Mitäköhän tänään keksisi | Sivu 49 | AvantClub - Keskustelupalsta
Aamupalaverista selvisin... Sitten lepäsin. Pienet päivätirsat. klo 14päätin siirtyä ulos lapio hommiin ja kaivoin portit esille. Ja pitihän mun hakea nyt se linko sieltä alavarikolta.... Ja kävin vähän meidän tietä leventämässä ja kävin tekemässä kartanon tielle uudet pohjat. Siellä on niin kivaa päästellä alueauralla jos tulee se 5-10 cm höttöä... Otin siitä muutaman videon. Hyvin riittää tuo 1500 leveä munkin koneeseen vaikka se on n 154 leveä. Renkaat pikkasen raapii seinää mutta ei niin paljon että juuri rikkoisi sitä. Ehkä tänne pölläyttää joku Vimeo video taas! Menen ja tiedä! Mutta tosi hauskaa oli ajaa sillä! :cool:
 
  • Tykkään
Reaktiot: DilleWille ja 640
Nyt oli muuten kaunis päivä. Aamulla kun heräsin niin totesin että oli tullut 3-5 cm höttöä ja aurinko alkoi paistamaan. Laitoin kyläläisille viestin että jos he haluavat niin tulen siistimään pihat. 5 ilmopitti että tervetuloa. No minä sitten lähdin fiilistelemään auringonpaisteeseen vähäsen. Kotiin kun tulin niin en meinannut saada zoomi irti. Oli tappi systeemi vähän jäässä, ilmeisesti oli sulannut mutta ei kuivunut yön aikana tallissa. Pikkasen kun koputin vasaralla niin aukesivat ja sain zoomi irti. Eikun takaisin talliin tuo kone. Pari puukoria sisään ja takka päälle. Nyt odotan että sauna olisi lämmin.... Tällaisia päiviä lisää... monta lisää... :cool:
 
  • Tykkään
Reaktiot: DilleWille ja Juha
En muista minkä otsikon alla oli viestejä siitä lämpötila anturasta. Kävin äsken siirtämässä muutaMIA LUMIKASOJA asiakkaille ja seurasin ihan tietoisesti tuota mittarilukemaa. Kun tulin kotiin, eli olin ajanut 130 min täyttä vauhtia niin se näytti -10 astetta meidän pihalla ja talon antura näytti -11.8. Eli ei nyt kovin iso heitto kuitenkin. Mutta heti kun rupee tekee töitä sillä eli kone ei juuri liiku niin lämpötila nousee + puolelle.
 
Viimeksi muokattu:
Lisäsin taas muutaman nimen/numeron mun inforyhmiin aurauksista. Viestejä menee 4 ryhmässä yhteensä 122 kpl joka kerta. 2 aluetta ja 2 kieltä. Asiakkaat kiittää.
 
Sanonpa vaan, että hienohelmoja ovat nämä kaupunkilais jänikset :oops: :cool:
Tullaan kovaa kyytiä pyörätietä pitkin, kaarretaan pihatien aukosta autotielle tassut sutien ja painellaan kadun yli seuraavaan pihaan... Hetkeäkään ei tuossa mietitty josko vain hyppäis kinoksien yli... vain auratut väylät kelpaavat.
reoNVR-ch8 17.1.2021 klo 14.21.04(pb).jpg
reoNVR-ch8 17.1.2021 klo 14.21.17(pb).jpg
reoNVR-ch6 17.1.2021 klo 14.21.30(pb).jpg
reoNVR-ch6 17.1.2021 klo 14.21.40(pb).jpg
reoNVR-ch6 17.1.2021 klo 14.21.53(pb).jpg
reoNVR-ch6 17.1.2021 klo 14.22.06(pb).jpg
reoNVR-ch8 17.1.2021 klo 14.23.34(pb).jpg
reoNVR-ch8 17.1.2021 klo 14.23.28(pb).jpg
 
  • Tykkään
Reaktiot: Aku9
Sanonpa vaan, että hienohelmoja ovat nämä kaupunkilais jänikset :oops: :cool:
Tullaan kovaa kyytiä pyörätietä pitkin, kaarretaan pihatien aukosta autotielle tassut sutien ja painellaan kadun yli seuraavaan pihaan... Hetkeäkään ei tuossa mietitty josko vain hyppäis kinoksien yli... vain auratut väylät kelpaavat.
katso liitettä 5639katso liitettä 5640katso liitettä 5642katso liitettä 5643katso liitettä 5644katso liitettä 5646katso liitettä 5645katso liitettä 5641
Sellaisia nekin ovat tänäpäivänä! Eläimiä ollaan kaikki ;)
 
Sanonpa vaan, että hienohelmoja ovat nämä kaupunkilais jänikset :oops: :cool:
Tullaan kovaa kyytiä pyörätietä pitkin, kaarretaan pihatien aukosta autotielle tassut sutien ja painellaan kadun yli seuraavaan pihaan... Hetkeäkään ei tuossa mietitty josko vain hyppäis kinoksien yli... vain auratut väylät kelpaavat.
katso liitettä 5639katso liitettä 5640katso liitettä 5642katso liitettä 5643katso liitettä 5644katso liitettä 5646katso liitettä 5645katso liitettä 5641
Mee nyt Pleh töihin siitä että saat töntsäsi eteenpäin ;)
 
  • Tykkään
Reaktiot: Leppis
Tuli käytyä Turussa tänään. Salon ja Paimion välillä mennen tullen oli -5 ja vettä satoi. Tosi kivaa... No kävin sitten vähän auraamassa kun tulin kotiin. Yhden ajoväylän yhdelle talolle jotta remppaukot pääsee takatuuppari pakuilla sinne. Sen jälken kävin auraamassa yhden ratsastuskentän. Sohva kutsui vahvasti sen jälkeen. Nyt voi ladata akkuja huomispäivän. Keksiviikkona olisi Amamrokin valojen asennus ja muutoskytköntöjen päivä. Ja torstaina.... Nautitaan eurojen satamisesta taivaalta. Näyttäisi tulevan taas se 15 cm... ihanaa...
 
