Onko Planeettalaiset lumitöissä kun on niin hiljaista.. | AvantClub - Keskustelupalsta

STEFFE

Lumimies
Keskustelun aloittaja
12.1.2012
5 401
862
138
Bobäck
Onko kaikki planeettalaiset lumitöissä kun planeetalla on niin hiljaista??

Itse laitoin juuri viestiä asiakkaille että lunta on tullut niin vähän että en auraa tänään...
 
Tiistaina tulee... Ja minä tulen kotiin noin klo 19 ja pitäisi olla lentokentällä klo 6. No jäähän sinne rutkasti aikaa aurata...
 
Ei ole tullut lunta..lisää. Puskulevyä olen suunnitellut tässä ja kuljetuskaluston hankkimista :D Ei vaan taas(kaan) oikein etene..mikään :roll:
 
Maasturisti sanoi:
Myyntipalstalla olisi heiksalle pari edullista lt nelaria kuljetuksiin. Kannattaa ostaa ennen kuin loppuvat ;)

Viranomaisen vaatima ajokoira ei riitä kuorma-autolle :( Toinen (isompi) paku hakusessa ja muutama sopiva oliskin tiedossa mutta hakemiseen tarvittava talkooväki on kateissa :p
 
Lunta on kohta kymmenen senttiä ja joku vaan tekee remonttia, ja oottelee remmiä kun ei täältäpäin löytyny maitokaupastakaan.
Markkuvaari.
 
Mä tulin juuri sisään reilun viiden ja puolen tunnin auraus kierrokselta!
Kierros on nyt kiinteä 32 pihaa ja 1 tiepätkä. Hyvä kierros siis!

Nyt tulee heillä vähän ikävää kun olen 2 pvä työmatkalla ruotsissa ja auraan vasta pe iltana(ja yönä) Lentokone laskeutuu 17.25....
Tulee pitkä vuorokausi...
 
Pakko oli sorakauhalla lähteä siirteleen kasoja kun kolalla tein kasat mutta yliarvioin puhdin ja aliarvioin ajankäytön.
Avantilla siirtyi sitten melko nopsaan kasat pois pihan keskeltä.

Tulis jo se puskulevy. :mrgreen:

Ps. teräskauppaan kun vaan ehtii peräkärryn kanssa ja 4mm levyä kunnon lumikauhallinen...
 
Kävin oma-aloitteellisesti (kun lumet loppu omasta pihasta ja lähinaapureitten :)) vetämässä jalkakäytävät yhden koulun ympäriltä - kun ei näköjään Espoon kaupungilla ole varaa pitää niitä lumettomina. On kyllä todella laiskoja (tai osaamattomia) nuo meidän nurkilla pyörivät lumiaurat - vetävät vain keskelle katua pienen uran - sitten autot joutuvat ajamaan jalkakäytävilla jossa pyörii lapsia... "Levensin" jalkakäytäviä ja tietä faktorilla 2... Antoi yksi naapureista sentää palkaksi laadukkaan Glögipullon.. Täytyy myöntää että kolme tuntia avo-Avantissa (vaikka ei ollutkaan kun -5astetta - aiheutti pienen DLX hyttikaipuun.
 
Peter, sinulaisia ei ole monta. Ikävää kyllä nykyään ihmiset ei ajattele omaa napaa pidemmälle. Jos kaikki välittäisit ympäristöstään niin kun sinä, meillä olisi paljon vähemmän murheita.

Mulla on myös tapana aurata tiettyjen naapureiden P-ruudut kun tulen kierrokselta takaisin jos ovat tyhjiä. Yleensä kauden loppuessa palkinto odottaa. On tullut poronpaistia ja vaikka mitä herkkua! ;)

Yhden vanhan koulukaverin vanhemmat asuvat mun aurausreitin varrella ja aina kun olen ajanut ohi olen pyyhkäissyt apuna tuo kaupungin jättämä aurausvalli pois. Toissapäivän soittivat ja kiittivät sekä teki jatkuvan tilauksen koko pihasta! :D
 
Aurailen myöskin naapurin papalle menevää tietä Avantilla, ilman veloitusta siis. Ei tarvitse pappan ihmetellä lumipyryn jälkeen miten hän pääsee autolla kotiin/kotoa pois... Teen sen mieleläni ihan vaan jotta kaikilla on hyvä mieli :D
(Todellinen syy on että omasta pihasta tulee aurattua liian nopeasti lumet pois! Pitäisi vaihtaa varmaan kapeampi levy eteen :lol: )

On se vaan niin näppärä peli, kun vertaa mönkkäriin...
 
