Nelitoimikauhan kääntösylinterien suojaus | AvantClub - Keskustelupalsta

lajaatena

Jäsen
Keskustelun aloittaja
29.10.2009
859
199
43
Etelä-Suomi
Saas nähdä kuinka äijän käy, onnistuuko tämä kokeilu. Ongelmana on kun nelitoimikauhalla työntää kauhan ollessa kiinni asennossa sylintrin alapäät tukkeutuvat, maa-aines, hiekka ja savi menee alapään kautta sylintrin taakse ja jossain vaiheessa käy sitten että sylinteri vääntyy. Kun alapää on tukossa kaikki mitä yläpäästä menee lisää pakkautuu ja kiristyy ainekset sylinterin taakse ja sitten käy näin varsi vääntyy. Suojat on helppo irroittaa. Täytyy antaa työlaitteiden suunnittelijoille / huollolle palautetta vai onko jo uusissa kauhoissa tämä huomioitu. sylinterin paikka muutettava ja saatava lisää tilaa sylinterin taakse.
 

Liitteet

  • Nelitoimikauhan kumisuoja p.jpg
    Nelitoimikauhan kumisuoja p.jpg
    114,6 KB · Katselut: 1 126
  • Nelitoimikauhan alasuoja p.jpg
    Nelitoimikauhan alasuoja p.jpg
    114 KB · Katselut: 1 123
  • Kauhankääntösylinteri sivu11.jpg
    Kauhankääntösylinteri sivu11.jpg
    170,9 KB · Katselut: 1 124
Samaan asiaan olen kauhaa pestessä kiinnittänyt huomiota. Sylintereiden alapään laakerit yleensä aina aivan tukkeessa murskeesta ja muusta maa-aineksesta. En kyllä olis uskonut että sylinterikin voisi vääntyä, mutta nyt kun näkee niin en ihmettele yhtään. Mä olin ajatellut tehdä matalemman ja kiinteän suojan, mutta tuo irrotettava on hyvä ajatus. Kiitos kuvista. Täytyy kopioida tuo rakenne omaan kauhaan. Mun kauha kanssa vanhaa mallia, joten toivottavasti uudemmissa ongelma korjattu.
 

Uusimmat keskustelut