Terve
Minulla on ollut Avant 216 muutamia vuosia ja tunteja koneeseen on kertynyt reilut 250.
Viimetalvena iski kipinä lumilingosta. No se ei sitten ollutkaan ihan suoraviivainen juttu, vaan hanke lähti ihan käsistä.
Kun kävi selväksi, että Avantin oma linko ja 216 ei ole ihan paras yhdistelmä, päädyin ratkaisuun tehdä lingon itse. Ratkaisu ei ole ihan tavanomainen, mutta nyt jo viikon käyttökokemuksella erittäin toimiva ja tehokas.
Linko on rakennettu Kovan 110 cm leveän yksivaiheisen lingon ympärille. Voimalähteeksi asensin 21 hv B&S, jotta ei loppuisi voima kesken ja voin taata että vielä ei ole tullut vastaan lumipenkkaa, johon tuo teho ei olisi riittänyt.
Alkuperäisessä Kovan lingossa ei ollut torven suunnan säätötoimintoja, joten toteutin ne kahdella tuulilasinpyyhkijän moottorilla.
Ao linkistä voi seurata lingon syntyvaiheita.
Laitan myöhemmin lisää videomateriaalia koekäytöstä yms.
http://www.youtube.com/watch?v=2-akIt88fkg
Minulla on ollut Avant 216 muutamia vuosia ja tunteja koneeseen on kertynyt reilut 250.
Viimetalvena iski kipinä lumilingosta. No se ei sitten ollutkaan ihan suoraviivainen juttu, vaan hanke lähti ihan käsistä.
Kun kävi selväksi, että Avantin oma linko ja 216 ei ole ihan paras yhdistelmä, päädyin ratkaisuun tehdä lingon itse. Ratkaisu ei ole ihan tavanomainen, mutta nyt jo viikon käyttökokemuksella erittäin toimiva ja tehokas.
Linko on rakennettu Kovan 110 cm leveän yksivaiheisen lingon ympärille. Voimalähteeksi asensin 21 hv B&S, jotta ei loppuisi voima kesken ja voin taata että vielä ei ole tullut vastaan lumipenkkaa, johon tuo teho ei olisi riittänyt.
Alkuperäisessä Kovan lingossa ei ollut torven suunnan säätötoimintoja, joten toteutin ne kahdella tuulilasinpyyhkijän moottorilla.
Ao linkistä voi seurata lingon syntyvaiheita.
Laitan myöhemmin lisää videomateriaalia koekäytöstä yms.
http://www.youtube.com/watch?v=2-akIt88fkg