos joutuu välillä siirtymäänkin...?
 
Mulla on 2 aluetta. koti alue ja kauko alue. Kauko alueelle siirtyminen kestää 32 min ja siellä on 65 pihaa ja sisäinen lenkki on n 10 km siirtymä. Kestää 6-8 tuntia kelistä riippuen. Kotialueella on 25 kohdetta ja niin ikään siirtymää tulee ringillä n 8 km. Ei pihoilla kovin kauan saa olla jos meinaa tehdä sillä rahaa. Mutta sen verran täytyy viettää aikaa että asiakas on tyytyväinen ja aina kun itse poistuu niin voi olla ylpeä ja sanoa: Minä olen aurannut tuonkin pihan. Eli sopivasti kiirettä mutta hosua ei saa. Aikaa mulla menee 10-14 timmar riippuen kelistä. Kaikki vedän Zoomilla. Tällä viikolla olen suuren lumimäärän vuoksi siirtynyt alueauraan Se on niin paljon korkeampi ja pikkasen leveämpi. Nyt jos tulee 5-10 cm niin zoomilla lähden. Se on niin paljon näppärämpi.

Nyt takan äärellä. Ulkona lämpötila laskemassa -20 asteeseen. Brrrr.
 

Liitteet

  • 87C31372-6110-4349-8200-B3EB282BF682.jpeg
    87C31372-6110-4349-8200-B3EB282BF682.jpeg
    801,5 KB · Katselut: 161
  • Tykkään
Reaktiot: Haukkam ja Juha
Tänään kävin Arskalla ja Zoomilla putsaamassa n. hehtaarin kokoisen vanhan teollisuuskiinteistön pihan. Se oli autoilla tallattu märän lumen aikaan ja päälle satanut puuteria. Kaikki lumet siis auraamatta...

Jumaleissön, et piti tahkota. Ensin auralla suurimmat pois pitkin pihan reunoja, sitten zoom sisälle 1600mm ja polannetta rikkomaan joka paikasta. Ei meinannu Arskassa tehot riittää, mut pito kyllä... Reuhaamisen jälkeen asfaltin päällä oli irtomössö. Sitten zoomista päätypalat paikalleen ja vauhdilla lumet kasaan. 3 tuntia täyttä soittoa. Mut se olikin päivän ainoa keikka. Sen jälkeen piiiitkä saunasessio Karhu(je)n kanssa. Nyt pari lasia punaviiniä, hyvä päivällinen ja luultavasti sitten tuleekin jo nukkumatti...

Ja ensi viikolla uudestaan :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: STEFFE
Eilispäivä oli juuri loppumassa mukaviin union ja nyt taas kotona. Tuli vietettyä yli 4 tuntia -20 asteen pakkasessa. Joku sauna siinä oli vähän kärsinyt. Nyt unts palloon ja puhelin palaveri klo 9.30! Öitä!
 
  • Vau
Reaktiot: Leppis

Uusimmat keskustelut