Onko kukaan purkanut 210 kaivuria palasiksi? Pitäis irrottaa jalusta johon kääntö sylinteri tulee kiinni on revennyt kiinityksistään. | AvantClub - Keskustelupalsta
Tapit voi olla tiukassa tyvipuomissa. Jokin akselin pätkä väliin kun lyö niitä pihalle, eikä lekalla suoraan tappiin
 
Mää purin oman 260 viime talvena ei ollu tapit kiinni melkeen putoili pois. Suurin ongelma mulla oli ettei tapit ollu suorassa linjassa puomeihin nähden joten jouduin avaa uudet isommat reiät ja tapittaa uudelleen. Pääpuomin alareikä oli 3mm vino ei ihme ettei tapin kiinnityspultit pysyny kiinni vaikka kuinka kiristi. Sitä vaan että ku avaat ni tarkasta samalla käännön välykset sieltä löytyy pronssiholkit jotka ei maksa juuri mitään ja helppo vaihtaa, muuten mielestäni helppo homma.
 
No niin purettu on ja moneen kertaan pesty välillä. :D
Erittäin helppo homma mutta sotkuisa. Laitoin moottori nostimen kannattelemaan puomia ja kaikki tapit lähti helposti.
Niin taitaa olla väljät? Joka tapauksessa tuossa puomin pää laakerissa on väljää joka tuntuu pelk'll' tapillakin, täytyy hommata uudet liukulaakerit. Tuon revenneen potilaan taidan viedä jonnekkin oikealle hitsarille, ja taitaa tarvita prässiä jotta meneen paikalleen. Olipas oikeasti hyvä että facessa oli kaivuri kääntösylinteri ongelma eipä olis tullu katottua tuota oikealla silmällä muuten :rolleyes:
 

Liitteet

  • 2020060822205402.jpg
    2020060822205402.jpg
    278,2 KB · Katselut: 245
  • 2020060822205300.jpg
    2020060822205300.jpg
    150,7 KB · Katselut: 257
  • 2020060822205301.jpg
    2020060822205301.jpg
    252 KB · Katselut: 237
  • 2020060822205302.jpg
    2020060822205302.jpg
    158,7 KB · Katselut: 254
  • 2020060822205400.jpg
    2020060822205400.jpg
    156,3 KB · Katselut: 224
  • 2020060822205401.jpg
    2020060822205401.jpg
    267,7 KB · Katselut: 241
  • Tykkään
Reaktiot: Aku9 ja STEFFE
Tänään viety konepajalle hitsattavaksi ja Avantilta tilattu uudet holkit pääniveleen sekä puomin alapäähän, kun kerran on irti niin samalla vaihtaa. (mulla on neuroottinen kammo välyksille.) ;)
 
  • Tykkään
Reaktiot: Jyrki pokela
Olen pariin otteeseen käyttänyt koulutusaineistona kuvia oman Avantin ja 210 kaivurin työn laadusta. Roiskeita, reikiä, kiertämättömiä päitä, luikertelevia saumoja, pyöristämättömiä särmiä, irtomaalia raa'an levyn päällä. Kaikki tyypilliset alkeisvirheet.

Onneksi omasta kaivurista ei -vielä- ole tapit irronneet.

Kuvissa näkyy kouluesimerkki "kylmästä" irtohitsistä. Ei siinä reilumpikaan a-mitta lohduta, jos tunkeuma on olematon ja palko on irti perusaineesta. Jos meidän pajan tuotoksista löytyisi tuollaisia, olisi sertifikaatit joutunut polttamaan ja ovet saanut sulkea jo ajat sitten.
 
Tuota tuota.. onkos nämä nyt oikeat osat siihen 20cm pitkään tappiin joka pitää koko puomiston paikallaan?
Tilasin siihen ensin ja sit puomin alapäähän kun on irti
 

Liitteet

  • 20200610_214512.jpg
    20200610_214512.jpg
    438,5 KB · Katselut: 201
No eipä olekkaan?
Olin varma että nyt tuli virheellinen lähetys, mutta ei pitäisi epäillä ammattilaisia Toki hieman ihmetyttää ettei ole pidemmät kun koko kaivurin paino ja liikkeet kuormittaa noita??
 

Liitteet

  • 20200610_220017.jpg
    20200610_220017.jpg
    526,7 KB · Katselut: 192
Laitoin tuon hitsatun osan paikalleen ja kääntösylinterin. Tarvittaisiin ilmeisesti Jyrki Pokelaa näissäkin hommissa !!
Kun vaihdoin noi aiemmat holkit niin ihan samanlaiset väljät eli tappi on alkujaankin alimittainen !
Kätevää kun kasaa uusia osia niin väljä tulee puomista suoraan. Jyrkihän sorvailee hieman paksumista kuin orkkikset niin hyvä tulee. No näillä mennään, ja toivottavasti tuo hitsattu korvake kestää.
 
Mulla oli 220:pin kauhassa koko toisensivun alasauma kokonaan hitssamatta, satuin kerran potkaseen sitä turvakengällä ja "soi" jotenkin kummasti niin huomasin. Ei tosin ollu noilla voimilla tehny mitää hallaa (eli turha sauma) , no nyt on hitsattu.
 

Uusimmat keskustelut