Mitäköhän tänään keksisi | Sivu 58 | AvantClub - Keskustelupalsta
Ihmiset on nyt pelästyneet Lounais-Suomen plussakelejä, jotka näyttää jatkuvan koko ensi viikon. Tänäänkin on ollut keikkaa, kun pitää karhuterällä puskea paksu kerros lunta pois pihalta, kun asukas on kolatessaan vaan kasannut tiiviin kerroksen lunta. Ja nyt todellisuus iskee, että se on päivisin mössöä ja yöpakkasilla jäätynyttä röpelöä. Jotkut pihat on kyllä niin jäisiä, varsinkin autotallien edessä, että joku maankunnostajan rumpu vois olla ainut tapa päästä sepeliin asti...

U-auran karhulla kun tönii polanteet sepeliin asti, niin asiakkaat on tyytyväisiä. Ensi viikolla alkaa varmaan hiekoitusrumba.
 
Mites tommoset auravalot orkkis tieliikennevalojen paikalle?Niissä kun on myös pitkät sekä vilkut..
Tuossa kasisatkussa ei sitten olekaan niitä tieliikennemollukoita...Jos auravalot laittais tuohon vilkun paikalle?Töissä noita muutamassa koneessa laitettu ja on kyllä melko hyvät..
 
Tuossa kasisatkussa ei sitten olekaan niitä tieliikennemollukoita...Jos auravalot laittais tuohon vilkun paikalle?Töissä noita muutamassa koneessa laitettu ja on kyllä melko hyvät..
Nii, joo. Ne olis kyl tarpeeksi ylhäällä, ja vilkutkin säilyis. Pitääpä tutkailla.
 
Koivuja laitoin pihalta nurin lumisadetta odotellessa, on tuo koura vaan kätevä peli puiden ja oksien kanssa.
Nyt on rungot pinossa odottamassa klapikonetta ja oksat kasalla odottamassa tulitikkua.
 
  • Tykkään
Reaktiot: DilleWille
Kyl oli kylmää kyytiä 320llä aurailla -13 lumituiskussa, piti 2krt käydä autotallissa lämmittelemässä sormia:D. Ens kesänä taidan yrittää ottaa projektiksi ostaa mönkkärin polttomoottori käyttösen lingon ja modata sen avant kiinnitteiseksi kun tuohon 320 ei hydrauli linko oikein sovellu,sais nuo aura penkat ja kasat tieltä ja pihalta puhalleltua etemmäs jos tällasia talvia alkaa olla jatkossa
 
Kyl oli kylmää kyytiä 320llä aurailla -13 lumituiskussa, piti 2krt käydä autotallissa lämmittelemässä sormia:D. Ens kesänä taidan yrittää ottaa projektiksi ostaa mönkkärin polttomoottori käyttösen lingon ja modata sen avant kiinnitteiseksi kun tuohon 320 ei hydrauli linko oikein sovellu,sais nuo aura penkat ja kasat tieltä ja pihalta puhalleltua etemmäs jos tällasia talvia alkaa olla jatkossa
Voisi olla hyväkin viritelmä omalla koneella.
 
Kiirettä kun piti, ehti viime yön lumet lykkimään. Viitisen senttiä sitä taisi olla, nyt sataa silkkaa vettä ja ropinoista päätellen ihan tuulen kanssa.
Aina sitä jaksaa ihastella, miten yhdistelmä 420 / Puskulevy 2000 toimii. Kone jaksaa hillityillä kierroksilla työntää kaiken, mitä kerättyä saa ja jälki on siistiä. Melkein tässä unohtaa ala-arvoisen maalauksen ja surkean terästyön. Niin kiva sillä on ajella!
 
  • Tykkään
Reaktiot: Leppis ja Juha
Mulla oli jokseenkin kiireinen päivä. Ensin oma piha lingolla, sen jälkeen napuriin jolla olikin sitten enemmän hommaa tiedossa.
Kaikki hänen auraamansa kasat piti lingota pois sekä hänen naapurissa tekemänsä kasat. Sitten tuli soitto että onko kone vuokrattavissa ? En edes tajunnut alkuun että mitä toi tarkottaa ennen kuin muistin että mullahan on firma joka vuokraa konetta...:D No sanoin että on omia hommia ekaksi ja tuon sen jälkeen. Kun hain koneen pois niin asiakas oli ihan mehuissaan, ja sanoi ettei ikinä olisi uskonut tämän koneen olevan niin tehokas lumihommissa kuin oli. Ei ollut koskaan ajanut moisella koneella, ja sanoi aurauksen olevan ensimmäinen koko talvena !! Pyysi saman tien konetta vuokralle keväälle pihan siivoukseen.
 
Täällä etelän vesisateisilla rannoilla (huomenna taas -8, mutta nyt +2) vaihdoin "kevät työkalun" nokalle, tuolla saa siivottua kulkuväylät paremmin kunnes päästään juhannukseen... On muuten aika hyvää kuvaa, kun laittaa 12mpx valvontakameran vahtimaan pihaa :cool: Vielä, kun saisi siihen tehtyä firmwaren päivityksen niin alkaisi henkilö&ajoneuvo tunnistus toimia. Vähitellen tässä siirtymässä 4K valvontaan kesää kohden.
JK. tuosta saisi myös kaksi metrin halkaisijalla ja puolikkaan verran korkeita vanhoja kaivonrenkaita tosi halvalla... arvelen olevan ylimääräisiä minun projekteissa.
 

