Vanha jäärä joka on joskus sanonut hakevansa ohjaamon seinät pois autotallin vintiltä ja asentavansa ne paikoilleen "sitten kun lunta tulee tarpeeksi" :mrgreen:
Taisin vähän luvata jo viime syksyksikin! Viestiketjun
eka.
Kai vanhoja luita rupesi kolottamaan näin syksyllä. Nyt on koneessa kaikki sivut tuulelta suojattu ja ovitolpassa puhaltelee lämmitin.
L-hytin kolme sivua mulla tosiaankin oli jo olemassa valmiina. Ei tarvinnut muuta kun marssia tehtaalle varaosiin, tilata ovipieli missä lämmitin ja tietysti se ovi. Tarvi siihen lisäksi kopallinen pikku hiluja!
Jotta asennustilaa järjestyisi tarpeeksi tarvitsi irrottaa kaikki katteet metrin korkeuteen . Jäähdytin vesineen pois ja pohjapanssarin luukku samalla puhdistusta varten. Kuvassa näkyy jo pujotetut siniset lämmitysletkut. Lämmitysvesien lähtö vesipumpusta ja paluu jäähdyttimen alavesiletkun väliin uudella liitosputkella.
Kuvassa on uusi ovitolppa lämmityslaitteineen. Puhaltimen johtosarja löytyi sykkyrältä oikeanpuoleisen katteen alta. Hyvä niin, ei joutunut sitä tekemään erikseen.
Ovitolppa on tehty teräslevystä, kestää potkia polvellaan kulkiessa ohjaamoon ja paiskoessa ovea kiinni. Lukon vastapeluri on kiinni juuri tuossa kulmalla.
Musta ohut kaapeli on lämmönsäätövaijeri. Kuvassa tuo on vielä kiinnittämättä paikoilleen.
Vanhasta ohjauspaneelista ei sitten löytynyt kolmea riviä kytkimien aihioita. Joutui paneelin vaihtamaan uuteen, jotta puhaltimen ohjauskytkimen sai kiinnitettyä. Kuvassa näkyy vanha nurin päin.
Ovitolpan muovisesta yläosasta sai leikata hieman pois etupuolen ”lipasta” ja puomin puoleisesta reunasta. Näin sai paremmin sovitettua ovilinjan suoremmaksi.
Kuvassa näkyvä lämmönsäätövipu ohjaa vaijerivälityksellä lämmön vesihanaa.
Alempana kuvassa jalkatilaan puhaltava suulake ja säätöritilä millä voi valita kuinka paljon lämmitin kierrättää ohjaamosta ilmaa.
Oven lukko ei meinannut aluksi pysyä kunnolla kiinni. Lukon painonapin päähän oli jäänyt liian pitkä pultti, joka aiheutti oven aukeamisen pienestä töyssystä. Kuvassa pultti oikein tarpeeksi syvällä aukossa.
Aikamoinen ”sykkyrä” tuo oven sisäkehä. Kuvakin epäselvä.
Vielä olisi lattian maalausta, lattiamaton asennusta, äänieristystä yritän parannella ja ilmeisesti lasien / pleksien saumoja saa tiivistellä mahdollisien vesivuotojen takia.
Helpoin tapa olisi ollut vaihtaa kone 640 DLX-hyttiseen.
ISO KIITOS tehtaan varaosaosastolle keräilyistä.
ISO KIITOS tehtaan huollolle ohjeistuksesta henkisestä tuesta ja muustakin avusta.
Asenne ratkaisee aina!