Mitäköhän tänään keksisi | Sivu 59 | AvantClub - Keskustelupalsta
Tulipas kolattua taas tänään....hirveä vinkasu ja kone tumppas täydestä laukasta(12kmh):cool:Hetken luulin että laitos antautui,mutta siinä valtavassa vauhdissa valokytkintä luulin painaneeni.Juu ei käsijarru:mad:.Ainakin se toimii..
760 käytän turvavyötä heti kun jänis alueella ajelen voi muuten olla nokka tuulilasissa.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Aku9
Olen tässä pohtinut 7 ja 15 hevosvoimaisen välillä. Sähkövehkeiden kanssa on tullut tunnit täyteen ja CH100 on köyhälle kallis -ja sitoo myös Avantin / tuhlaa tunteja(?).

Isompi on yli tuplasti kalliimpi ja vie tilaa, mutta onko 7 hevosvoiman kokoluokka samaa syöttämisen tuskaa, kuin sähkövempaimillakin? Oksia tontilla riittää nyt ja tulevaisuudessa, sekä kuivia että tuoreita, pääasiassa isojen kuusien oksia.

Kokemuksen ääniä kuuntelen?
Kyllä tuolla halpis (600€) 6hp vehkeellä menee vielä tuollaiset 60mm oksat, mutta isommat sitten alkaa jo tökkimään. Toki tuossa 6hp laikkahakkurissa inertia on melkoinen verrattuna 15hp rumpuhakkuriin jonka voima perustuu melkein kokonaan moottorin tehoon. Mutta tuossa rumpuhakkurissa on melkoisen iso kita ja sinne menee helposti myös vähän "epämääräisen näköiset oksat" ja voimaa tuntuu riittävän sinne 100mm oksiin saakka.
Sitten kun hankit hakkurin(silppurin) niin ekaksi täytyy säätää terien väljyydet pois koska turhat välykset vievät voimaa...
 
  • Tykkään
Reaktiot: L'll GreenDigger
Päivät pitenee.... Just tulin kotiin. Piru kun ei lähteny kone käyntiin oltuaan yön yli pihalla. Joutu oikein huolella antaan lisä virtaa. Ei riittäny buusterit eikä toinen akku, vaan piti antaa virtaa käynnissä olevasta pakusta. Kierros lähti tuntia myöhässä liikkeelle. Kauhea munkki kävi kun huominen lumen pudottajien lumien siirto siirtyi torstaille. Saman tien soi puhelin ja kone lähtee vuokralle huomiseksi. Ei tartte ite ajella huomenna. Oikeissa töissä jäätävä kiire, veneitä menee kaupaksi enemmän kuin messuilla.. Rupee käymään voimille tää touhu. :rolleyes:
Niin tuli mieleen että kyllä se 30km kulkeva olisi aika kiva kun tänään kokeilin siirtymät ajella koneella. Silti en halua isompaa.;)
 
  • Tykkään
Reaktiot: DilleWille
Ostin äsken uuden akun kun edellinen oli spesiaali kun ei tiedetty oliko täysin kunnossa. Ei kestänyt pakkasta.
Meillä on hyvä testeri töissä näköjään...
Huollon kaveri testasi akun ja siihen liittyi myös käynnistys ja kulutuksen lisäys ja eri kierrokset koneessa. Sitten se kertoi lataus jänitteet eri tilanteissa, ja kuinka kyykyssä akku käy !
 
Ei tarvi itse keksiä tälle päivälle. Vesisade toi lumia katoilta. Täytyy niitä keräillä..

Eilen mopoautoilia keräili itseänsä ojan pohjalta. Oli luistellut mopoineen katolleen.
Liikennettä ohjailin hetken, ettei tule lisää vaurioita, enkä meinannut pysyä vesisateen liukastamalla tiellä pystyssä.
 
Ei tarvi itse keksiä tälle päivälle. Vesisade toi lumia katoilta. Täytyy niitä keräillä..
...meinannut pysyä vesisateen liukastamalla tiellä pystyssä.
Minulla on nämä omat puuhat täällä 'mökki työmaalla' ja hyvin onnistui nuo kattokulmat: kaikki lumet mitä alas päättää tulla päätyvät EI kulkuväylille :)
Auton perällä kannattaa kuljettaa sepelisäkkiä/ämpäriä näin talviaikaan... juurikin heittelin tusinan kourallista tähän työmaan pihaan, että selviää _itse_ hengissä...
 
että selviää _itse_ hengissä...

tosiaankin, tarvis käydä laittamassa portinpieleen kyltti että 'ei talvikunnossapitoa'. Jos joku pölynimurikauppias sattuisi liukastelemaan minun pihallani itsensä kipsattavaksi, niin kiinteistönomistajana ei joutuisi ihan niin ankaraan vastuuseen...
 
  • Tykkään
Reaktiot: pleh
'ei talvikunnossapitoa'
1614257512180.png
 
Aamulla piha oli kuin luistinrata, kummasti aurinko lämmittää ja iltapäivällä jää oli pehmennyt.
Pari kertaa kauhan kulmalla hinkaten ajelin pihaa edestakaisin ja sitten sai jo työnnellä sohjolumet pois.
Huomisen kun aurinko vielä paistelee, niin ajoväylät on sulana:)
Tuli myös aloiteltua omenapuiden karsimista, tais tulla jo peräkärryllinen oksia. Loppui vain oksaleikkurista ulottovuus kesken, korkeammalle pitäis vielä kurkottaa ;)
 
Viimeks torstaina hiekoitin meidän tien ja oman pihamaan, kun kaikki oli kiiltävässä jäässä. Nyt se on sitten näköjään talvi ohi.
No, jos jäätä kaipaat niin sitä on täällä minun mökkityömaan pihassa ihan yllinkyllin tarjolla ja luntakin saa kuormaan niin paljon kuin mahtuu...
 
  • Haha
Reaktiot: Juha
Tänään pääsi lumitöihin, tuuli levittellyt lunta epätasaisesti pitkin pihaa 5-25cm.
Meinas pikkasen tossut lipsua, kun varjopaikoista ei aurinko vielä ehtinyt sulattamaan kaikkia jäitä pois.
 

Uusimmat keskustelut