Johan sitä taas tuli taivaalta! Jouduin vetämään väliaurauskierros kylillä! Ja kävin kaikilla pihoilla... Huomenna mun isolle alueelle iltapäivälläö, tai heti kun pääsen. Käyn aamulla pajalla tekemässä ne muutostyöt mun Amarokkiin, Lazerit eteen ja takaperuutusvalojen muuttaminen kytkimen taakse. Siinähän se päivä menee kun saa odottaa torstian lumisateet taas. Silloin lähden isolle alueelle ensin iltapäivästä alkaen ja pe aamuna vedän kotikylän aluetta. Eli tulee 2 kierrosta tälläkin viikolla....
 
Nonni, Amarokin valot on kunnossa ja isompi alue on aurattu. 10% jätti väliaurauksen väliin. Muut vedin. Aikaa meni 4 tuntia 30 min + 2x 30 min siirtoajo. Ihan hyvä keikka. Huomenna sataa taas lisää... ja lauantaina... Joutuu ehkä myös sunnuntaina auraamaan... Kovia viikkoja on ollut....
 
  • Tykkään
Reaktiot: mek ja Leppis
Mulla ei ollu tänään ku 4 rivaria, jotka halus mössöstä eroon. Niinpä laitoin paikalliseen someen ilmon, että auraan mössöjä tänään. Siinä se päivä sit menikin...

Uskomattomin tapaus oli, kun yks iäkkäämpi mies soitti ja tarvitsi apua. Menin paikalle. Iso rivari, jossa paljon pihaa. Kysyin, että eikö huoltoyhtiö kolaa irtomössöä pois? Äijä totes siihen, että ei heillä ole huoltoyhtiötä. Hän on kolan kanssa pitänyt kaikki vuodet pihat tiptop, mutta nyt on jalassa tikkejä, ja lekuri oli kieltänyt reuhaamisen... Melkonen sissi.
 
Huomenna iltapäivällä alkanee melkoinen show. Täällä sataa ensin 8cm lunta, eli koko kierros pitää heittää. Sitten alkaa monen päivän vesisateet, jotka vetää kaikki seudun pihat puuroksi. Veikkaan, että pe-su ei paljoa tarvi kotisoffalla makoilla... Vai pitäiskö pistää puhelin pois päältä...
 
Huomenna iltapäivällä alkanee melkoinen show. Täällä sataa ensin 8cm lunta, eli koko kierros pitää heittää. Sitten alkaa monen päivän vesisateet, jotka vetää kaikki seudun pihat puuroksi. Veikkaan, että pe-su ei paljoa tarvi kotisoffalla makoilla... Vai pitäiskö pistää puhelin pois päältä...
Mä olen jo ilmoittanut milloin olen liikenteessä. Lauantaina mulla on muuta ohjelmaa koko päivän. Mutta olen ilmoittanut että sunnuntaina olen käytettävissä. Ja nyt to ilta yö ja pe aamu niin auraan. Kyllä me tästäkin selvitään.
 
Kuinka moneen osoitteen kierros sulla on? Mä veivaan nyt melkein sataa osoitetta kierroksessa, n 95 pihaa.
Ei mulla lukumääräisesti tommosia ole. Mulla on 7 isoa rivaria, joissa yhdessäkin menee yli tunti. Sitten on kolme kpl yli hehtaarin teollisuuskiinteistöä. Ja sitten on ehkä 35 omakotipihaa. Ja muutama kilometri tietä Ja sitten on semmosia soittelevia, jotka palvellaan aina ku ehditään.

Zoom-aura on liian pieni noihin isoihin keikkoihin ja teihin, joten siksi U-aura.
 
  • Tykkään
Reaktiot: STEFFE
Ei mulla lukumääräisesti tommosia ole. Mulla on 7 isoa rivaria, joissa yhdessäkin menee yli tunti. Sitten on kolme kpl yli hehtaarin teollisuuskiinteistöä. Ja sitten on ehkä 35 omakotipihaa. Ja muutama kilometri tietä Ja sitten on semmosia soittelevia, jotka palvellaan aina ku ehditään.

Zoom-aura on liian pieni noihin isoihin keikkoihin ja teihin, joten siksi U-aura.
On tuossakin auratavaa noissa teollisuuskiinteistöissä... siinä U-aura voi olla aika nanna!
 
Osat lähti tehtaalta niin sais koneen pe iltana kasaan ja lumitöihin. Lisä lämmitin kenno tulee joskus. Varoventtiilit ja opticontrol sarja pitäisi olla matkalla.
 
Vihdoin sain porealtaan pois tallista ja avantti pääsi lämpöseen! On se mukavampi lähteä kurvailemaan valmiiksi lämmitetystä koneesta. Pääsee myös putsaamaan koneen sisältä, likasilla hanskoilla kun on ajellu niin paljain käsin kahva ikävän tahmea. Ikkunat vois kokeilla käsitellä jollain jos ei huurtuis niin helpolla, ongelmaa ei ole kun kone lämpiää. Ahaa kuvia ei saa liitettyä??
 

Liitteet

  • 2021012022041301.jpg
    2021012022041301.jpg
    170,4 KB · Katselut: 105
  • Tykkään
Reaktiot: Leppis

Uusimmat keskustelut