Tuo 2metrinen lumilevy varmaan hyvä. Itsellä ei ole kun 140senttinen kauha edessä. Monasti miettinyt että vähän leveämpi olisi kiva mutta sitten toisaalta tällä pienemmällä pääsee hienosti kaiken maailman koukeroihin - ei hirveästi tarvitse lapiota tai kolaa enää käyttää. En tiedä kenen tekemä tämä 140'nen on mutta aika syvä jotta lunta mahtuu kuitenkin kivasti. Mutta kyllä tuollainen 180senttinen kauha on ollut hiukan mielessä.. mutta sitten mietin että kun minullakin tuollainen vanhempi 03 kone niin ei viitsi hirveästi rasittaa sitä - pienemmällä kauhalla ottaa pienemmät lastaukset niin kestää puomi ja sylinterit paremmin.
 
Joo kyllä tuo 180 cm siipilumikauha + 60 cm/sivu on aika villin näköistä kun lykkää menemään! Siinä on kyllä puomi ja kaikki muu aika kovassa rasituksessa. Kauhaan mahtuu numeroiden mukaan 730 litraa, eli ylitäynnä lähemmäksi kuutio lunta!

Mutta tunnustan, kyllä lumi siirtyy! :p
 
Ihan perus setti kun kaupungin tiet aurataan täälläpäin. Kyllä ne isot koneet jättää hurjia valleja pihateiden eteen joka kerta. Ilmeisesti he eivät saisi tehdä sitä mutta hankalaahan tuo auraaminen on jos joka aukko pitäisi putsata joka kerta....
 
Joo jos palataan otsikon mukaiseen toimintaan niin oltiin LUMITÖISSÄ! Ekan kerran tuli tännekkin kunnolla lunta - jopa noin 10 cm!!!. Tänään sai "leikkiä" oikein kunnolla kun eihän nuo urakoijat tätä meidän umpikujaa auraa... kuluu varmaan siihen mikälie luokkaan kun ei tänne ehdi... No oli kivaa... ja höttöähän tuo lumi on... Etelässä näyttää muodostuvan raskaammat kelit! Jaksakaa... ;)
 
Eikös iltalehti vai kuka se oli selvittänyt että "Herrojen" kadut aurataan ensin! :mrgreen:

Johtopäätös:
Joko et ole "Herra"
tai kadullasi ei asu "Herroja" ;)
 
No, on joku joskus "herraksikin" puhutellut :eek: .

Meidän "katu" on kuja ja vielä umpi sellainen, noin 60 metriä pitkä jonka päässä pääsee pyöräyttämään autolla ympäri. Me asutaan siellä päässä ja kaiken kaikkiaan kujalla on kaksi muuta residenssiä! Varmaan tuo läpiajamattomuus ja populaation vähyys aiheuttaa ettei "auraustarvetta" ole. Onhan tuo joskus keväisin ollut aika syvää sohjoa mutta ompa tuo nelivetoauto ollut niin kauan kun tossa on asuttu - ei jää kiinni :D
 
Juu ei ole kovin hauskaa asua "D" kadulla missä aurataan jos ehditään! Yleensähän ne tulee tarkastuskierroksella vappuna ja toteaa että kaikkihan on kunnossa!
 
Meillä ei kyllä tuota tarkastusta tehä. Viime talvinen "aura-aaa-ajaja" veti ojan pyörtänöt kujan päässä siihen malliin ettei koko kesänä nurmi kasvanut. Tästa sitten ekan kerran kaupungille toukokuussa valittamaan ettei tämmöstä ole 20 vuoden aikana tapahtunut. No, teki ne sitten "paikkausta" jo syyskuussa - muistaakseni :x

Parhaan saat kun teet itte!!! :D
 
Voidaanko todeta että tämän talven lumet on nyt aurattu? ;)
Ajattelin ajaa kone varikolle huomenna aamulla ja irroittaa lumityövälineet siitä!
Ehkä voisi laittaa tuo tasoituskauha siihen ja kokeilla sillä lumen siirtoa!
 

Uusimmat keskustelut