Nyt on hyvät metsuri-ilmat | Sivu 2 | AvantClub - Keskustelupalsta
Minulla on 220:ssä (series1) ketjut joka kulmassa nurmirenkaissa. Toimii hyvin mutta vaatii 15mm levikepalat että ketjut mahtuvat. Lisäksi ketjut pitää olla matalaprofiiliset (tehtaan ketjut itselläni). Ketjut pitää vaan olla todella tiukalla ja renkaan sisäpuolelta pitää leikata kaikki ylimääräset ketjun palat pois koska tilaa on rajoitetusti. Asensin ketjut tyhjiksi päästettyjen renkaiden päälle ja pistin sitten paineet takaisin niin sain riittävän tiukalle. Rengaspainoihin piti tilata pidemmät pultit että toimi 15mm levikepalojen kanssa. Ketjut on siis asennettu vain kerran, vaihdan traktorirenkaat kesäksi niin ei tarvii tetsata ketjujen kanssa.

Itselläni on ollut nyt kolme vuotta käytössä ongelmitta. Pitoa on niin että moottori sammuu ennenkuin pyörä luistaa :)
 
bleve
Minulla on 220:ssä (series1) ketjut joka kulmassa nurmirenkaissa.
Kiitos bleve! Tätä tietoa kaipasinkin. Minulla on ilmeisesti samanlaiset 15 mm levikepalat ja yksi pari tehtaan ketjuja. Voisi laittaa ne eteen ja taakse ostaa Motonetista 605 ketjut (99€). Keväällä joka tapauksessa pitää ottaa palarenkaat pois ja vaihtaa takaisin tr-kuvioisiin, kun alkaa kaivaa ojia, joten aika pysyvä asennus tulee minullekin ketjuista.
Olen saanut kaksi kertaa tehtaan ketjut poikki. Ensimmäisen kerran meni sivuketju poikki (syytä en tiedä) ja korjasin sakkelilla. Toisella kertaa meni ketju lokasuojan kiinnitysraudan taakse ja ovat vielä siltä jäljiltä poikki. Pitänee hitsata ylimääräinen lenkki väliin. Ylimääräisen lenkin saa, kun katkaisee ylimääräiset sivuketjun hännistä. :geek:
 
Ilma oli kyllä nätti, mutta lunta on mahottomasti. Ei innostanut alkaa ryösimään sahan kanssa, joten tuttu kävi kaivinkoneella pistelemässä puut nurin. Pitäs vain ajaa pois nuo ja pistellä pätkiksi.
DSC_0020.jpg
 
Oikea ajokone tarvittaisiin, kun tota lunta on niin paljon. Traktori jää heti pohjapanssaristä kiinni, kun koittaa ajaa ummelle.
 

Uusimmat keskustelut