Liitteet

  • snap07001ixuSVYhCNPuYGgEO1B5UrGm.jpg
    snap07001ixuSVYhCNPuYGgEO1B5UrGm.jpg
    498,7 KB · Katselut: 159
Viimeksi muokattu:
Sain juuri koneen käyntiin ulkoa normmalisti kun on sisällä. Akku ei ilmeisesti tykkää kylmästä :rolleyes: .Noh se olikin sellainen spesiaali kun oli arveltu että siinä on vikaa ja pitää paikkansa. Täytyy tästä lähteä lumi töihin kun sitä on illaksi lisää luvattu.
 
kymmenestä alkaen on pojan kanssa lunta siivottu, poika avantilla minä valtterilla.
just tuon taitaa saada pois ennen kun uutta tulee.
 
Aamulla meni pari tuntia lumitöissä, yöllä satoi 15-20cm pakkaslunta.
Nyt ajettu rantahiekkaa jään päälle, kohta hommat tehty.
Toivottavasti lumenauraaja käy putsaamassa tien, muuten sattaa hieman hankalaa päästä mökiltä pois. Muuten saattaa joutua ajamaan Avantilla 2km matkan isontien varteen ja vetää autolla tyhjä kärry perässä ja lastata kone vasta siellä kyytiin.
 

Liitteet

  • IMG-20210221-WA0003.jpeg
    IMG-20210221-WA0003.jpeg
    340,9 KB · Katselut: 142
  • IMG-20210221-WA0005.jpeg
    IMG-20210221-WA0005.jpeg
    417,1 KB · Katselut: 130
Hiekan ajohommat tehty, onneksi hiekkakasa ei ollut jäässä kuin pinnasta.
Sai Avantilla kuitenkin aikalaiila puskea että sai kovan pintakuoren rikottua.
 

Liitteet

  • 20210221_132050.jpg
    20210221_132050.jpg
    2,3 Mt · Katselut: 116
  • 20210221_124738.jpg
    20210221_124738.jpg
    6,1 Mt · Katselut: 117
  • Tykkään
Reaktiot: Leppis ja Timotopi
Mulla on hiekoitin ollu pari vuotta, mut ei käyttöä. Nyt on kunnon hiekoituskelit, ja mulla on rivarien hinnat niin, et 10 minuutin hiekoituksella tulee 80 euroa. Itse hommasin syksyllä reilun 10 tonnin sepelikasan itse noutamalla, joten sepelin hinta ei ole juuri mitään...

Paremmin tulee tuottoa ku auraamalla...
 
  • Vau
Reaktiot: Timotopi
Ei muuten riittäny kolme paikaa... Lisäksi vein päivän päätteeksi koneen vuokralle. Huomen illalla kun saa pois niin menen saman tien auraamaan samalle kaverille joka launtaina vuokras. Keskiviikkonakin pitäisi mennä katolta pudotettuja siirtään.
Kaiken lisäksi täällä tulee jälleen lunta. Aamulla taitaa olla yli 10cm eikä mulla ole konetta kotona. Huoltokin pitäisi tehdä.
 
Ei muuten riittäny kolme paikaa... Lisäksi vein päivän päätteeksi koneen vuokralle. Huomen illalla kun saa pois niin menen saman tien auraamaan samalle kaverille joka launtaina vuokras. Keskiviikkonakin pitäisi mennä katolta pudotettuja siirtään.
Kaiken lisäksi täällä tulee jälleen lunta. Aamulla taitaa olla yli 10cm eikä mulla ole konetta kotona. Huoltokin pitäisi tehdä.
Lisää vaan koneita tontille. Siitä se lähtee :)
 
Silpunnut noita oksia jo vuosikausia, nyt vaan laitteet vähän suurentuneet.
Eka oli joku valovirta silppuri, sit 6hp koneella ja nyt tuo Tarmo 15hp koneella.
Olen tässä pohtinut 7 ja 15 hevosvoimaisen välillä. Sähkövehkeiden kanssa on tullut tunnit täyteen ja CH100 on köyhälle kallis -ja sitoo myös Avantin / tuhlaa tunteja(?).

Isompi on yli tuplasti kalliimpi ja vie tilaa, mutta onko 7 hevosvoiman kokoluokka samaa syöttämisen tuskaa, kuin sähkövempaimillakin? Oksia tontilla riittää nyt ja tulevaisuudessa, sekä kuivia että tuoreita, pääasiassa isojen kuusien oksia.

Kokemuksen ääniä kuuntelen?
 
  • Tykkään
Reaktiot: MikaV
Eilen viimeksi kolattiin, yöllä oli tullut taas 10 cm lisää, nyt Oulun virallinen lumensyvyys 71 cm ja huomenna on kai tulossa sellaiset 15 cm lisää. Alkaa olla pihalla ahdasta, vaikka olen jo kertaalleen siirrellyt kasoja kauemmas puiden väliin "ei kenenkään maalle".
 
Tänään täälläkin lumia puskettu. Nyt tulee vettä jääpuikkoina niin että seinät ropisee...
Joopa, olihan se mielenkiintoista "etsiä" autoa eilen illalla ja sitten luistella yöpaikkaan (autohallissa parkkipaikka tämän kuukauden ajan) autojonon perässä kehä kakkosella, joka liikkui hädin tuskin kahtakymppiä :rolleyes: MUTTA aamulla piti hieraista silmiään, kun näin Ihka Oikean Vihreän tulevan vastaan hiekoittimen kanssa Olarissa :eek:;)
 

Uusimmat keskustelut